TFL krijgt eerste 757?

RTFM

New member
Afgelopen week is de PH-AAR op nederlands register gekomen. Deze 757 (s/n 24792) is in eigendom bij Thompson Fly (Brittannia). Wellicht vervanging voor de MCV om de winterproductie te kunnen vliegen?
 
Omschrijving
Registratie PH-AAR
Registratienummer 6798
Naam Houder Britannia Airways Ltd.
Adres Greater London House
Postcode NW1 7SD
Woonplaats LONDON
Type Luchtvaartuig Boeing 757-236
Type Motoren 2 RB211-535E4-37
Serienummer 24792
Bouwjaar 1990
MTOM 113398
Luchtwaardigheids categorie code CS-25
Bewijs van inschrijving geldig tot 30-03-2008
Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot
Rol Houder Holder
Categorie luchtvaartuig Turbo Jet
Telefoonnummer Houder
Terug
 
Dit was toch ak lang bekend?

Dit was toch ak lang bekend?

Zoalls ik eerder heb geschreven in Airwork-forum over 757's voor TFL. Ze zouden wel 2 toestellen willen huren voor een bepaalde tijd van een ander TUI-luchtvaartmaatschappij, maar wellicht doemde weer een bericht op dat ze in 2007 tien 737-800's willen huren???? Welke topic heeft wel gelijk in???? Maar Arke Fly dumpt de PH-MCV wellicht zeker, waar 3 gewoon in vloot kunnen blijven.

Schept dit wel duidelijkheid of niet?
 
Waar gaat de PH-AAR dan heen?

Waar gaat de PH-AAR dan heen?

Maar de PH-AAR de 757 nu in Nederland is, waar gaat die dan heen? Ik denk dat een nieuwe maatschappij die met Britannia heeft geonderhandeld heeft over huur van een 757, misschien toch Magic Blue of NL airways. Magic Blue wou toch beginnen met de vluchten naar zonnige vakantiebestemmingen met de 757 vanaf Schiphol. Ik denk dat het niks te maken heeft met TFL.
 
Aan die mogelijkheid had ik ook gedacht Berven, maar dat zou een zonderlijke actie van TUI zijn. Een eigen toestel verhuren aan een nieuwe concurrent. Mocht TFL het toestel zelf gaan vliegen (niet ondenkbeeldig), moet er natuurlijk wel eerst verbouwd gaan worden. Hoeveel stoelen gaan er ook al weer in een Britse 757? 230? Want d'r moet natuurlijk wel een Comfort Class in. TUI profileert zichzelf natuurlijk niet voor niets als enige aanbieder van dit product op Europese vluchten.

Wordt een leuke logistieke onderneming. Als het waar is.
 
wAT IK NIET BEGRIJP IS HET VOLGENDE:

De houder is Brittania.
Hoe kan een Brittania de houder zijn terwijl zij geen nederlandse AOC heeft, houder is en toch een Nederlandse registratie heeft. Wie kan hier iets meer over vertellen?
 
Got it!

Got it!

I just figured it out ;)

It must be the all new and improved air holland (version ?? Who's counting :D )

As promised by our very own Air Holland
 
Dat is best goed mogelijk. Het is niet nodig nederlander te zijn om een kist nederlands te registreren, als je maar voldoet aan de nederlandse regelgeving. Hij moet alleen op een AOC staan wanneer je er commercieel mee wilt gaan vliegen. Die twee dingen staan los van elkaar bij mijn weten.

Verder moet je van IVW toestemming krijgen voor een long term dry lease agreement. Wanneer je die toestemming hebt kan ie op je AOC bijgeschreven worden (en als je natuurlijk aan de rest van een nieuw type op AOC voldoet) zodat je er commercieel mee gaan vliegen zonder dat hij op jou naam staat (als houder). Ik herinner me een soortgelijke constructie tussen Air Holland en Monarch in het midden van de jaren '90, de G-MONC oftewel de PH-AHO
 
De 73H's die (nog) bij HV vliegen zijn ook met een Ned. reg. of staan deze ook op een Ned. AOC voor die paar maanden per jaar?
 
J.R, je bedoelt de Boeings 737-800's die Transavia altijd de zomermaanden van South African Airlines huurt. Ik denk dat HV ook met IVW geregeld heeft om AOC aan te passen met aanvullingen van geleaste 737's met Blended Winglets. Zelfs HV gaat ook zijn Boeing 737-vloot met BW installeren vanwege kostenbesparing op kerosine, zowel bezine en kerosine prijs nogal erg hoog is geworden.
 
Hee,

Hee,

Kijk nou, Martinair biedt vanaf november ook Comfort Class!

Wordt een leuke logistieke onderneming. Als het waar is.;)
 
Last edited:
Re: Dit was toch ak lang bekend?

Re: Dit was toch ak lang bekend?

Oorspronkelijk gepost door Berven
Zoalls ik eerder heb geschreven in Airwork-forum over 757's voor TFL. Ze zouden wel 2 toestellen willen huren voor een bepaalde tijd van een ander TUI-luchtvaartmaatschappij, maar wellicht doemde weer een bericht op dat ze in 2007 tien 737-800's willen huren???? Welke topic heeft wel gelijk in???? Maar Arke Fly dumpt de PH-MCV wellicht zeker, waar 3 gewoon in vloot kunnen blijven.

Schept dit wel duidelijkheid of niet?

Jemig Berven........, je valt door de mand!


Groeten, Leij
 
Face, voel je toch niet zo snel aangevallen. :biertje: Mijn opmerking 'als het waar is', verwijst enkel en alleen naar de titel van deze thread. Tot dusver is er nog geen enkele bron gegeven, dus alles wat we hier neer typen is alleen maar gespeculeer, niet meer, niet minder. Bartalk.

Voor wat betreft TFL's en MPH's comfortclass, er zijn maar kleine verschillen. Natuurlijk heeft Martinair het idee gejat, net als de rugzakjes van Dutchbird trouwens, en Don Leo heeft daar een mooie kreet voor bedacht: Smart Follower. Het voornaamste verschil is dat TFL deze configuratie op alle vluchten aanbiedt, en MPH alleen maar op de lange afstand. Logisch natuurlijk, TFL heeft tenslotte maar één type in de vloot, terwijl MPH een duidelijke schifting heeft: de 76 voor ver weg, de 11 en de Bus voor dichtbij. Voor MPH een bewuste keuze, voor TFL een erfenis uit het verleden.

Sorry for being off topic.
 
76 er

Point taken.

Ik weet dat onze planners interesse hebben voor de 757. Ik zal mijn oor van de week eens te luisteren leggen in de wandelgangen.
 
@ JR en Berven

Hierbij na wat zoeken een aircraft van transavia die blijkbaar voor korte tijd wordt ingehuurd. Wat mij betreft houder is transavia, nederlands geregistreerd en vliegt commercieel van transavia. Weet niet waar deze a/c vandaan komt (geregistreerd t/m 26 oct).

Kan het zijn dat Brittania een boekhoudkundige truc doet???

Misschien dat Kroket of Dr Know hier meer over kan vertellen. Gezien hun commentaar en bijdragen hebben zij voldoende kennis om een oordeel te vellen.




Omschrijving
Registratie PH-HZU
Registratienummer 6715
Naam Houder Transavia Airlines C.V.
Adres Westelijke Randweg 3
Postcode 1118 CR
Woonplaats SCHIPHOL-CENTRUM
Type Luchtvaartuig Boeing 737-8BG
Type Motoren 2 CFM56-7B27
Serienummer 32358
Bouwjaar 2001
MTOM 78975
Luchtwaardigheids categorie code CS-25
Bewijs van inschrijving geldig tot 26-10-2005
Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot 21-04-2006
Rol Houder Holder
Categorie luchtvaartuig Turbo Jet
Telefoonnummer Houder 020-6046518
Terug
 
PHHZU en PHHZZ komen van South African Airways, waar de laatste zomers steeds kisten van geleased zijn voor de piek. De kisten staan op de HV AOC, alle documentatie (BvL etc) is echter Zuid Afrikaans.
 
@Face.

757 zou mooi zijn, want na die enerverende dag in Shannon, heb jij die kist ook nooit meer van dichtbij gezien.

Je kan je oor natuurlijk te luisteren leggen Face ,maar dat stokbrood van je maakt veel meer indruk.

:D :D :D
 
Back
Top