Take the "Exel Manager" Test

Status
Not open for further replies.

19 of 77

Active member
Instructions:- Apply common sense.

• Exel Managers look/sound professional on TV/Radio

• Exel Managers switch off their mobiles during staff meetings

• Exel Managers are comfortable talking to large groups of staff

• Exel Managers smile a lot

• Exel Managers have ethics

• Exel Managers give clear answers to questions from staff

• Exel Managers are not involved in extortion, money laundering or other illegal activities

• Exel Managers do not intimidate staff – only CEO’s at other airlines

• Exel Managers have people skills

• Exel Managers care about their staff

• Exel Managers are People Persons

• Exel Managers are geniuses – everyone else is a moron by comparison

• Exel Managers believe in paying employees market rates

• Exel Managers do not resort to underhand tactics to avoid commitments made to staff

• Exel Managers can be trusted
 
Last edited:
Hey 19of77

I know some guys that wouldnt pas this test....but call themselves airline managers ( want me to start???)....
so It will be even harder to pass the Exel manager test.....:confused:

well.....lets wait on the responses...lookin'forward hahaha
Hope all is ok with ya...speak to ya later...

RD707
 
Think this through

Think this through

jetjock,

Exel management have informed me that I'm working for DutchBird and that DutchBird is not part of the EAG.

This hasn't stopped the EAG from destroying 2 years of work in 2 weeks (A320 division) and stripping DutchBird of all assets.

Perhaps you should take a look at the kind of people you're working for.
 
19, ff een vraagje; hoe zou jij t vinden als Heppner algemeen dir v Exel wordt en hoe denk je dat de reactie van het personeel op deze mr zou zijn?:D :D :D

Jetjock; je werkt nu eenmaal bij" MORDOR EXEL".
Je bent aan t transformeren, kan je ook niets aan doen.

Denk persoonlijk dat H.P volstrekt onschuldig is, alleen omdat hij altijd een Joegoslavische tweeling bij zich had zegt helemaal niets.

:D :D :D
 
jetjock said:
19of77, if you don't like the company, get out and don't let the door hit you on your way out
Don´t mind him 19 of 77. Some folks, like jetjock, just love working for a company that charges them 30.000,- for a BarbieJet rating and then pays them a couple of quid on top of minimum wage. Out of plain fear of their friendly boss, the bank that loaned them all that money and today´s crappy jobmarket (at least for E145 pilots) they will go through great lenghts to prove their loyalty to the company that holds them ´hostage.´ Did someone say "Stockholm syndrome?" :D

It´s a great shame that the Dutch Aviation industry has come to this! Drugdealers running airlines and desperate employees accepting all the shit the company throws at them! :eek:

I admire your courage to go against the tide and stand up against these outfits! Unfortunately the Dutch "Poldermodel" (i.e. compromise/surrender at the first sign of trouble) means you will most likely fight a losing battle.
 
Cousin Avi said:
........... Some folks, like jetjock, just love working for a company that charges them 30.000,- for a BarbieJet rating and then pays them a couple of quid on top of minimum wage. Out of plain fear of their friendly boss, the bank that loaned them all that money and today´s crappy jobmarket (at least for E145 pilots) they will go through great lenghts to prove their loyalty to the company that holds them ´hostage.´............
Ja, en als je al een ERJ145 rating hebt dan schijnen ze niet zo in je geinteresseerd te zijn.
BTW, niet zo negatief over die JungleJet svp. :kerst:
 
Oh, sorry, wist niet dat het JungleJet was! ;)

Ja, en als je al een ERJ145 rating hebt dan schijnen ze niet zo in je geinteresseerd te zijn.
Makes sense! Dan kunnen ze immers geen tig-duizend euro meer vragen voor een type rating en je daarna afschepen met een paar tientjes meer dan minimum loon! :mad:
 
Sorry SvG dat jij het niet geworden bent, maar andere collega´s van je wel. exel zou het liefst type rated mensen aan nemen, maar ik neem aan dat jij niet meer rechts zit en dan hebben we een probleem met senioryteitlijst ivm upgrades. CAO etc.
En neefje blijf jij lekker in de uk zitten en kan je vandaar lekker blijven zeuren dat je op dat eiland van je. Blijf vooral denken dat we hier allemaal net iets meer dan het minimum loon verdienen!
Het gras zal daar net iets groener zijn.
 
@ autopet: Je hoeft je niet te verontschuldigen, er is gelukkig meer op deze wereld dan alleen Exel.
BTW ik zit nog (steeds) rechts.
 
autopet, geen minimumloon maar net iets meer dan die juf achter je die koffie schenkt.En dat was de enige reden dat jullie een loonsverhoginig kregen.Ze konden geen stessen meer krijgen voor dat loon!



:D :D :D
 
birdmare ook voor jou geld dus: blijf maar denken dat we net iets meer dan minimumloon verdienen. Ik zie dus iets heel anders elke maand op de bankrekening. Ik zal wel een brilletje nodig hebben....ach ja waar hebben we het over.
Word alleen een beetje moe van het gezeik van mensen die niet weten hoe de zaken ervoor staan en dan hier alles lopen af te zeiken.
vlieg ze.
 
Cousin Avi said:
Some folks, like jetjock, just love working for a company that charges them 30.000,- for a BarbieJet rating and then pays them a couple of quid on top of minimum wage. Out of plain fear of their friendly boss, the bank that loaned them all that money and today´s crappy jobmarket (at least for E145 pilots) they will go through great lenghts to prove their loyalty to the company that holds them ´hostage.´ Did someone say "Stockholm syndrome?" :D


Ik snap niet hoe jij door een medische keuring heen komt, het lijkt wel onmogelijk voor jou om te lezen wat er staat.
Maar goed, genoeg gezeikt. Laten weer eens ontopic gaan, en ego vergrotende 737 type ratings achterwege laten. We vliegen tenminste allemaal op dezelfde flight levels met ongeveer dezelfde snelheid. De een met wat meer passagiers achterin en de ander met wat meer vrije tijd na de vlucht.
 
