SBS6 presentator smokkelt bom aan boord van vliegtuig.

^-^ ik zie het al voor me :
"Verslaggever ziet kans om een bom in een overvolle intercity te smokkelen" theoretisch kun je zo net zoveel slachtoffers als in een vliegtuig maken maar toch zal dit niet de voorpagina's halen.
 
Tsja dat Schiphol niet veilig was dat wisten we toch al? Volgens mij is het geen geheim onder de werknemers als ik rondloop op het platform. Er werd gisteren dan ook helemaal niet verbaasd op gereaggeerd. Het lastige is dat er verschillende doorgangen zijn met verschillende regels. Bij de ene mogen voertuigen erdoorheen die op de luchthaven mogen komen. Bij de ingang die deze verslaggever heeft gebruikt (naast martinair als ik me niet vergis) hoef je alleen je pasje te laten zien. En de doorgang naast Crew centre (KLM) daar moet je met irisscan doorheen.

Alleen dit geeft al veel onduidelijkheden en dan heb ik het nog niet eens over de echte controle die plaats moet vinden tov tassen, schoenen, kleding, etc.
 
Je krijgt het nooit 100% veilig omdat te veel mensen toegang hebben tot de kist. En als ze geen toegang meer hebben,heb je altijd nog wapens die je vanaf de grond kunt afvuren :passed:. Als dat ook steeds moeilijker word dan nemen ze gewoon de eerst volgende drukke locatie. Stuur eens een zelfmoordenaar naar de eerste de beste zaterdag markt. Dan neem je ook zo 200 zieltjes met je mee. :bwah: Of gaan we straks ook de zaterdagmarkt beveiligen met toegangscontrole etc.

Er is nog veel te verbeteren maar wat ze nu doen is pleisters plakken op zere plekken. Je mag nog geen fles water aan boord meenemen maar de grote gaten blijven gewoon open omdat er geen geld voor is. Het is allemaal een wassen neus. Net zoals met heel erg veel regels in dit land (en velen anderen landen trouwens) zijn we meer geld, ergernis en energie kwijt aan het controleren van nutteloze regels als aan de gevolgen die het zou hebben als de regels er helemaal niet waren geweest.

Groeten,
Eelco
 
Net als die schoen bom die zij ook niet konden detecteren.!!!

Schoenen gingen toen volgens mij nog niet overal door de scanner

En daarom moesten daarna de schoenen uit!!

Maar ik denk dat heel dit gedoe maar van korte duur is hoor, gewoon eventjes weer zeiken op de luchtvaart en ondertussen de zomervakantie alvast naar Allicante boeken en inzien dat vliegen toch best handig, snel en leuk is. En daarom is het zo weer voorbij

groeten
Bowstring
 
Natuurlijk moeten ze wel de SBS knul strafrechterlijk aanpakken. Hij heeft nogal wat wetten overtreden. O.a. huisvredebreuk, valse pas aanbieden, binnenbrengen van gevaarlijke stoffen (maar rechter, het wat maar een nepbom hoor....), onbevoegd een vliegtuig binnengaan en het in gevaar brengen van overig personeel. Een platform test zal hij ook niet gedaan hebben.

Bewijsvoering zal geen probleem zijn. Of zijn er toch beelden gemanipuleert?

Al was het alleen maar om te voorkomen dat andere grappenmakers dit soort acties gaan uitvoeren.

En Femke H moet inderdaad haar kiezen van elkaar halen als ze praat. :haha:
 
En Femke H moet inderdaad haar kiezen van elkaar halen als ze praat. :haha:

Nee joh! Die tr*t moet juist d'r kiezen op elkaar houden, en dan gelijk haar hele gezicht strak gesloten houden (druppeltje Pattex kan wonderen verrichten). Kan er tenminste geen onzin meer uit die stemmingmakerij-geile tut-hola komen. Dat achterlijke mens lult toch alleen maar als ze zieltjes meent te kunnen winnen onder de onwetenden, snelle punten scoren, weer een zetel erbij. Ze moet gewoon eens d'r waffel houden als ze niet weet waar het nu eigenlijk over gaat!
 
............. Krijg ik, nadat ik compleet naakt door het security poortje ben gelopen, van de uitermate hoogbegaafde mevrouw van de security te horen, dat als ik als pax vlieg (in uniform) ik mij ID (die op mijn overhemd onder mijn colbertje zit) niet mag dragen!! ........

Bijzonder, kreeg een jaar geleden op schiphol juist het tegenovergestelde te horen van een beveiliger: Met uniform aan ook ID zichtbaar dragen. Ik zei nog: "Maar ik reis als pax. Maakt niet uit" was het antwoord :dozey:
 
Gewoon niet mee in discussie gaan. Je hebt hier vrijwel altijd te maken met mensen wiens schoenmaat groter is dan hun iq :bwah:
 
[B]DEEL 2[/B]

DEEL 2

Cockpit vrij toegankelijk
door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM - De veelgeplaagde Schipholbeveiliging is dit weekeinde opnieuw ernstig in verlegenheid gebracht. Passagiers blijken zonder enige belemmering door te kunnen lopen tot in de cockpit van lege vliegtuigen.

Een Nederlandse passagier voor vlucht HV 799 van Amsterdam naar het Canarische eiland Lanzarote drukte bij gebrek aan personeel de noodknop in naast de toegangsdeur van de passagiersbrug en liep zo door naar de Boeing 737, die onbemand geparkeerd stond om te worden gereedgemaakt voor vertrek.

Toen de man gisterochtend het lege vliegtuig was doorgewandeld tot in de cockpit toe en realiseerde dat hij veel te vroeg was, liep hij rustig terug naar de wachtruimte waar hij ging zitten tussen de andere wachtende passagiers. Nadat Securitasbeveiligers in de wachtruimte doodgemoedereerd vroegen wie de knop had ingedrukt, meldde de man zich.

