Surviving Tough Times

En als je kan, absoluut extra aflossen! Maar ik ben mijn geluk weer eens op de beursen aan het testen en stel het extra aflossen weer even uit...

Aan de andere kant, je eerste jaren als vlieger zijn het mooist! Ik zou zeker niet krom gaan liggen (en dat doe ik dus ook niet), zodat ik als ik de 30 ben gepasseerd de vruchten kan gaan plukken. Aflossen is goed, maar zorg dat je geniet!
 
Getting Worse Every Day

Getting Worse Every Day

Het zal andere landen dan de VS en de UK dus absoluut niet zo erg raken! Uiteraard worden diverse economieen wel wat meegesleurd doordat de globalisering steeds overheersender wordt. Mooi voorbeeld is de dreiging op de NL beursen, gevolgs door de record stijging afgelopen vrijdag...

I think it's obvious now that this is a Global problem - going to get much worse - and it will affect everyone.

Fact:- A lot of Banks are insolvent.

I expect the Euro to take a beating in the next few weeks vs. the Dollar. Good news for those of us with incomes in Dollars and bills in Euros (should help Sterling for those of you in the UK).
 
Het probleem is ook dat de problemen niet worden opgelost maar dat er eerder een pleister op een wond word gedaan die niet is schoongemaakt:

http://news.cnet.com/8301-13578_3-10057618-38.html?tag=rtcol;pop

Amerika is bankroet. Het is nu zo dat door de injectie er een kleine opleving is, maar er is nog veel meer nodig om deze malaise te herstellen. Meer injectie van dollars leid tot inflatie met alle gevolgen van dien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:..._States_Treasury_Securities-percent_share.gif

Nederland heeft zoals in de grafiek hierboven te zien een relatief lage investering in securities in de VS en zelfs de president van de Nederlandse Bank is het niet eens met de manier waarop de amerikaanse regering nu probeert om dit op te lossen.

Wat de dollar betreft, de hyperinflatie (nieuw geld drukken zonder economische backup als goud en andere metalen) is een echte dreiging en ik vraag me echt af wat de lange termijn koers zal doen. Ik krijg in dollars betaald en naast mijn eigen bedrijfsinkomsten heb ik een contract met een bedrijf dat eigendom is van een ander bedrijf in Monaco. Misschien tijd om voorlopig de helft in Euros te eisen en de andere helf in Dollars om de fluctuaties te dempen...

http://www.youtube.com/watch?v=pGlmidTTIKg

Ik sprak onlangs met iemand die een interrestante lange-termijn visie had voor de luchtvaart: omdat het zo'n belangrijk onderdeel is van deze 'wereld' zei hij dat het naar een prioriteitsregeling zou kunnen gaan waaronder het voor de luchtvaart (tot de olie op is over 50 jaar) mogelijk blijft om olie te kunnen consumeren tegen redelijke condities en dat autoproducenten en daardoor automobilisten, indirect gedwongen door de economie en de hoge prijs van olie, over zullen moeten stappen op alternatieve brandstoffen. Hier in de VS zie je steeds vaker commercials van bijvoorbeeld BP over diversiteit van brandstof waarbij ze zich willen profileren als pionier op het gebied van alternatieven voor benzine (olie). Jammer genoeg worden er dan nog wel wat talking points ingesneakt over de beschikbaarheid van 'olie' op Amerikaans grondgebied, maar dat is een andere ethische kwestie.

Ik duim voor de vliegers in Europa en hoop dat er geen ontslaggolf komt zoals hier in de VS, maar ik betwijfel het ten zeerste.

Succes
 
Last edited:
Waarom specifiek de euro 19 of 77?
Ik denk dat hij bedoelt dat het helpt voor de mensen die hun loon in "goedkope" dollars krijgen, maar hun lasten in de dure euro moeten betalen. Voor hen is een stijging van de dollar een welkom verschijnsel...
 
Very interesting topic and thank you 19 of 77 for the tips! I came across this article. Caught my attention when visiting the Airwork homepage.

NEway,...there seems to be an Australian expert who sees things differently. I wonder what you guys think of this. It all seems so contradictory.

