Surferboy moet blijven!

Surferboy moet blijven!

  • Ja

    Votes: 30 60.0%
  • nvt

    Votes: 20 40.0%

  • Total voters
    50
Status
Not open for further replies.

JC

Active member
Surferboy, wil je je beslissing om je account op te heffen heroverwegen? Ik begrijp dat je nav de laatste discussie achterblijft met een vervelend gevoel. Overkomt ons allemaal (mij wel iig).

Ik zou je bijdragen enorm missen, niet alleen omdat ze vanuit een LVNL perspectief zijn maar ook juist omdat je niet altijd een blad voor de mond neemt.

Diana, wacht nog even met het deleten van het account, OK?
 
Is dat niet zijn eigen keuze??

Sta volledig achter hem, heb ook al een paar keer op het punt gestaan..
 
El Stevo,

Het is een ieders vrije keuze! Maar daarom is het wel leuk om iemand proberen over te halen te blijven en aan te geven dat ie een gewaardeerd member is van het board.

Alleen daarom al vind ik de POLL leuk :) Ik blijf Surferboy toch wel spreken, dus daarom gaat het niet. Echter ben ik van mening dat hij een positieve bijdrage levert aan het Board. En dat is ook belangrijk!

Groeten

:radar: André :radar:

PS: wel leuk om te zien dat Airwork door een aantal mensen dus om de paar seconden ge F5'd word :)
 
Je kiest zelf een discussie, als die discussie uit de hand loopt kun je hem afsluiten door hem te verlaten.

Als je er voor kiest om in plaats daarvan weg te gaan van het forum, omdat je je bijvoorbeeld groen en geel ergert aan bepaalde discussies en/of reacties die terugkeren, dan moet dat ook kunnen.

Ik zie niet in waarom de ene wel en de andere niet behouden zou moeten worden voor dit forum. Verschillende mensen, verschillende meningen. Dat is nou juist het mooie van een forum. Als er soms wat lomp wordt gedaan, moet je maar proberen daar een stukje boven te gaan staan. Doe ik thuis ook, en zelfs in de kroeg.

Wat mij betreft een hele dikke nvt. Dit wil overigens niet zeggen dat ik Surferboys reacties niet interessant vond. Integendeel, maar daar gaat het niet om.
 
Had het leuk gevonden als Surferboy gebleven was maar begrijp erg goed dat hij vertrokken is. Heb 'Ja' gestemd maar ben het 100% met El Stevo eens.

JC, zijn account is 1,5 week geleden oid al opgeheven.
 
Is dat niet zijn eigen keuze??

Sta volledig achter hem, heb ook al een paar keer op het punt gestaan..

Iedereen mag natuurlijk zelf weten wanneer hij komt of gaat, maar het blijft vervelend als iemand vertrekt om een negatieve reden. Dan mag je best proberen om hem daar op dat moment van af te houden. Maar ik begrijp dat het al te laat is.

P.
 
Ik zie niet in waarom de ene wel en de andere niet behouden zou moeten worden voor dit forum. Verschillende mensen, verschillende meningen. Dat is nou juist het mooie van een forum. Als er soms wat lomp wordt gedaan, moet je maar proberen daar een stukje boven te gaan staan.

Even heel zwart wit gezegd:
Van beroepspiloten hebben we er tientallen.
Van privevliegers hebben we er tientallen.
Van wannabee's hebben we er honderden.
Van luchtverkeersleiders hebben we er maar een handvol en daarvan is (was) er maar eentje echt actief.

Dus ja, er zit nogal verschil in wie er hier het forum verlaat met een rotgevoel en zijn account op (laat) heffen. Als dat er eentje van die wannabee's is, dan zal me dat eerlijk gezegd een rotzorg zijn. Echter als het de enige luchtverkeersleider is die hier actief is, dan vind ik dat wel degelijk een enorm verlies voor dit forum.