JJ, het heeft niets te maken met een "ego vergrotende 737 type rating."

Het is simpelweg de manier hoe Exel met haar personeel omgaat. De salarissen zijn (gezien de verantwoordelijheid als piloot) schandalig laag bij Exel en het maakt inderdaad weinig uit of je nou op een 737 vliegt, een 767 of op een E145. Misschien wordt het tijd dat jij dat ook zo gaat zien, en eindelijk eens gaat streven naar fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Arbeidsvoorwaarden die een piloot verdient!

19 of 77 heeft blijkbaar net wat meer levenservaring om zich niet meteen door een boevenclub met een kluitje in het riet te laten sturen en dat waardeer ik! Daarom snap ik niet goed waarom je hem op zo´n manier een mes in zijn rug steekt! :mad:
 
Autopet,

Hoeveel neem je dan mee per maand naar huis?

Autopet z'n antwoord: E 2xxx bruto per maand.

Vind je dat niet een beetje weinig op een jet van 30.000.000 Euro (gokje) met 50 paxen achter je rug?

Aan de andere kant, denk dat niemand HE als een long term bestemming ziet.. Uren maken en weer weg.. Met een 76 type + uren kun je een hoop geld verdienen in de zandbak..
 
Sorry FD, maar jij denkt ook te weten wat ik verdien...helaas je zit weer helemaal mis. Jammer dat jullie alles denken te weten, maar kom eens met echte feiten. Lees onze CAO er maar eens door. Niet dat alles perfect geregelt is, maar laat alle onzin eens achterwege.
Ik hoef hier echt niet het management niet te verdedigen, maar we hebben met z´n allen die CAO getekend.
Hoop dat jij bij die perfecte club zit, en zo niet dan moet je eerst je eigen was gaan doen.
 
Als u mij antwoord geeft op mijn vraag, bent u ook gelijk van al dat "gissen" af..

Neen, by far zit ik niet bij de perfecte club.. Edoch, ik heb geen cent gedokt sinds ik aangenomen ben (wel een bond twv een whooping 3000 dollar, voor 2 jaar moeten tekenen) en vang als ik 15 dagen werk ongeveeer 3500 USD voor de rechterstoel van een kleine turbo prop, met 7 paxen achter mijn rug..

Begrijp me niet verkeerd, vind dat u meer moet krijgen als dat u nu krijgt, no flame dus..

En ja het spijt me zeer, maar vind inderdaad dat je als een ERJ of 76 driver in een West-Europees land veel meer hoort te vangen. Wat verdienen ze bij Luxair op de ERJ? 4000 bruto per maand ? (correct me if I'm wrong, we hebben hiet toch een luxair collega op het board rond lopen? klopt bovenstaande info?) Dit vangt een 76 F/O bij HE niet eens.. Sterker nog, lang niet.. Bij Balkan airlines, toen ze destijds de 76 nog hadden, was het salaris voor een 76 driver hoger, en dit terwijl ze uiteraard niet hebben betaald voor hun type.. Misschien dat als ze wegliepen ze wel een aantal flesssen goede wodka aan de baas moesten schenken, maar dit is puur giswerk. :grijns:

Als u zicht schaamt voor uw inkomen, waar ik me in kan vinden, plant ze dan maar niet op het WWW, ik weet precies hoeveel HE drivers mee naar huis nemen (is ook niet echt een groot geheim)

Hoop oprecht dat alles in het HE clubhuis weer op orde komt.. Zitten een aantal mannen/vrouwen daar die ik al het geluk van de wereld wens.
 
FD, verwissel Holland Exel niet met Air Exel. Het zijn 2 verschillende bedrijven die onder dezelfde holding vallen.
Wij, tenminste Autopet en mijzelf, schamen ons niet voor ons salaris. Maar om dit nu uitgebreid op het web te zetten lijkt mij een beetje overbodig.
De ene zit in een vliegtuig om bakken met geld te verdienen terwijl hij uit zijn neus aan het eten is op een long haul, de ander doet het met wat minder geld en wat meer vliegwerk. Het zijn keuzes die een persoon maakt. Dat die keuzes niet gerespecteerd worden door sommigen op dit BB, is treurig.

Cousin Avi, jij schijnt zoveel te weten over onze arbeids voorwaarden, heb jij toevallig onze CAO thuis liggen om je uitspraken te ondersteunen? We hebben de CAO nog maar net en ja er zijn verbeteringen die moeten gebeuren, maar dat heeft allemaal tijd nodig.
 
Last edited:
JJ,

Nogmaals, no offence.. Vind het gewoon triest om te zien hoe mgmt ons keer op keer weer zal proberen te naaien, omdat ze weten dat er altijd wel iemand op straat loopt die z'n moeder nog verkoopt om onze job te mogen doen.

Och, geloof me.. Het leven op de pieper (wat ik doe) is ook echt geen pretje.. Maargoed, het is nogaltijd beter als taxi rijden, om 07:00 ergens in het westland.. Sinds wijlen ZKH prins Bernard er niet meer is, neem ik aan de Evers op de radio ook een stuk minder leuk is geworden..

:grijns:

Goed, de barman hier in Mexico kijkt me een beetje raar aan (ik probeer hem Nederlands te leren) hoog tijd dat FD zn nest in gaat.

All the best to you!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top