Seatbelt signs......

PX jij bent zo resoluut dat ik de indruk krijg dat het levensgevaarlijk is. :)

Nou, om te beginnen zitten er remmen op zo'n kist waar je u tegen zegt. De remmen van de A320 kunnen zo'n kist op 64 ton in zo'n 700 meter stillzetten vanaf 140 knopen.

Hoe denk je dat het voelt als je die remmen vol intrapt bij 30 knopen wat minder gewicht? Juist; het is alsof je met je auto tegen een muur rijdt. Dat is gevaarlijk, dat kan je jezelf ook wel voorstellen.

En bij minder hard remmen, maar in combinatie met mensen die op een kleine ruimte tegen elkaar aanstaan te proberen hun trolley's van 20kg te pakken uit overhead lockers (boven je hoofd tillen dus) is al helemaal een recept voor verwondingen, ook voor diegenen die wel zitten. Lijkt me ook niet fijn.


Maar nog veel belangrijker is, dat die regels allemaal niet voor de lol zijn verzonnen. We proberen alle pax zo veilig mogelijk van a naar b te vliegen. Dus doe gewoon wat je gezegd wordt, dan kan je achteraf altijd nog vragen waarom iets is als je dat echt zo graag wil weten.

Vooral vandaar mijn statement. Ik bedoel maar te zeggen dat als mijn verloofde niet even een vluchtje zich aan de regels kan houden dan vliegt ze maar niet.
 
AD said:
DEN HAAG - De wit-blauwe Airbus van BMI staat nog niet eens stil op Heathrow als tientallen journalisten zich in het gangpad verdringen rond Geert Wilders. De vermaningen van de stewardessen maken geen indruk meer.

Dan grijpt de piloot in. Hij trapt even kort op de rem, zodat het journaille over elkaar heen buitelt. Bedeesd zoekt iedereen weer zijn stoel op. De andere passagiers hebben het dan al helemaal gehad met deze vliegende persconferentie van Circus Wilders.

Zo kan het ook.
 
Beste airworkvrienden,

Ik geloof niet dat ik heb geclaimd dat taxieen zonder seatbelts fastened een goed idee is.

Sterker nog, ik denk dat als mensen geen behoefte hebben aan het opvolgen van aanwijzingen van flight-/cabin crew dat ze er verstandig aan doen dan voor een andere wijze van transport te kiezen, dus ik denk dat we aardig op een lijn zitten, dus afzeikmode kan weer op off :).

Ik vroeg mij gewoon af hoeveel incidenten zich voordoen, van welke aard die zijn en hoeveel letsel is voorkomen doordat men een gordel om heeft.

Wellicht dat er beroepsairworkers zijn die uit eerste hand ervaringen kunnen delen of mogelijk zelfs statistiek kennen mbt het onderwerp. That's all folks! :)
 
Als ik afzeikerig overkwam dan was dat niet de bedoeling :). Ik legde alleen uit waarom ik vind dat passagiers (inclusief mijn favoriete pax ;) ) hun riem om moeten houden.
 
Het is gewoon moeilijk te zeggen ik denk dat het grootste gevaar is dat mensen hun overhead bagage al pakken met 50 km/u als er geremd word dan vliegen de personen en bagage door het gangpad. Volgende keer in economy eens opletten hoeveel mensen elkaar per ongeluk raken met bagage als het vliegtuig al stilstaat. vermenigvuldig dat nog eens met hobbelige taxibaan en voila..

Amerikaanse probleem is volgens mij simpel op te lossen door aan de P.A. een disclaimer toe te voegen in de trend van "deze koffie is heet mors hem aub niet over lichaamsdelen"
 
No sweat!

Nu vlieg ik wel eens BA, Easy en KLM en volgens mij wordt bij alle maatschappijen aangeraden de riemen vast te houden gedurende de vlucht en volgens mij al helemaal tot het vliegtuig volledig tot stilstand is gekomen.

De waarschuwing zou nog explicieter kunnen, maar dat is niet bepaald bevorderlijk voor een veilig gevoel denk ik.
 
Curious dat niemand de toilet "grap" heeft opgepikt.
Toen ik een jaar of 14 was zelf iets soortgelijks meegemaakt.
Transatlantische vlucht en ik werd misselijk van te veel chocola..
Naar het toilet achterin en ik stond net klaar om over te geven toen het seat belt sign aanging. Net toen ik moest spugen kwamen we in een behoorlijke luchtzak terecht.
Zo eentje dat je echt los komt van de vloer. Resultaat was dat dat toilet voor de rest van de vlucht niet meer gebruikt kon worden. Het zat tot op het plafond.......:passed:
 
En sinds die tijd zit je vast in de USA, en sta je overal op de "ban" list?
Mooi verhaal!:biertje:
 
En sinds die tijd zit je vast in de USA, en sta je overal op de "ban" list?

Het was met een Franse charter maatschappij (naam is me even onschoten..Minerva of zoiets) in een oude roestbak van Zuid Amerika naar Charles de Gaulle, Parijs.
Daar nog een agent uit zijn schoenen gereden met een bagage karretje omdat ik de rem niet kon houden op zo'n helling. Vervolgen een nachtje in een graf hotel met van die keiharde ronde rol kussens de volgende dag de trein naar NL op het balkon gezeten omdat de trein vol was.
Dat was even brak aankomen..mooie tijden waren dat.
 
Back
Top