Sollicitanten bestand Transavia

Niala

New member
Beste mensen,

Zoals bekend voor iedereen hier neem ik aan, neemt Transavia in deze tijden geen nieuwe mensen meer aan. Athans, in ieder geval geen ab-initios. Zelf ben ik ongeveer in mei klaar met mijn ME en MCC.
Toch heb ik even op de site gekeken. Je kunt je daar (mits je aan de eisen voldoet) inschrijven bij een sollicitanten bestand. Dit is een eis om in aanmerking te komen voor selectie. Dit inschrijven kost wel 65,-.
Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken, aangezien ze nu toch niet meer aannemen. Heeft dit wel zin denken jullie? Misschien is het een soort systeem waarbij je automatisch naar boven schuift als er mensen aangenomen zijn, en dan lijkt het mij dat je je niet vroeg genoeg kunt inschrijven hiervoor, mits je in aanmerking wilt komen.
Graag jullie mening hierover. Aangezien ook dit weer geld kost.
 
Als dat de enige manier is op een mogelijke baan bij Trans dat kan ik me voorstellen dat je betaalt. Ik heb geen idee of het zin heeft. Dat kan ik niet beoordelen. Ben benieuwd hoe Trans dit rechtvaardigt.

In het algemeen : Wonderlijk fenomeen.
 
Misschien dat er wel sollicitaties plaatsvinden, maar niemand kan beginnen voor eind 2009 (november)?

Bellen!
 
Het zou wel een beetje raar zijn als je 65 euro moet betalen en je na een paar maanden weer uit de portefeuille bent. Ik zou even informeren hoe de procedure is!
 
Ja klopt, ik moet ze eigenlijk ook nog eens bellen...heb gehoord dat er ineens geen mensen met een afgeronde mbo meer worden aangenomen.... hoewel ze toen ik 65,- betaalde wel vroegen naar mensen met havo of gelijkwaardig...
 
Geven ze geen rente op die 65 euro? Lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk :grijns:
 
Zelf heb ik in september het sollicitatie bestand ingevuld, nog steeds geen reply, ook niet dat ze het ontvangen hebben oid.
 
Klopt, je moet eerst betalen voordat je überhaupt een wachtwoord krijgt. Hoewel je sowieso met transavia moet mailen wanneer ze je wachtwoord opsturen.
 
Een half maandje geleden uit nieuwsgierigheid even gebeld. Er zaten 600 mensen in het bestand.
 
Die 65 moet je sowieso betalen om op gesprek te komen.. Raar, maar waar.

Enige manier om te zorgen dat je het terugkrijgt, is aangenomen worden. Wordt met 1 van je eerste salarissen terug gestort...


Commander
 
Ik heb zelf in 2006 de Euro 65,- betaald. Heb toen een jaar redelijk m'n uren bijgehouden op de site. Kreeg vorig jaar een mail of ik mijn uren wilde bijhouden en of ik nog geiinteresseerd was. Weet niet of dit automatisch was. Heb verder weinig meer gehoord.

Nu moet ik zeggen dat ik er ook niet erg actief achteraan gegaan ben en op het moment ook niet geiinteresseerd ben. Maar ik vraag me af of er nog zoiets is van first come first served principe, of ligt het aan de bui van de persoon die de cv's checked. Had wel meer reacties verwacht van Trans deze afgelopen jaren, helemaal na de aanname golf. Het zou aardig zijn als ik het gevoel kreeg dat ik die Euro 65,- nog wel voor iets betaald heb, dan behalve de portemonnee van Trans.

PS'99
 
Enige manier om te zorgen dat je het terugkrijgt, is aangenomen worden. Wordt met 1 van je eerste salarissen terug gestort...

Als ik eenmaal aangenomen ben, dan mogen ze die 65 euro houden!

Op de Pilot Knowledge and Carreer day 2008 vertelde de spreker van Transavia overigens dat de te betalen 65 euro bij inschrijving op zeer korte termijn geschrapt zou worden. Vraag me inmiddels wel af wat in Transavia begrippen "op zeer korte termijn" is... :1855:
 
ik heb die 65 euro een hele tijd geleden betaald en niks meer van ze gehoord. Had wel betere dingen kunnen doen met die 65 euro achteraf gezien. Beetje belachelijk vind ik het
 
Waar hebben we het nu over ?? echt 65 euro.

Een fortuin betalen om te mogen vliegen bij Ryan doet niemand moeilijk over.
Maar owjee ze moeten 65 euro betalen om in file te komen.
Trouwens, je hoeft het niet te doen..

Beetje geneuzel hoor als je het mij vraagt.. Ga je even een avondje niet stappen..
 
@altimeter

Ik vind er niets geneuzel aan. Het gaat niet om die Euro 65,- Het gaat om het principe dat je betaald en vervolgens niets hoort. Als je betaald dan zou het op z´n minst redelijk zijn om een telefoontje te verwachten of een email van je voldoet aan alle criteria, je staat zover op de lijst voor een interview.

Ik ga ook niet naar een restaurant leg er geld neer en dan hopen of ik een plaatsje kan krijgen, om vervolgens te horen te krijgen oh we hebben geen plaats meer. Als je ergens voor moet betalen mag je op z´n minst een bepaalde service verwachten. Kun je die service niet geven, dan ook niet betalen!

Ik weet ook dat het voor een maatschappij moeilijk is met al die duizenden mensen die solliciteren een goede lijst te maken van wie is serieus en wie niet. Een x bedrag rekenen kan dan een optie zijn, maar ga dan ook serieus met die mensen om die dat bedrag betalen. Iets meer respons van de maatschappij zou al een hoop schelen. Er komt genoeg geld binnen van de sollicitanten om daar iemand op te zetten.;)

PS´99
 
Last edited:
Waar hebben we het nu over ?? echt 65 euro.

Een fortuin betalen om te mogen vliegen bij Ryan doet niemand moeilijk over.
Maar owjee ze moeten 65 euro betalen om in file te komen.
Trouwens, je hoeft het niet te doen..

Beetje geneuzel hoor als je het mij vraagt.. Ga je even een avondje niet stappen..


En als je nou eens 10 sollicitaties stuurt naar bedrijven die dezelfde praktijk bezigen? Da's een maand lang niet stappen. :biertje:

Of had jij aan eentje genoeg?
 
Of had jij aan eentje genoeg?

Uh, ja :kerst:. maar dat terzijde.

Pilotsince,

Ik moet je gelijk geven. Het feit dat men totaal niets van zich laten horen is niet correct en daar mag inderdaad nasty op gereageerd worden.
Je mag verwachten van een maatschappij als Transavia dat ze daar netjes en correct mee omgaan.
 
Ik kom wat terug op wat ik gezegd heb, heb nog eens naar de email gekeken die vorig jaar gestuurd was en daar stond in of ik nog geiinteresseerd was en of ik mijn gegegens kon bijwerken. Verder stond erin of ik mijn opzegtermijn kon duidelijk maken.

Dat was vorig jaar, het heeft dus uiteindelijk 2 jaar geduurd voordat ik een reactie kreeg. Er is gereageerd, maar het zou Trans sieren om iets meer info te geven naar serieuze kandidaten. In de trant van of er nog gerecruited wordt wanneer het eventueel weer van start gaat en wat ik hiervoor gezegd heb.

PS99
 
Back
Top