Stand van Zaken Deel 20

Status
Not open for further replies.
Ja ik kan het later eventueel nog proberen, omdat ik zelf heb besloten om te stoppen (dus niet door de commissie).

Wow :passed: Iedereen hier wil vlieger worden, jij kan het worden en besluit zelf te stoppen. Er zal wel een goede reden voor zijn :dozey:

Zelf heb ik net te horen gekregen dat ik niet door de medische keuring ben. Heb een tijd lenzen moeten dragen vanwege dieptezien, was nu wel in orde. Alleen had ik last van astma gehad. Ik merk er eigenlijk nooit meer wat van, kan sporten wat ik wil zonder dat er iets gebeurd (ik had/(heb) inspanningsastma), maar volgens het grafiekje van de histaminebepaling ben ik daardoor niet geschikt :wegkwijt::huilt:. Nu maar hopen dat ik die test over een tijdje nog een keer mag doen, want vroeger had ik er wel last van. Dat is steeds minder geworden en ik dacht er nu overheen te zijn....
 
Zoals ie al zelf aangeeft, te weinig aanleg voor het officiers gedeelte. Als gewoon blijkt dat jij dat niet blijkt te zitten, is het heel moeilijk om dat onder ogen te zien en zelf toe te geven dat je droombaan waarschijnlijk niets voor je is. Dus kom dan niet gelijk met zo'n bekrompen opmerking...

Iets wat door veel wanne-be-vliegers-in-spé nog wordt vergeten; dat er ook eerst nog "een stukje KMA" gedaan moet worden, waarin jij moet bewijzen bepaalde capaciteiten te hebben.
 
Last edited:
Wow :passed: Iedereen hier wil vlieger worden, jij kan het worden en besluit zelf te stoppen. Er zal wel een goede reden voor zijn :dozey:

....

Vliegen bij de KLu houdt 'iets' meer in dan alleen vliegen. Volgens mij beseffen de meeste lui dat niet en komen ze daar pas achter op de KMA.
 
Vliegen bij de KLu houdt 'iets' meer in dan alleen vliegen. Volgens mij beseffen de meeste lui dat niet en komen ze daar pas achter op de KMA.

Juist daarom heb ik dat in mijn bericht gezet. Inderdaad houd het meer in als vliegen. Dat is tijdens de voorlichting heel duidelijk naar voren gekomen. Als je door wilt gaan, weet dan dat je een tijd lang het heel moeilijk zal krijgen. Je zal dan alles op alles moeten zetten. Kortom: je weet wel waar je aan begint. Tijdens diezelfde voorlichting kan ik me nog herinneren dat de voorlichter zich herhaaldelijk irriteerde aan mensen die zo'n tijd bezig zijn met de selectie (wat hun veel geld kost) en dan tijdens de K.M.A. tot de conclusie komen dat het toch niets voor hun is. Zo bekrompen vind ik mijn uitspraak dus helemaal niet, misschien gaven die emoticons een wat andere draai aan hoe ik het bedoelde. Mocht ik toch helemaal fout zitten en/of iemand beledigen, dan was dat uiteraard niet mijn bedoeling en dan bied ik daarvoor mijn excuses aan. Zover ik weet sluit mijn mening echter 100% aan bij LCH.

Ik geef toe dat ik een van de vele wanna-be-vlieger ben. Ik heb meer als 1000 vlieguren in Flight Simulator, ken de opstartprocedure van de F-16 uit mijn hoofd, ben bezig met de F-16 tactical reference door te lezen en zou er alles voor over hebben om tot de opleiding toegelaten te worden. Heb tijdje geleden ook nog een documentaire over de K.M.A. gezien, dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Maar je weet wel van te voren waar je aan begint.
 
Netforce, ik denk dat zelfs een documentaire je niet echt een gevoel kan geven hoe de kma is. Ik vind het zelf ook "vreemd" dat er mensen zelf mee stoppen. Die mensen wilden ook zó graag vlieger bij de klu worden, maar toch zijn ze er mee gestopt. Dat betekent toch echt wel iets. En de gedachte van gewoon maar even doen en een jaartj overal schijt aan hebben is denk ik te makkelijk. Alleen de mensen die het echt gedaan hebben weten hoe het is. Ik hoop (net zoals jou) dat ik ooit 1 van hun wordt ;)
 
