Stand van Zaken Deel 22

Status
Not open for further replies.
Zodra er iemand die met de selectie bezig is het initiatief neemt om het over te nemen, iets wat de afgelopen vier jaar altijd is gebeurd maar nu kennelijk niet meer.
 
Hey Sjouwert, wanneer heb je de PVS?
Ik ben week 34 aan de beurt (17-24 augustus).
Ben benieuwd!
 
Op 2 september mag ik weer beginnen aan PO1. Als alles goed gaat zit ik in de februari klas, maar dat zien we tegen die tijd wel. ;)
 
Zet mij er maar weer bij! Niemand kent me waarschijnlijk, maar zo'n drie jaar geleden ben ik vliegmedisch afgekeurd. Ik had toen last van bronchiale hyperreactiviteit. Ik voelde me eigenlijk altijd een beetje verkouden. Dit was al twee jaar over, en toen dacht ik zo'n twee maanden geleden: "Laat ik het CML maar eens bellen, misschien dat ik de longfunctietest over mag doen". En ja hoor, ik mocht de longfunctietest in het CMH overdoen. De uitslag wordt zo spoedig mogelijk naar het CML gestuurd, waar ze er dan nog eens naar kijken. Zelf heb ik er in ieder geval een beter gevoel over dan drie jaar geleden.

Nu even afwachten wat de keuringsarts er van denkt. En dan nog eens afwachten of ik alles opnieuw zal moeten gaan doen. Waarschijnlijk wel, aangezien de meeste positieve testresultaten maar twee jaar geldig zijn. Ik heb namelijk drie jaar geleden alles gehaald, PO1, PO2, VMO-1, GVSS, FAM, en het VMO-2 op longfunctie na (heb huisstof allergie). Nou, afwachten dus...

Maar goed, ik weet eigenlijk niet waar je me moet zetten op de SvZ, want ik heb dus eigenlijk geen resultaten meer die nog geldig zijn, behalve GVSS. Stop me maar ergens bij, ik houd iedereen op de hoogte.
 
Als nou iemand even het initiatief neemt om de SvZ over te nemen? Ingewikkeld is het niet en je kunt het straks weer overdragen.
 
Is februari niet een beetje te optimistisch als je in september pas begint met je PO1?

Sorry, ik heb een fout gemaakt. Ik had februari verwacht, maar het is 3 november.

Ik ga uit van wat er op mijn uitnodiging staat. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren dat hangt van enorm veel dingen af uiteraard.

-- Ik wil best de SvZ overnemen zolang ik nog in de selectie zit.
 
Ik begin mijn po1 03-09-08 en heb als eventuele opkomstdatum 03-11-08;)
Niks optimistisch! Efficient!

Falco

Nounou, ze zijn goed bezig bij de KLu... :rt:

Ik heb mn solicitatieformulier ook al opgestuurd, maar ik kan pas in feb. 2010 aan de KMA beginnen ivm mijn huidige studie (HBO)... mocht ik al een van de weinigen zijn die überhaupt al door de selecties komt...
 
Ik jou inderdaad ook!

Ik zou het knap vinden als ze iemand in twee maanden gekeurd zouden kunnen hebben, en daadwerkelijk al in opleiding zouden laten gaan. Is het tegenwoordig eigenlijk nog steeds zo dat ze iedereen die aan de norm voldoet aannemen, of zijn er zo veel aanmeldingen dat ze alleen de beste kandidaten kiezen?
 
De data die voor mij zijn ingepland zijn als volgt:

PO1 en intake GVSS 2 sep
GVSS 8 en 9 sep
PO2 16 sep
VMO1 en Fysieke test 18 sep
VMO2 22 en/of 23 sep
Briefing PVS 26 sep
PVS (Portugal) 28 sep t/m 4 okt
Eindgesprek 16 okt

Ze knallen het hele traject dus in anderhalve maand er doorheen. Gaat dat goed, en zijn er genoeg open plaatsen op de opleiding dan zou ik kunnen beginnen op 3 november.

Maar het is natuurlijk wel zo dat ze nu die data enorm overboeken omdat ze er van uit gaan dat het grootste gedeelte van de mensen toch zakt en niet een onderdeel mag/hoeft te doen.

Misschien kunnen anderen die sinds februari in het selectietraject zitten of hebben gezeten wat meer ervaringen delen over specifiek het verloop van de keuring?
 
Wow dat meen je niet dat het nu al zo snel gaat die selecties?
Misschien wordt het een keer tijd dat ik me maar eens aanmeld..

Hoelang duurt het ongeveer dat je bericht krijgt na je aanmelding?
 
Wow dat meen je niet dat het nu al zo snel gaat die selecties?
Misschien wordt het een keer tijd dat ik me maar eens aanmeld..

Hoelang duurt het ongeveer dat je bericht krijgt na je aanmelding?

Redelijk snel, paar weken hooguit en anders moet je even bellen.
 
Oke. Maar ik zie dat je ook nog een eindgesprek hebt. Is dat nieuw of was je nog op tijd voor t lange model? (Er kan nu alleen nog maar naar het korte model worden gesolliciteerd)
 
Oke. Maar ik zie dat je ook nog een eindgesprek hebt. Is dat nieuw of was je nog op tijd voor t lange model? (Er kan nu alleen nog maar naar het korte model worden gesolliciteerd)

Tijdens het eindgesprek worden alle behaalde resultaten besproken en de gevolgen daarvan. Het eindgesprek is dus niet alleen voor het lange model.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top