Ik ben regelmatig bezoeker op diverse fora en ik moet zeggen dat er hier inderdaad regelmatig enorm lomp wordt gedaan. Ik erger me daar ook regelmatig aan, maar dat is kennelijk de prijs die je er voor moet betalen om rond te hangen op een forum waar te veel jongere rondlopen van de patat generatie, waarvoor alles maar is aan komen waaien en die nooit het nut hebben ingezien van manieren aanleren.
Zo, dat heb ik gezegd. Ik vind dat ik me ook wel eens een keertje ongenuanceerd uit mag laten en mijn manieren mag laten varen. (of is dat hier vliegen)

Wat precies het verschil is tussen hier en andere fora... Geen idee, maar op de andere fora waar ik kom, daar zou niemand het in zijn hoofd halen om zulke lompe berichten te plaatsen, zoals ik hier regelmatig zie. Of dat is omdat moderatie soms net wat anders ingestoken wordt, geen idee. Maar ook de peer-presure om je te gedragen is daar vaak wat groter. Dergelijke lompe idioten verdwijnen dan ook al snel van die fora.

(En ja, inderdaad, ik erger me ook regelmatig aan het vrij hoge "geen stijl" gehalte van dit forum. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat er regelmatig een discussie gevoerd wordt over "waar moet het heen met dit forum". Feitelijk is deze draad ook weer een exponent daarvan.)
 
Iedereen moet doet wat hij/zij het beste vindt. Ik vind het wel jammer dat Surferboy de pijp aan Maarten geeft.

Ik erger me net als anderen mateloos aan het lompe, vaak ongenuanceerde gebral op de site. Het meest irritante vind ik de zelfingenomen houding van bepaalde subjecten. Sommigen lijken niet over enige zelfreflectie te beschikken en menen zich een houding aan te moeten meten, waren zij onze lieve heer zelf!

Wat mij part mag er best wat meer actie worden ondernomen door de moderators als het gaat om het handhaven van een minimum aan omgangsregels en ik roep hen dan ook op om eens na te denken of het een idee is om wat kritischer te zijn mbt bepaalde posts.
 
Surferboy is opgestapt naar aanleiding van een discussie met mij.

Van mij had ie niet op hoeven stappen maar als het gaat over ongenuanceerd gebral en respectloos gedrag was surferboy het voorbeeld bij uitstek.

Het is zijn keuze geweest om op te stappen.
Daar laat ik het bij.
 
Even heel zwart wit gezegd:
Van beroepspiloten hebben we er tientallen.
Van privevliegers hebben we er tientallen.
Van wannabee's hebben we er honderden.
Van luchtverkeersleiders hebben we er maar een handvol en daarvan is (was) er maar eentje echt actief.

Dus ja, er zit nogal verschil in wie er hier het forum verlaat met een rotgevoel en zijn account op (laat) heffen. Als dat er eentje van die wannabee's is, dan zal me dat eerlijk gezegd een rotzorg zijn. Echter als het de enige luchtverkeersleider is die hier actief is, dan vind ik dat wel degelijk een enorm verlies voor dit forum.

Ik ben regelmatig bezoeker op diverse fora en ik moet zeggen dat er hier inderdaad regelmatig enorm lomp wordt gedaan. Ik erger me daar ook regelmatig aan, maar dat is kennelijk de prijs die je er voor moet betalen om rond te hangen op een forum waar te veel jongere rondlopen van de patat generatie, waarvoor alles maar is aan komen waaien en die nooit het nut hebben ingezien van manieren aanleren.
Zo, dat heb ik gezegd. Ik vind dat ik me ook wel eens een keertje ongenuanceerd uit mag laten en mijn manieren mag laten varen. (of is dat hier vliegen)

Wat precies het verschil is tussen hier en andere fora... Geen idee, maar op de andere fora waar ik kom, daar zou niemand het in zijn hoofd halen om zulke lompe berichten te plaatsen, zoals ik hier regelmatig zie. Of dat is omdat moderatie soms net wat anders ingestoken wordt, geen idee. Maar ook de peer-presure om je te gedragen is daar vaak wat groter. Dergelijke lompe idioten verdwijnen dan ook al snel van die fora.

(En ja, inderdaad, ik erger me ook regelmatig aan het vrij hoge "geen stijl" gehalte van dit forum. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat er regelmatig een discussie gevoerd wordt over "waar moet het heen met dit forum". Feitelijk is deze draad ook weer een exponent daarvan.)