Het is misschien inderdaad moeilijk te begrijpen maar ik neem aan dat ze over zo'n beslissing heel erg goed hebben nagedacht en over hebben gepraat.

ik mag morgen om 8 uur op de stoep staan van het CML voor mijn GVSS, hopelijk post ik dus woensdag pas weer! de zenuwen beginnen weer te komen :D
 
Ik geef toe dat ik een van de vele wanna-be-vlieger ben. Ik heb meer als 1000 vlieguren in Flight Simulator, ken de opstartprocedure van de F-16 uit mijn hoofd, ben bezig met de F-16 tactical reference door te lezen en zou er alles voor over hebben om tot de opleiding toegelaten te worden. Heb tijdje geleden ook nog een documentaire over de K.M.A. gezien, dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Maar je weet wel van te voren waar je aan begint.

Op basis van welke documentaire denk je dat je weet hoe het er "hier" aan toe gaat? (Tegenlicht?)
 
Ik geef toe dat ik een van de vele wanna-be-vlieger ben. Ik heb meer als 1000 vlieguren in Flight Simulator, ken de opstartprocedure van de F-16 uit mijn hoofd, ben bezig met de F-16 tactical reference door te lezen en zou er alles voor over hebben om tot de opleiding toegelaten te worden. Heb tijdje geleden ook nog een documentaire over de K.M.A. gezien, dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Maar je weet wel van te voren waar je aan begint.

Je weet pas echt hoe het er aan toe gaat als je er zelf midden in zit. Je kan wel een klein beetje idee krijgen van wat er allemaal gebeurt, maar als je het zelf beleeft kun je pas zeggen of het wat voor je is.
Maar zeker de aspirant vlieger zijn slecht ingelicht over de KMA. Tijdens mijn voorlichtingen ging het hoofdzakelijk over de VTO (Woensdrecht en Amerika). Over de KMA werd zeer weinig verteld. Maar vliegers worden, net als iedereen, eerst militair.

gr Zeetsuh
 
Op basis van welke documentaire denk je dat je weet hoe het er "hier" aan toe gaat? (Tegenlicht?)

Dat zou ik niet meer weten (is al zeker wel een half jaar geleden). Het was wel op de publieke omroep. De documentaire volgde in ieder geval een jongen die een grote broer had die op dat moment in Irak zat. Wat ik me nog meer kon herinneren was dat ze moesten oefenen zo snel mogelijk een gasmasker op te zetten. En natuurlijk de lange zware tochten die ze moesten maken.
 
Je weet pas echt hoe het er aan toe gaat als je er zelf midden in zit. Je kan wel een klein beetje idee krijgen van wat er allemaal gebeurt, maar als je het zelf beleeft kun je pas zeggen of het wat voor je is.
Maar zeker de aspirant vlieger zijn slecht ingelicht over de KMA. Tijdens mijn voorlichtingen ging het hoofdzakelijk over de VTO (Woensdrecht en Amerika). Over de KMA werd zeer weinig verteld. Maar vliegers worden, net als iedereen, eerst militair.

gr Zeetsuh

Wat veel reacties opeens :p: Misschien hebben jullie wel gelijk. Waar het op neer komt is dat je geen recht van spreken hebt als je het zelf niet hebt meegemaakt. Dan houd ik bij deze daar dan maar mijn mond over.
 
Dat zou ik niet meer weten (is al zeker wel een half jaar geleden). Het was wel op de publieke omroep. De documentaire volgde in ieder geval een jongen die een grote broer had die op dat moment in Irak zat. Wat ik me nog meer kon herinneren was dat ze moesten oefenen zo snel mogelijk een gasmasker op te zetten. En natuurlijk de lange zware tochten die ze moesten maken.

Dat was volgens mij een docu over een gozer die opgeleid werd tot soldaat, niet tot officier. Ik heb zo'n docu nl ook gekeken een tijd terug en die ging niet over de KMA.
 
Toch apart dat veel mensen hier denken dat de KMA het zwaarste deel van de Klu is (is wel het deel dat het minst met vliegen te doen heeft).

Maar toch denk ik dat je in je gedachtes beter de nadruk op de uitzendingen kan leggen. Vergeet niet dat je als je operationeel bent je ongeveer 1 a 2 keer per jaar op uitzending bent (afhankelijk van het type). En dat kan mentaal toch vrij zwaar zijn (afhankelijk van wat voor persoon je bent).
 