Here it is:



Demand for Pilots will Increase, Says Expert

MUSCAT — An unprecedented boom in the global aviation industry and the resulting huge demand for pilots means training to be a pilot now offers a more stable career than many academic disciplines, according to an Australian expert.

Phil Sweeney said the aviation sector had weathered the post 9/11 storm and was making huge advances. “India and China need 5,000 additional pilots every year for the next three to five years — we have never seen growth like this in aviation,” Sweeney, from the Australian Wings Academy (AWA), said addressing a seminar here recently.

The seminar, titled ‘Pilot Training’ was hosted by GlobalEdu and AWA.

Comparing attending a pilot school with that of enrolling at university, Sweeney pointed out that students only had to study for one year to hold a commercial pilot’s licence and a first job with an average monthly salary of $4,000, compared to spending four years at university and then working for an average pay of $1,800 per month.

Highlighting the huge orders placed by many regional airlines at an air show earlier this year, he said with hundreds of new aircraft destined for the Gulf, newly qualified pilots would not have any problems finding employment in or next to their home country. “Each aircraft,” Sweeney noted, “needs six to eight sets of crew — so one plane requires 12-16 pilots to keep it constantly in the air. Multiply each of these big orders in the region by 12 or 16 and you will see there is certainly are a lot of pilots needed in the Middle East.”
 
Hmm, kweet niet waneer deze meneer zijn statements heeft gemaakt maar het lijkt of dit voor afgelopen september was.

De "9/11 storm" waar hij het overheeft is wezelijk anders dan waar we nu op afstevenen. (onzekere markt, fluctuerende olie prijzen, consumenten die oa hun vastgoed waarde zien kelderen). Die fenomenale groei in onze sector is er echt wel uit voor het komend jaar.

Ook het punt van een "maar" 1 jarige opleiding met een startsalaris van $4000p/m vind ik nogal kort door de bocht!

Feit blijft dat wij (NJE) onze aannamens en onze cadetscheme tijdelijk hebben stopgezet. Allemaal begrijpelijk vanuit een business oogpunt. Iedereen ff geduld dus voor de komende tijd!
 
Waarom specifiek de euro 19 of 77?

Ik denk dat hij bedoelt dat het helpt voor de mensen die hun loon in "goedkope" dollars krijgen, maar hun lasten in de dure euro moeten betalen. Voor hen is een stijging van de dollar een welkom verschijnsel...

The 2 major World currencies are the Dollar and the Euro - they are accepted as payment everywhere. With a loss of confidence in the Dollar the Euro went up in value. Now that cracks have appeared in the EU banking system people are losing confidence in the Euro and the trend will go the other way (temporarily).

NEway,...there seems to be an Australian expert who sees things differently. I wonder what you guys think of this. It all seems so contradictory.

Sweeney, from the Australian Wings Academy.........

1. Ignore the so called "Experts"

2. Ignore anyone from a Flying School talking about a "Pilot Shortage"

Reality is that demand is decreasing - a lot of orders will be cancelled/deferred. The Middle East will take a beating in this crisis as well - just a matter of time IMHO.
 
Over orders voor nieuwe kisten gesproken: deze vliegtuigen worden niet allemaal tegelijk afgeleverd. Vaak zit er zo'n lange periode tussen eerste aflevering en de laatste dat de tweede helft van de leveranties de eerste helft gaat vervangen, of die vliegtuigen vervangen een verouderd type van een ander model. Niet elk nieuw besteld vliegtuig levert een nieuwe baan op voor een vlieger.
In het midden oosten, China en India vindt er nog uitgebreide vlootuitbreiding plaats. Echter als de Amerikaanse en Europese economieen tot stilstand komen zal ook daar er de rem op gaan. Dit is al aan het plaatsvinden: Emirates heeft de aannames stop gezet en als ik het goed heb ook Qatar Airways.
 
Demand for Pilots will Increase, Says Expert.......

.....according to an Australian expert.

Phil Sweeney said the aviation sector had weathered the post 9/11 storm and was making huge advances.....

Sweeney, from the Australian Wings Academy (AWA)

The seminar, titled ‘Pilot Training’ was hosted by GlobalEdu and AWA.

Comparing attending a pilot school with that of enrolling at university, Sweeney pointed out that students only had to study for one year to hold a commercial pilot’s licence and a first job with an average monthly salary of $4,000, compared to spending four years at university and then working for an average pay of $1,800 per month.

