Senioriteit van Transavia naar KLM

lamas

Member
Ik had laatst een presentatie van Germanwings bijgewoont en daar was het zo dat de senioriteit van Germanwings doorloopt naar Lufthansa omdat Germanwings 100% dochter is van Lufthansa. Vond wel raar dat LH cityline dat niet had met de senioriteit terwijl ze bijna dezelfde naam hebben. Ik vroeg me eigenlijk af of Transavia dat ook heeft met KLM omdat Transavia ook 100% dochter is. Als je doorstroomt dat je dan helemaal opnieuw moet beginnen of die jaren van Transavia ook meetellen.
 
Helaas,

Zoals de situatie nu is neem je nul senioriteit mee naar KLM. Er is ook geen doorstroomregeling. Gewoon solliciteren en achteraan in de rij aansluiten, tenminste als je een KLS/KLU achtergrond hebt. Zo niet dan hoef je het niet eens te proberen.

Toekomst? Hangt af van wat AF/KLM gaat doen met trans.
 
Toekomst? Hangt af van wat AF/KLM gaat doen met trans.

Dat hangt nergens vanaf, die blijft 0, bij overstap, integratie of wat dan ook.

Don't fuck with the VNV (ieder lid is gelijk, maar sommige leden zijn meer gelijk dan anderen).
 
hahhahahaha Dont fuck met de Franse vakbonden vriend... Bedoel alle 423 vakbonden die ze hebben daar Wacht maar tot die het voor het zeggen hebben en jij over 12 jaar F/O in CDG bent op de 320...

(hoop het niet nee, maar het blijft aviation.... And the French own your Dutch, "poldermodel" ass)
 
Het lijkt alsof german wings verbonden is met lufthansa, als KLC bij KLM. Oftewel, het is de bedoeling dat men tzt doorstroomt.

Transavia en KLM hebben dat helaas niet, ik heb eerder het idee dat trans dit tegen houdt, ivm het verliezen van vliegers. Want, wat heb je immers aan een lijst als je nooit doorgaat.

Nu blijven mensen omdat ze hun transavia senioriteit niet willen inleveren voor een plekje onderaan bij de KLM


Maar, ben een outsider, dus speculeer slechts....
 
Het lijkt alsof german wings verbonden is met lufthansa, als KLC bij KLM. Oftewel, het is de bedoeling dat men tzt doorstroomt.

Transavia en KLM hebben dat helaas niet, ik heb eerder het idee dat trans dit tegen houdt, ivm het verliezen van vliegers. Want, wat heb je immers aan een lijst als je nooit doorgaat.

Nu blijven mensen omdat ze hun transavia senioriteit niet willen inleveren voor een plekje onderaan bij de KLM


Maar, ben een outsider, dus speculeer slechts....

Bij ons (CLH) wil het bedrijf het juist wel hebben, zodat er weer vliegers bij ons willen beginnen. Op dit moment hebben we een giga tekort en hebben de aankomende vliegers geen intresse in CLH. Germanwings valt onder het KTV, Konzern Tarif Vertrag, de CAO van Lufthansa. Wel moet ik erbij vermelden dat het een andere salaris schaal heeft en er nog andere verschillen zijn, maar er kan zonder problemen gewisseld worden. CLH staat hier volledig los van.
 
hahhahahaha Dont fuck met de Franse vakbonden vriend...
(hoop het niet nee, maar het blijft aviation.... And the French own your Dutch, "poldermodel" ass)

Ik maak me niet zoveel zorgen om de Fransen, zolang in Amsterdam het geld wordt verdiend. 2800 vliegers is toch iets om rekening mee te houden.

Gr.

Q-Nimbus (die geen lid wilde worden van de VNV toen ie zag dat er tijdens de CAO onderhandelingen op directie niveau werd onderhandeld of KLC vliegers in Rotterdam 1 of 2 cola's kregen tijdens het wachten)
 
Gr.

Q-Nimbus (die geen lid wilde worden van de VNV toen ie zag dat er tijdens de CAO onderhandelingen op directie niveau werd onderhandeld of KLC vliegers in Rotterdam 1 of 2 cola's kregen tijdens het wachten)

Maar ondertussen wel lekker gratis mee profiteerd van cao's die andere voor hem geregeld en betaald hebben en daar nog trots over durft te schrijven ook...
 
Jep. Veel van die goede CAO's zijn niet dankzij, maar ondanks de VNV. Ze de goed werk, maar ook veel slechts.
 
