Taildragger vliegen

Voor wat het waard is: de club op EBHN heeft een Piper Cub die amper vliegt, je zou daar erg welkom kunnen zijn. En een boogscheut verderop, in EBBT, is er nog veel meer Cub te vliegen.
 
Goedkoop vliegen op taildragger

Goedkoop vliegen op taildragger

Hoi,

ACV levert cursussen conversie taildraggers. Je leert vliegen op Grob A en Grob B TMG's: als je daarmee kan landen kun je met alle taildraggers landen.
En dan: vliegen, landen en zelfs starten is de kunst van staatwielers nog niet eens: taxien op een verharde baan met een >4Bft zijwind, en dan recht over de stippellijn rijden - DAT is een kunst! (leer je ook op die conversie).
Uurkosten ca 70,00, instructie ca. 5,00/uur, landinggeld geen. Wel even lid worden voor een jaar.
Kijk eens op http://www.ac-valkenburg.nl/phpnuke/modules.php?name=News

Hans Labruyere
 
Ik ben erg druk geweest dus weinig op deze draad gekeken. Erg leuk om te zien dat er zo veel reacties zijn - en dus zo veel mogelijkheden voor taildragger-training!

Ik ben onderhand wel op zoek geweest naar mogelijkheden om onze C150 om te bouwen naar een staartsleper maar tot nu toe geen geluk gehad (behalve dan die uurtjes in de C150, die ook ZONDER tailwheel-conversion erg leuk zijn!!) Dank voor de input GBOF, die STC is waar wij ook op uitkwamen...en idd US, niet EASA...

Ik ga denk ik eens kijken op Hoogeveen, tailwheel leren vliegen op een Ryan :-D
 
Ik ga denk ik eens kijken op Hoogeveen, tailwheel leren vliegen op een Ryan :-D

Ik heb hem toevallig vrijdag gebeld omdat ik ook wel eens op een Ryan wil vliegen.
Maar die staat niet meer tot zijn beschikking, het enige waar hij nog mee vliegt is een PiperCub.
Maar daar ging mijn interesse niet naar uit.
 
Weet iemand een Piper Cub op Rotterdam die je kan leren vliegen en daarna huren? Anders misschien Lelystad of Seppe?
 
Daar kan ik je niet mee helpen, maar als je Seppe in overweging neemt dan zijn Hoevenen (EBHN) en Brasschaat (EBBT) misschien ook nog het bekijken waard? Beide vliegclubs hebben de toestellen en de instructeurs.
 
Back
Top