De KLM heeft ook een enorm vliegers te kort............... :blabla: Ignore the "expert"! (Zoals al gezegd is!)

@ 19 of 77

De Dollar koers zit een heel stuk ingewikkelder in elkaar. Er zijn zo enorm veel factoren die mee spelen, dat niemand precies begrijpt waarom die stijgt of daalt. Het vertrouwen in de Amerikaanse financiële sector is een heel stuk minder dan het vertrouwen in de Europese sector. De “reddingsplannen” die er nu liggen zijn geen constructieve oplossingen. Een junkie geld geven om zijn dope te kopen zodat hij niet hoeft te stelen, lost het probleem van het stelen tijdelijk op. Het probleem van de junkie lost het alleen niet op. Deze maatregelen zouden juist voor een Dollar daling moeten zorgen.

Grtz Mike5
 
19 of 77:

Totally agree that these are tough times, but do feel that your comments on Euro / Dollar are a bit one-sided. Read this article: http://www.nrc.nl/economie/article2008410.ece/Koers_van_euro_onderuit_door_dollardroogte

Quote:

"De euro verzwakte deze week fors tegenover de dollar. Niet de kracht van de Amerikaanse munt, maar het feit dat ze steeds moeilijker te krijgen zijn is de beste verklaring."

Markets will stay volatile for a good period of time, but to end on a positive note: oil at 86 bucks today!

Hang in there, everybody!

SJ
 
Thanks for the Article SlimJim - interesting reading.

Interesting to read even the so called "Experts" don't know why it's happening.

Euro still dropping vs. Dollar - I don't expect it to last but I'll make the most of it.

Some interesting views here
 
Het klopt dat de hele oliemarkt de AEX nauw volgt en hierop de olieprijs vaststellen..... ;)

De 140 dollar voor een barrel toen en de 90 dollar nu scheelt “ons” maar 21,50 euro! Dat de olieprijs daalt komt o.a dat de vraag (economie) afneemt. Gelukkig hebben daarbij ook veel speculanten deze markt verlaten. Ook is de productie is de afgelopen maanden aardig opgevoerd en dat duurt altijd even voordat dit daadwerkelijk effect heeft op de prijs.

Ik betaal nog steeds 1,55 aan de pomp. Dus ondanks de lage koers van Shell , doen ze toch goede zaken.

Ik denk dat de bedrijven nu zwaar ondergewaardeerd zijn. De beurs heeft gecorrigeerd voor inflatie geen winst per jaar gemaakt in de afgelopen 6 jaar! Ik vind dat niet geheel kloppen met de reële economie van de afgelopen 6 jaar. Dat nu veel landen met Amerika voorop (het land van het kapitalisme), ingrijpen in de “vrije” economie, laat wel zien dat puur kapitalisme netzo goed werkt als communisme.

Grtz Mike5

Mensen die niet kunnen slapen, kunnen na dit verhaaltje vast makkelijk de slaap vatten! ;)
 
Laat ik nou net een paar aandelen afgelopen vrijdag hebben gekocht.

Maandag AEX -9%.

Oeps

Nu wachten tot alles weer hersteld. Heeft na 2000-2001 zo'n 3 á 4 jaar geduurd.
En het bleef goed gaan voor ongeveer 2 á 3 jaar.

Nog meer mensen hier goedkoop aandelen gekocht hebben afgelopen week die nu nog goedkoper zijn?
 
Ja, maar heb ook nog veel aandelen die een heel stuk duurder waren als gister. Als het over 10 jaar maar een redelijk rendement gemaakt heeft ben ik tevreden!

Grtz Mike5
 
Laat ik nou net een paar aandelen afgelopen vrijdag hebben gekocht.

Tja wat doe je dan ook. Dan is het nu wel weer duidelijk waarom die koers maandag gekelderd is!

Kun je me belovn nooit meer aandelen te kopen of anders me voortaan even waarschuwen als je gaat koprn, dan verkoop ik ze snel;):nicethread:
 
na een drop van 10 naar 8 dacht ik wat calls december Fortis op te pikken.

nog nooit zo snel mijn investering naar 0 zien lopen.:stapelge:
 
Back
Top