Stella of Hanze

Ik heb me al voor Ifly aangemeld :)

Maar stel dat ik AP&M zou gaan doen, dan begin ik op mijn 17e, en dan ben je 19 als je op de KLS begint. Dan heb je ook al 2 jaar kennis kunnen maken met het studentenleven! Op je 21ste zou je dan bij een luchtvaartmaatschappij kunnen werken, en als je dan geen werk kunt vinden in de luchtvaart heb je een diploma Bachelor of Engeneering achter de hand. Ik vind dit dus best een goede oplossing.

Dit wou ik dus ook doen :)
 
Mijn ervaring met Limburgers is dat ze meestal een aardig woordje Duits babbelen. Zou je geen interesse hebben in een vliegschool in Duitsland? De Lufthansa vliegschool heeft een mooie deal, mits je door de (strenge) selectie komt. Zou het zeker proberen als ik jou was!
 
Dan moet je wel VWO hebben. En van Boedhe weet ik dat hij dat nog niet heeft.Maar wat niet is kan nog komen he. Echter je heb ook nog Air Berlin. InterCockpit.
 
Mijn ervaring met Limburgers is dat ze meestal een aardig woordje Duits babbelen. Zou je geen interesse hebben in een vliegschool in Duitsland? De Lufthansa vliegschool heeft een mooie deal, mits je door de (strenge) selectie komt. Zou het zeker proberen als ik jou was!

Helaas, mijn dialect is belabberd ik spreek dus gewoon ABN. Daarmee is mijn Duits ook niet zo goed. En volgens JB heb ik VWO nodig, dus dat is ook al uitgesloten.


Ik heb nog een vraag over de vliegschool ASL, ik weet dat JB er al een topic heeft aangemaakt maar wat ik er tot nu toe kan opmaken is dat het geen bekende school is, maar de methode van lesgeven is erg goed. Zit er hier een beetje goed?
 
Beste Boedhe,

Er zijn genoeg mogelijkheden. Ik neem aan dat je ergens een spoedcurcus Frans of Duits kunt volgen. Informeer je school zou ik zeggen. Als je VWO wilt doen: waar een wil is, is een weg. Je verhoogt immers je a-priori kans!! Is alleen maar beter voor jezelf. Je maakt het jezelf een stuk makkelijker. Zeg nou, wie wilt dat niet als je over paar jaar moet concureren met de rest.

Ik adviseer minimaal een HBO-studie. Dat hoeft niet per se iets met Aviation te maken hebben, denk maar aan natuurkunde of iets met wiskunde op zichzelf. Bouw ervaring op, ontwikkel jezelf, levenservaring, presentaties geven etc etc.

Uiteindelijk beslis je zelf. Think twice
 
Hee,

Op de HAVO is alleen engels (en Nederlands natuurlijk) verplicht hoor. Maar volgens mij is het op mijn school zo dat je , als je na de HAVO, VWO wilt gaan doen, je een 'spoedcursus' kunt volgen voor 1 van de 2 vreemde talen (Frans of Duits), want dan heb je nog al wat in te halen!

Ik ben zelf bijna 16, en wil ook als ik 16 ben selectie gaan doen (en aan de opleiding beginnen als ik 17 ben). Wordt je dan nog afgewezen bij de KLS om je leeftijd, en zijn er ook andere scholen waar je snel wordt afgewezen omdat je te jong bent? Ik ga in maart en april naar open dag KLS en EPST, en wil bij nog wat scholen gaan kijken.

Ik lees net inderdaad dat het vanaf 2007 veranderd is. Voorheen was 1 moderne vreemde taal verplicht, nu dus niet meer :wegkwijt: Maar lichamelijk onderwijs zit nog wel altijd in het verplichte vakkenpakket, blijkbaar vinden ze dit belangrijker.

Enfin, back on topic!
 
Last edited:
Ik lees net inderdaad dat het vanaf 2007 veranderd is. Voorheen was 1 moderne vreemde taal verplicht, nu dus niet meer :wegkwijt: Maar lichamelijk onderwijs zit nog wel altijd in het verplichte vakkenpakket, blijkbaar vinden ze dit belangrijker.

Enfin, back on topic!

Bij VWO is het nog steeds verplicht om 1 vreemde taal erbij de hebben. Dat verschilt dus van de HAVO.
Hiernaast kun je geen Frans1/12 of Duits 1/12 kiezen, het is nu gewoon óf het één of het ander.

Later, DCP
 
Back
Top