Mee eens, af en toe gaan we hier niet echt sociaal met elkaar om. Licht het aan patat generatie en wannabe`s? Sorry, ook pro`s zijn soms echte ongelikte beren.

Laat de dieren ook eens lachen, kijk op Airwork is het af en toe zoals op dit topic van zo`n wannabe.

Wellicht zou Diana van iedereen ook gewoon de echte gegevens moeten weten?
 
Ach ja, soms is een topic vervelend aan het worden. Dan moet je de browser wegklikken an verder gaan met je leven.
Je moet tijdens het werk soms ook even op je lip bijten als je weet dat de collega net in een scheiding ligt of financiele problemen heeft en misschien daardoor niet zo goed geluimd is.
Dutchfly heeft nogal een "axe to grind" met de LVNL, en dat moet je dan ook kunnen mee laten wegen in de reakties die hij post. Oftewel: laat je niet sarren.
Jammer dat 'ie weg is, maar als hij dat nou wil..
 
'Watching you’ vermeldde hij als zijn locatie. En dat doet hij nog steeds waar het de verkeersvliegers betreft.
In hoeverre hij ons hier nog ‘watcht’ ???

Feit is dat hij zijn account heeft laten opheffen, eerdere verzoeken van Folberts, Scsirob, Leegte, Metrodriver en Boss du Manche om daarvan af te zien ten spijt. In zijn reacties richting Diana en Talsma liet hij ook geen enkele twijfel bestaan over het door hem genomen besluit. Nu de vogel is gevlogen heeft deze pull al helemaal geen enkele zin meer, los van de mijns inziens op zich sympathieke intentie.
Komt bij dat ik het eens ben met allen die hier al eerder schreven dat het de eigen keus is van Surferboy om het board te verlaten.
Verder kan ik de argumenten van KTV en ‘Supi’ alleen maar onderschrijven.
Met als toevoeging de vraag of we het moeten willen dat er pulls verschijnen bij het opstappen of niet actief meer zijn van leden (en zo ja, bij welke dan?).
Reden voor mij om op nvt te stemmen. Ik denk zomaar dat mijn stem in dezen (ik ben slechts een wannabe) Surferboy allerminst interesseert. Dit gezien zijn stellingname in de in het beroepsgedeelte lopende (en inmiddels compleet verstilde) thread ‘Airworkkoers’. Feit is wel dat hij zeker tot degenen behoort van wie ik de inhoudelijke bijdragen doorgaans zeer waardeerde.

Wat betreft de wijze waarop hier gediscussieerd wordt: ik zie in alle lagen van Diana's Airwork gelijkheidspiramide (de AGP) zo nu en dan reacties verschijnen die me soms (om maar eens wat te noemen) aan de subtiliteit van een goederentrein herinneren. Maar om daar nou de handdoek voor in de ring te gooien met het washandje erachteraan??? Mijns inziens staat er over het geheel genomen genoeg aan boeiende info en leuke discussies tegenover.

Bij de woorden waarmee JC dit draadje opende moest ik denken aan een gedichtje van Rutger Kopland, getiteld ‘Weggaan’ (en als het aan mij ligt geldt dat voor iedereen):

Weggaan is iets anders
dan het huis uitsluipen
zacht de deur dichttrekken
achter je bestaan en niet
terugkeren. Je blijft
iemand op wie wordt gewacht.

Weggaan kun je beschrijven als
een soort van blijven. Niemand
wacht want je bent er nog.
Niemand neemt afscheid
want je gaat niet weg.


Grtz
Boeing747
 
Last edited:
terugkomen is niet hetzelfde als blijven

-Belle van Zuylen
 

Attachments

  • 3560253211_4dd0771569.jpg
    3560253211_4dd0771569.jpg
    6.1 KB · Views: 0
  • terugkomen.jpg
    terugkomen.jpg
    5.6 KB · Views: 0
Kom op zeg, lijkt me dat surferboy geen kleuter is die aan het handje terug gebracht moet worden naar de kleuterschool genaamd airwork. Hij heeft besloten zich een post/discussie dusdanig aan te trekken dat hij de handdoek in de ring heeft gegooid. Zijn keuze, hij had ook simpelweg niet hoeven te reageren als het hem niet aanstond of een topic report aan te maken.


