Nee, als je de AP uitschakelt, gaat er een alarm af zoals ik meen in elke kist
okay, het leek echter uit het andere stukje zo alsof een flinke stoot op de yoke de AP uitschakelt zonder waarschuwing... Leek me al wat vreemd..
Nee, als je de AP uitschakelt, gaat er een alarm af zoals ik meen in elke kist
Was het maar zo vreemd. De 777 en MD-11 doen dat ook en op de MD-11 heeft dat al eens tot een dode japanse stess geleid. Maar dat terzijde.okay, het leek echter uit het andere stukje zo alsof een flinke stoot op de yoke de AP uitschakelt zonder waarschuwing... Leek me al wat vreemd..
"Within a couple of minutes of the kid leaving the cockpit, the pilot said he was coming in to land.
"Suddenly the engines started revving and we shot back up into the air.
Vliegende "jurist" en anderen, cockpit bezoek is gewoon toegestaan bij de AF/KLM groep met toestemming van de gezagvoerder, pasje.
Dus voordat jullie maar wat roepen eerst informatie inwinnen.
Dit natuurlijk buiten wat er daar mogelijk gebeurt is. Julien, fijne collega ben je, heb je dat hem ook persoonlijk verteld ?
Vliegende "jurist" en anderen, cockpit bezoek is gewoon toegestaan bij de AF/KLM groep met toestemming van de gezagvoerder, pasje.
QUOTE]
Ho Ho,
zo simpel is het niet. Een gewone passagier, not related to active crew, mag niet naar de cockpit gedurende de vlucht. Voor related aan crew gelden nog additionele voorwaarden.
De AP kan er zeker vanaf als je duwt. Althans op de 737. Als je genoeg kracht zet dan gaat de AP van CMD naar CWS en daar komt geen waarschuwing bij.
Die L1011 in de Everglades is daar een klassiek voorbeeld van.
En omdat het in het Engelse luchtruim plaatsvondt, gelden nog strictere regels m.b.t een cockpitbezoek.
Regels regels en nog eens regels.......