Toch apart dat veel mensen hier denken dat de KMA het zwaarste deel van de Klu is (is wel het deel dat het minst met vliegen te doen heeft).

Maar toch denk ik dat je in je gedachtes beter de nadruk op de uitzendingen kan leggen. Vergeet niet dat je als je operationeel bent je ongeveer 1 a 2 keer per jaar op uitzending bent (afhankelijk van het type). En dat kan mentaal toch vrij zwaar zijn (afhankelijk van wat voor persoon je bent).


Ik ben het helemaal met je eens, ik denk alleen dat het ook met het stilstaan bij uitzendingen hetzelfde werkt als het gaan naar de KMA, je kunt je er vanalles bij voorstellen maar de werkelijk is toch heel anders. Het is makkelijk praten vanuit je eigen vertrouwde omgeving en luxe, maar als je daadwerkelijk van je familie/vrienden/vrouw/man in een onveilig land staat dan "ben je ervan".
Misschien worden de mensen die hiermee om kunnen gaan ook wel tijdens de KMA periode eruit gefilterd (waarmee ik het op uitzending gaan in geen enkel opzicht wil vergelijken met het rennen en graven tijdens velddienst, maar je kunt je wel een beter beeld vormen van de aspecten die er allemaal bij komen kijken.)
 
Ik ben het helemaal met je eens, ik denk alleen dat het ook met het stilstaan bij uitzendingen hetzelfde werkt als het gaan naar de KMA, je kunt je er vanalles bij voorstellen maar de werkelijk is toch heel anders. Het is makkelijk praten vanuit je eigen vertrouwde omgeving en luxe, maar als je daadwerkelijk van je familie/vrienden/vrouw/man in een onveilig land staat dan "ben je ervan".
Misschien worden de mensen die hiermee om kunnen gaan ook wel tijdens de KMA periode eruit gefilterd (waarmee ik het op uitzending gaan in geen enkel opzicht wil vergelijken met het rennen en graven tijdens velddienst, maar je kunt je wel een beter beeld vormen van de aspecten die er allemaal bij komen kijken.)


Klopt inderdaad wel ja. En natuurlijk weet niemand hoe het precies gaat zijn als je er nog geen ervaring mee hebt. Maar ja tijdens de KMA kan je nog uitstappen en is nog in het veilige NL. In Afghanistan zou er echt iets kunnen gebeuren.

Nou zijn uitzendingen ook vooral wel erg intressant en leuk hoor. En natuurlijk zorgen we daar ook wel voor enige luxe. Maar het blijven soms lange dagen en het gaat 7 dagen per week en 24 uur per dag door.
 
Even over het vroegtijdig uitboeken op de KMA.
Zelf ben ik ook uitgeboekt in Februari en heb ik in Augustus besloten niet op te komen, maar weet wel wat iemand's beweegreden is voor er een oordeel wordt geveld. In beide situaties wilde ik wel verder maar kon ik niet verder vanwege wat persoonlijke dingen. Het jammere is dat iedereen het vaak over 1 kam scheert. Als ik dingen lees dat mensen uitboeken omdat ze het tegen vinden vallen of denken het niet te kunnen vindt ik dat wel erg jammer, zo ver gekomen en dan vrijwillig uitboeken terwijl je eigenlijk in staat bent om door te gaan.
Lang verhaal kort houden: niet iedereen (moi incluis) boekt uit omdat het tegenvalt, maar omdat er simpelweg op dat moment geen andere optie is die niet iedereen op een Bulletin Board wil vertellen aan mensen die je nagenoeg niet kent.
 
Nou voor mij is het dus ook officieel einde verhaal.. ben afgekeurd op bronchiale hyperreactiviteit, heb er in het dagelijks leven nooit last van maarja als hun het zeggen dan moet ik er maar mee leven. hierbij gaat het hele defensieboek dus dicht voor mij en moet ik toch serieus gaan zoeken naar een ander levensdoel

Grtz

Alexx
 
Nou voor mij is het dus ook officieel einde verhaal.. ben afgekeurd op bronchiale hyperreactiviteit, heb er in het dagelijks leven nooit last van maarja als hun het zeggen dan moet ik er maar mee leven. hierbij gaat het hele defensieboek dus dicht voor mij en moet ik toch serieus gaan zoeken naar een ander levensdoel

Grtz

Alexx

Ahhh, das balen :eek!: , succes en sterkte verder!

Deze meneer is door de GVSS en heeft 4 december PO2!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top