Feit is echter ook dat het niveau harder is gedaald dan een F70 die 10 mijl voor artip erachter komt dat hij nog op fl150 zit..
Dat begon (uiteraard, anders waren ze er niet) voor het aanstellen van de "kleurtjes" en is daarna in een stroomversnelling gekomen, reden voor vele oudgedienden om minder te posten (in mijn geval) of niet meer te posten (ik zie een boel namen niet meer terug de laatste paar maand).
Lijkt me dat airwork op sterven na dood is voor de oudgedienden en aan het veranderen is voor de "nieuwelingen". Maar zo gaat het leven, ups en downs, misschien als het beter gaat in de luchtvaart zijn de gemoederen ook wat beter gestemd en loopt een ATC'er niet weg na een (wat felle) discussie en zijn de dan oudgedienden wat meer op hun plek dan nu.

C'est la vie..
 
Ik vind het hier nog steeds hartstikke leuk. Ik zie relevante topics in het Beroepsforum, ik zie PPL'ers hun zorgen en grieven over het LPE delen, ik zie zet-die-roze-bril-af topics, ik zie aspirant KLu'ers elkaar door de selectieprocedure helpen, ik zie tips over vacatures bij airlines, ik zie analyses omtrent de zaak Poch, ik zie discussies m.b.t. aanschaf vliegtuigen bij werkgevers en ga zo maar door.

Als ik de dagelijkse threads bekijk vind ik die van een prima niveau. Ik zie geen drama's, niemand scheld elkaar uit, er zijn zinvolle discussies/informatieuitwisselingen aan de gang en sommige topics zijn gewoon voor de fun. De LVNL discussie bevatte twee botsende karakters met interne hangups, maar om nou te zeggen dat het niveau daar de diepte in zakte, lijkt mij overdreven. Als mijn beeld van "niveau" anders is dan dat van anderen, dan is er gewoon de Rapporteerknop om mij en de moderators op dwalingen te wijzen. En mij mailen mag ook hoor. Ik zit er voor. Of meld jezelf aan als moderator als je je rotergert aan ongenuanceerde posts. Ik richt dan een apart forum voor je in dat zwaar gemodereerd mag worden en waar alleen op NRC niveau gediscussieerd mag worden. Krijgt Art alsnog zijn gentlemen's forum. Ik zie de naam al voor me. Iets als "Gentlemen's Club", "FL 150 forum" (het hoge niveau van Eikie), "HONIEBRALV" (Hoog Niveau En Bralvrij) of dergelijke. Ballotage aan de deur en met doorbitch.

Airwork bevatte jaren geleden veel vaker knokpartijtjes en drama's. Het was zo ongeveer elke week wel raak. Het is de laatste jaren juist behoorlijk keurig geworden. Misschien dat daardoor brallende of aangebrande reacties sneller opvallen of dat oude ego's kwetsbaarder zijn geworden en tegenspraak moeilijk dulden, maar het is wel nog steeds een discussieforum, dat mag best wel 's pittig.

Er zijn mensen die het forum laten voor wat het is, voorgoed of tijdelijk, om wat voor reden dan ook. Dat was zo in 1999, 2000 en alle jaren sindsdien. Ik kan van 1999 ook actieve Airworkers noemen die we nooit meer hebben gezien. Veel mensen deden en doen hun voordeel met Airwork. Ben je een arrivé, heb je alles hier wel gezien, stoor je je aan anderen en wil je je colaatje voortaan in een andere crewroom drinken, dan is dat prima. Wat ik niet snap is waarom diegenen dan af en toe toch naar binnen rennen om midden in de zaal met popcorn te gooien en te roepen dat Airwork dood is, of dat we met z'n allen op niveautje Chileense kolenmijn zitten. Nee, dát helpt.
 
Er zijn mensen die het forum laten voor wat het is, voorgoed of tijdelijk, om wat voor reden dan ook. Dat was zo in 1999, 2000 en alle jaren sindsdien. Ik kan van 1999 ook actieve Airworkers noemen die we nooit meer hebben gezien. Veel mensen deden en doen hun voordeel met Airwork. Ben je een arrivé, heb je alles hier wel gezien, stoor je je aan anderen en wil je je colaatje voortaan in een andere crewroom drinken, dan is dat prima. Wat ik niet snap is waarom diegenen dan af en toe toch naar binnen rennen om midden in de zaal met popcorn te gooien en te roepen dat Airwork dood is, of dat we met z'n allen op niveautje Chileense kolenmijn zitten. Nee, dát helpt.
Dit is dan ook precies wat ik zeg, of poog te zeggen, mensen komen en gaan. Echter je kunt niet ontkennen dat de mensen die, om maar even met die term te spreken, bovenaan de piramide stonden, steeds minder posten of zelfs geheel weg zijn.
Voor hun is airwork wel degelijk dood/stervende, echter dat betekent niet dat het forum ter ziele is, er zijn genoeg nieuwe deelnemers om het forum te vullen.

Dat heeft niets met popcorn te maken, maar is simpelweg een antwoord op een post in dit topic. Dat staat ook los van het forum an sich, maar is, zoals je al zelf zegt, iets wat altijd speelt. het is ook zeker niet, mocht je dat zo opvatten, een persoonlijke sneer richting jou of je inzet, want dat wordt zeker gewaardeerd.

Maar nogmaals, er is duidelijk een scheidslijn te zien tussen oud en nieuw, meer dan een jaar of twee geleden, waarbij oud zich steeds vaker ergert aan veel inbreng van nieuw, gelinkt aan een veranderende moraal in het leven en de luchtvaart.
 
Dank je, Eikie. Ik probeer het iedereen naar de zin te maken, al besef ik dat dat nooit 100% zal lukken. Zie degenen die ballistisch gaan als er gemodereerd wordt vs degenen die bij "boe" al roepen om de juf. Iedere Airworker die het forum verlaat, in 1999 of 2010, gaat mij aan het hart, iedereen die constructief post wordt gewaardeerd. Ik heb echter iets tegen het "ik en velen met mij" dat mensen hier of in de krant schrijven. Daar kan ik niets mee.

Je kunt elkaar aanspreken op dit forum, net zoals je mensen kunt aanspreken in de trein, op straat of in de rij voor de kassa. Als men dat niet meer doet, is men verantwoordelijk voor dezelfde normvervaging als welke men verafschuwt.

Een "veranderende moraal" is overigens bij iedere generatie de discussie. Er was ooit een Nederlandse presentator die zijn afschuw uitsprak over de invloed van Elvis op de jeugd. En zo zijn er legio voorbeelden, wat kan leiden tot een mooie maatschappijkritische discussie die echter geheel offtopic zou gaan dus laat ik mijzelf hier maar even flink modereren. Wat dat betreft, Eikie, inderdaad: het leven verandert. Nog niet zolang geleden vond ik de fax nog de uitvinding van de eeuw, was ik blij met mijn hightec discman, computerde ik met mijn Commodore64, zou de buzzer het helemaal worden (nooit uit de verpakking gekomen), vond ik The Last Boyscout de meest geweldige film en was een Kermit telefoon je van het.

Wellicht is het een generatieprobleem. Er zijn ouder wordende zweefvliegers bij mijn club die ook leuk blijven omgaan met de nieuwe 14- en 15 jarigen die jaarlijks instromen, en er zijn er bij die afhaken omdat ze geen voeling meer voelen met hun club. Dat zie ik hier op Airwork bijvoorbeeld bij de wannabe's, die zodra ze arrivé zijn vinden dat hun forum toch echt heel anders is dan in "hun tijd". Vraag aan de huidige PO-1'ers of die het slecht hebben. Nee, die amuseren zich hier net als de PO-1'ers van 2002.

Ik zie Airwork - zowel met de oude als met de nieuwe garde - dan ook als alive and kicking, al kickt men elkaar misschien wat vaker dan sommigen lief is. :haha:

P.S.: Bovenaan de pyramide staan Art en Iz, en beide zijn er nog. Laat staan de zweefvliegers.
P.P.S.: Offtopic: ik snap ook nooit waarom mensen zeggen "Om eerlijk te zijn" of "Eerlijk gezegd". Zijn ze anders niet eerlijk dan?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top