Hij werd meegenomen voor verhoor. Het vliegtuig is daarop onderzocht door beveiligingspersoneel met speurhond. Volgens luchtvaartmaatschappij Transavia, die de vlucht verzorgde, is het al verschillende malen voorgekomen dat passagiers gewoon via de deuren bij de gate toegang kregen tot het vliegtuig zonder gecontroleerd te zijn. "Meestal zijn ze dan veel te laat en is het personeel bij de toegangsdeur van de slurf al weg. Deze man was echter veel te vroeg. Je kan dus door de groene noodknop in te drukken gewoon ongecontroleerd een toestel in komen als je te vroeg bent" , zegt woordvoerder Petra van der Peijl van Transavia. Omdat het een vlucht betrof binnen het Schengengebied staat er geen beveiligingspersoneel standaard bij de gate. De Schipholbeveiliging is desondanks overtuigd van de veiligheid. "De noodknop is wettelijk voorgeschreven om een extra vluchtroute te creëren in geval van brand", zegt woordvoerder Gerbrant Corbee.


Check voor de lol de reacties eens...
HIERRRRR...
 
Last edited:
Ja idioten, eerst huilen over de schipholbrand dat het allemaal makkelijker moet worden om te ontsnappen en dan huilen over security. Makkelijk!
 
Die zogenaamde "bom" is nep, ze doen alsof dat het een bom is.
Die proberen ze dan binnen te smokkelen, en dat is hem nog gelukt ook.
Dit doen ze alleen om te laten zien hoe lek de beveiliging is van dat gedeelte in Schiphol.
 
Uh...ja. Het zou een beetje erg illegaal zijn om een echte bom te fabriceren en daarmee dat rond te rennen op schiphol, en het vervolgens nog filmen ook.
 
Jammer alleen dat ze er zo'n spectaculair verhaal van moeten maken. Natuurlijk, het is slecht dat het zomaar kan.
"Vandaag gaan we proberen of we een bom naar binnen kunnen smokkelen". Natuurlijk lukt je dat! Gisteren kon je namelijk zonder probleem zakjes meel aan binnen smokkelen, dus dan zal die bom ook wel lukken. Sterker nog... je zou zonder probleem een kudde roze olifanten aan boord kunnen smokkelen. Maar daarom hoef je nog niet te doen alsof de hele wereld in stort.

SBS, Telegraaf, A.B.... het lijkt allemaal uit hetzelfde nest te komen.
 
Ik werk momenteel ook op schiphol. Mijn bevindingen zijn het volgende:

- Ik sta -20 aanvangstijd van mijn dienst voor het "vermeende hek" dat herhaaldelijk te zien was in de uitzending (eenmaal het hek door ga ik linksaf loop ik 20 meter en ben ik op mijn werk NORMAAL gesproken).
-Hek is dicht en ik denk : "SHIT ik haat SBS6"

- Ik denk nou goed even omlopen dan...

- +45 aanvangstijd van mijn dienst loop ik de coördinatie post binnen, ik hoefde niks uit te leggen, mijn blik zei genoeg. (ik was trouwens niet de eerste die er last van had)

- Normaal gesproken is een vliegtuig met 45 min. het kost ons nu 1uur en 50min.

- om even een beeld te schtsen: Een vrachtvliegtuig dat binnenkomst is afgeladen met platen waar de vracht op "gebouwd/getapeld" is. In zo'n kist in dit geval MD-11 gaan ongeveer 30/40 van die platen.
Als zo'n plaat uit die kist komet rijd ik (als platformmedewerker) met die plaat op mijn machine richting de loods, maar dan moet ik wel eerst langs de security die dan even mijn pasje chekt... (ook als ik weer naar buiten wil) Moet je je voorstellen dat er 8 kisten staan met per kist 4 medewerkers die met hun machine door dat zelfde poortje willen...

- Komt één van die security medewerkes met de volgende zeer scherpe opmerking: "jah. sorry man het is vervelend. Maja het moet. Misschien heb je nu op die plaat wel een bom zitten..." (hij controleerd alleen mijn pasje, als je dan ziet dat ik een bom bij me heb, vindt ik je écht goed).
Mijn reaktie was (lachend) "maar dat weet je nu nog steeds niet". Hij keek me aan met gorte ogen en zei: "JAH... :dozey: en ik reed verder ( ik heb de rest van zijn zin niet meer aangehoord...)

al met al kan ik zeggen dat ik blij ben met de (schijn) maatregelen die schiphol inmiddels heeft genomen tegen deze kwestie.

Misschien dat schiphol over 20 jaar 100% waterdicht is en op een astronomisch totaal van 3 vluchten per dag zit...:passed::wegkwijt:

:biertje: Proost aan u allen, ik wuns u nog een fijne avond!!!
 
Wat was het voor pakje? Ik lees veel, maar nog net gezien wat er nou daadwerkelijk inzat..ben benieuwd wat er nu werkelijk zat.:593:


En ja die beveiliging.. als je echt wilt, dan kan alles! Alsof die hekken die bij de kaagbaan staan, je echt zouden tegen houden om bij de (vracht)kisten al dan niet op de baan zelf te komen. Dan zouden ze ook alle trappetjes en krukjes van onze spotters moeten weghalen:passed:, en de mega lenzen af moeten schaffen! (miss zit er wel een laser-guided missile in:wegkwijt: ) en laten we dan ook gelijk er voor zorgen dat er dan ook niemand de CTR binnenkomt in ze Cessna'tje:biertje:

Sorry, ik draaf ik denk ik een beetje door; