Take the "Exel Manager" Test

Status
Not open for further replies.
jetjock said:
De ene zit in een vliegtuig om bakken met geld te verdienen terwijl hij uit zijn neus aan het eten is op een long haul, de ander doet het met wat minder geld en wat meer vliegwerk. Het zijn keuzes die een persoon maakt.

Wil je me nu tussen de regels door vertellen dat JIJ er doelbewust voor gekozen hebt om klein te beginnen. Dat impliceert namelijk dat je job offers op long haul kisten naast je neer hebt gelegd. Ik neem aan dat ik het verkeerd begrijp.
 
FD,

We weten dat jullie twee zowat onafscheidelijk zijn maar dat je je laptop nu ook al meeneemt naar de bar.?? In Mexico ??
Fat chance to get laid Gringo. :cool:

Cheers
Art
 
Ja dat vindt ik ook een vreemde redenering Jetjock. Alsof je er doelbewust voor gekozen hebt om bij Exel zelf je typerating te betalen en daarna voor een relatief laag salaris te gaan vliegen. Lijkt me meer dat er niks te kiezen was en alles beter dan werkloos thuis zitten. Is niks mis mee maar zeg dat dan gewoon.
 
jetjock said:
FD, verwissel Holland Exel niet met Air Exel. Het zijn 2 verschillende bedrijven die onder dezelfde holding vallen.
Wij, tenminste Autopet en mijzelf, schamen ons niet voor ons salaris. Maar om dit nu uitgebreid op het web te zetten lijkt mij een beetje overbodig.
Kijk, dat is dus precies hoe EDV te werk gaat. Iedereen doet hetzelfde werk terwijl hij iedereen lekker tegen elkaar uit speelt en in verschillende BV´s/holdings stopt. En jij maar braafjes de hand van je baasje likken en grommen naar 19 of 77... Een betere werknemer kan EDV zich waarschijnlijk niet wensen!

En wat is die geheimzinnigheid rond de salarissen? Go on! Shock me! ;)
 
Wat een kinderachtige reactie neef!
we grommen hier niet en likken al helemaal niet, we geven hier alleen onze mening.
Je weet niet eens wat we allemaal voor elkaar gekregen hebben de afgelopen jaren met CAO etc, en hoe hard we daar voor hebben moeten knokken. En daar was JJ erg bij betrokken.
Dus AF en naar je MAND.
19 weet heus zelf wel voor zichzelf op te komen!
 
Echte loonsverhoging is er niet geweest door de CAO. Alleen wat extra opkomst vergoeding. Echt uniform zijn de salarissen ook niet, als je na gaat dat een FO 145 in Italië toch 600 euro meer heeft per maand dan een ATR collega in Frankrijk. Dat is niet terecht deze verschillen, zeker omdat Frankrijk ook nog eens een duurder land is. De CAO is een beginnetje, maar we zijn er nog lang niet!
 
Ik heb ook nooit gezegd dat we er al zijn, een begin is er van een lange weg naar wat het moet worden.

En voor de anderen, ja er is meer in het leven dan Long Haul. Vraag het maar aan de mensen die een carriere bij Netjets of iets dergelijks bouwen.
Wil daarmee niet zeggen dat AXL hetzelfde is. Met de ERJ charteren en wet-leasen XL waardoor de crew bijna op elk veld terecht komt en voor verscheidene bedrijven aan de slag is geweest.
 
jetjock said:
Ik heb ook nooit gezegd dat we er al zijn, een begin is er van een lange weg naar wat het moet worden.
Dus nogmaals: waarom val je 19 of 77 dan aan? Waarom werk je niet met hem voor een betere voorwaarden i.p.v. tegen hem?

Oh ja, a.k.a. altsarmed en kermit hebben ook een interessante vraag: waarom heb je nooit voor de long haul gekozen? Ben je misschien toch niet een klein beetje jaloers dat jij niet op zo´n ego vergrotende 767 of A320 vliegt?
 
Jetjoker, wat weet jij nou over Longhaul?

Het is al triest dat je je eigen misere niet onder ogen kunt zien maar dat je dan ook nog als Cpt treurmuis op je embrio een mening durft te geven over waar iets wat jij wel nooit zal bereiken, slaat werkelijk alles.

Merry Xmas

:D :D :D
 
Birdmare; Jij als "CEO" op een 767 uit Wassenaar zou toch beter moeten weten...
Er zijn misschien mensen die het helemaal niks vinden om uren naar een oceaan of sterren te zitten staren.
Daarbij zijn er nog verschillende maatschappijen te vinden die véél meer betalen dan bij jouw en Cousin Avi's club.
Who cares? Jullie vliegen en een hoop niet.
 
Birdmare said:
Jetjoker, wat weet jij nou over Longhaul?

Het is al triest dat je je eigen misere niet onder ogen kunt zien maar dat je dan ook nog als Cpt treurmuis op je embrio een mening durft te geven over waar iets wat jij wel nooit zal bereiken, slaat werkelijk alles.

Merry Xmas

:D :D :D

Deze opmerking geeft mij te denken of jij überhapt wel in de luchtvaart bezig bent. Dit soort opmerkingen passen meer bij een puber die nog op de achterste rij in de klas zit.
Jij weet niet wie of wat ik ben en of wat ik heb gedaan, dus hou je ego ff binnen de perken en doe eens een volwassen uitspraak.

This is cpt Treurmuis speaking, laat me niet lachen
 
J.R. said:
Birdmare; Jij als "CEO" op een 767 uit Wassenaar zou toch beter moeten weten...
Er zijn misschien mensen die het helemaal niks vinden om uren naar een oceaan of sterren te zitten staren.
Daarbij zijn er nog verschillende maatschappijen te vinden die véél meer betalen dan bij jouw en Cousin Avi's club.
Who cares? Jullie vliegen en een hoop niet.

JR, goed kijken bij zijn locatie. Het is Wassenaer. je was de hete aardappel vergeten, LOL
 
Cousin Avi said:

Oh ja, a.k.a. altsarmed en kermit hebben ook een interessante vraag: waarom heb je nooit voor de long haul gekozen? Ben je misschien toch niet een klein beetje jaloers dat jij niet op zo´n ego vergrotende 767 of A320 vliegt?


Nee hoor, ben niet jalours op de mensen die long haul vliegen, maar ik denk niet dat ik mijn persoonlijke keuzes hier neer moet hoef te zetten. Het is gewoon "mijn" keuze geweest om daar niet voor te kiezen.
 
Jo,

wat een gezeik over long haul!!!!
die 767 is toch een light twin man.
en die opmerking over long haul, waar gaat dat over, ik vind starten en landen leuk die 8-12 uur er tussen zo verschrikkelijk booooooorrrriiinnnnng!!!!!!

dat wilde ik effe kwijt..

k.
 
jetjock said:
En voor de anderen, ja er is meer in het leven dan Long Haul. Vraag het maar aan de mensen die een carriere bij Netjets of iets dergelijks bouwen.

Hallooooooo!!!!
Er is wel een enorm verschil tussen alles van EAG en Netjets!!!
Ik denk niet dat een baan bij Netjets beschouwd kan worden als 'klein beginnen'.............:1855:

Hoeveel mensen vertrekken bij Netjets naar een andere maatschappij als het weer aantrekt?? Netjets is de droombaan voor meer vliegers dan jij denkt! EAG loopt helemaal leeg als andere bedrijven gaan aannemen!! (en natuurlijk blijven er ook een aantal mensen hangen die als individu WEL goed betaald worden.....)

Bij EAG koop je je in als je nergens anders aan de bak kunt komen. Omdat je geen uren hebt, omdat alle andere sollicitatie brieven niets opleveren en je toch enorm graag het werk van een vlieger wilt doen!! (en dat zou ik ook doen)
De vliegers die goed betaald krijgen zijn de ervaren vliegers waar het bedrijf niet zonder kan! Het laffe van sommige van deze mensen is, dat zij niet op willen komen voor een verbetering van voorwaarden voor de juniore vliegers.

Als je een keuze hebt, kies je niet voor EAG! Als je geen keuze hebt dan is EAG een geweldige werkgever!:rolleyes:


Groeten, Leij
 
Even iets rechtzetten. De discussie short- longhaul vindt ik niet interessant. Vlieg zelf shorthaul en vindt dat prima. Elke avond thuis en veel starts/landingen. Moet iedereen dus zelf weten.

Het ging mij even om de post waar jetjock impliceerde longhaul banen naast zich neer te hebben gelegd ten faveure van Exel waar je moet betalen om te mogen vliegen. Ik denk dat hij zich wat ongelukkig uitdrukte en dat wilde ik alleen even checken. Ik neem aan dat dit ook voor Altsarmed geldt
 
Birdmare said:
Jetjoker, wat weet jij nou over Longhaul?

........als Cpt treurmuis op je embrio een mening durft te geven over waar iets wat jij wel nooit zal bereiken, slaat werkelijk alles.

Merry Xmas

:D :D :D

Sorry??:confused: Is de grootte van het vliegtuig waar je in vliegt een maat voor hetgeen wat je bereikt hebt?!?!?!?
Birdmare, volgens mij heb jij een hééél klein dingetje in je broek hangen!! Longhaul is ECHT niet de meest leuke kant van het vak! (tenminste, als je van vliegen houdt.....)


Groeten, Leij
 
hé Leij,
ik dacht al waar blijft hij nou.
1 ding klopt niet in je post.
Het laffe van sommige van deze mensen is, dat zij niet op willen komen voor een verbetering van voorwaarden voor de juniore vliegers. , dit is niet waar want de meeste mensen die hun nek hebben uitgestoken voor arbeids voorwaarden verbetering zijn seniore vliegers geweest. Dat dit niet altijd op de voorgrond gebeurt is valt het vorige managment aan te rekenen.

Ik had me met de vergelijking met Netjets niet erg goed uitgedrukt lees ik net. Doelde meer op het werk dat wij (ERJ crew) op dit moment doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top