(die geen lid wilde worden van de VNV toen ie zag dat er tijdens de CAO onderhandelingen op directie niveau werd onderhandeld of KLC vliegers in Rotterdam 1 of 2 cola's kregen tijdens het wachten)
Vraag me af wat de uitkomst is geweest van dat directieoverleg, aangezien ik al jaren geen cola of wat dan ook meer heb gezien in RTM, tenzij uit eigen zak betaald. (met korting, dan dan weer wel)
 
Veel van die goede CAO's zijn niet dankzij, maar ondanks de VNV.
Wie probeer je nu voor de gek te houden, mij of jezelf??? Wat is je logica, zonder vakbond zouden onze werkgevers ons een beter salaris hebben gegund, soepelere werktijden een beter pensioen? Je kunt het VNV te soft vinden, of teveel op 1 kant, daar heb ik respect voor. Jij praat onzin. Je lift gewoon gratis mee net zoals enkele andere. Gelukkig bestaat het grootste gedeelte van de groep uit waardige collega's.
 
Ik kan begrijpen dat "niet KLM/MP/HV-ers" zich af en toe in de steek gelaten voelen door het VNV. Maar,.... uit pure nieuwsgierigheid, wat kan een goede reden zijn om als KLM-er niet lid te worden ?

Het lijkt alleen maar voordelen te hebben..... of niet ? En inderdaad, uit solidariteit naar je collega's toe is het ook geen slechte keuze.

Adios
 
Burton,

Je verwoord mijn standpunt prima: teveel 1 kant op. Ik vind de VNV zich soms te hard opsteld, en daarmee een belemmering voor een gezonde bedrijfsuitvoering.

Een andere reden daarvoor is de volgende: aangezien ik zelf JAREN bij KLM op de grond heb gewerkt, vind ik het schandalig hoe de VNV de vliegers bevoordeelt ten op zichte van het andere, niet vliegende personeel. Het afgelopen akkoord is daar weer een mooi voorbeeld van. Nog een voorbeeld: enkele jaren geleden; al het grondpersoneel krijgt geen loonsverhoging, en de vliegers wel. Durf jij de GA dan nog in de ogen te kijken als ze de PIL afgeeft?

Er werken iets meer dan 30000 man bij KLM; iedereen draagt bij aan het eindprodukt, en de vliegers niets meer, en niets minder. Gelijke monniken, gelijke kappen. Van de schoonmaker tot en met de gezagvoerder 747-400. We just fly 'em.

Het allerergste is dat blijkbaar 90% van het korps niet de integriteit heeft om dit te beseffen.

Puur een principieel standpunt, en niet omdat ik die enkele tientallen procenten van m'n jaarsalaris niet wil betalen en gratis mee wil liften.

En nee, ik ben geen rooie rakker :)

@Eikie: zie Op De Bok van eind 2004 uit m'n hoofd, onder de kop "Cola-overleg". Lees het maar, ik zat de kalender te checken of het geen 1 april was.

Uitkomst? Geen gratis cola meer.

Gr.

Q-Nimbus, een waardige collega.
 
Het afgelopen akkoord is daar weer een mooi voorbeeld van. Nog een voorbeeld: enkele jaren geleden; al het grondpersoneel krijgt geen loonsverhoging, en de vliegers wel. Durf jij de GA dan nog in de ogen te kijken als ze de PIL afgeeft?

Hmm...:rolleyes:

Anders bekeken zou je dus kunnen stellen dat wij dus een betere vakbond hebben dan de GA (grondafhandeling ?), toch ? Of zeg ik nu iets raars ?

VNV heeft er wat meer uitgesleept, wellicht die paar procent die je contributie betaald ;)
 
Ik kan begrijpen dat "niet KLM/MP/HV-ers" zich af en toe in de steek gelaten voelen door het VNV. Maar,.... uit pure nieuwsgierigheid, wat kan een goede reden zijn om als KLM-er niet lid te worden ?

Het lijkt alleen maar voordelen te hebben..... of niet ? En inderdaad, uit solidariteit naar je collega's toe is het ook geen slechte keuze.

Adios

Vliegers die in het management of iets dergelijks functies vervullen. Dit wil dan niet zeggen dat ze geen lid willen zijn, maar in combinatie met hun nevenfuncties is het niet gepast.
 
De meest nevenfunctionarissen zijn gewoon lid hoor, incl. de EVP.

Hoe zijn de vliegers in het laatste akkoord eigenlijk bevoordeeld? Iedereen krijgt toch dezelfde salarisverhoging, behalve de cabine die daarvoor in de plaats een beetje werkdrukverlichting krijgen?
 
Yo,

Even heel simpel: je bent gewoon een enorme profiteur als je niet lid wil worden van een vakbond maar wel wil meedelen in de goodies die een vakbond bereikt.

Als je echt ballen hebt, zie je dan ook af van alle financiële extra's bewerkstelligd door je vakbond en maak je het extra verdiende geld over naar een goed doel.

Je collega's lekker laten dokken voor je eigen gewin. Laf. A-collegiaal. Cheap-ass.

READ MY LIPS: als jouw baantje op een dag in het geniep komt, word jij diezelfde dag nog lid.

K.
 
Back
Top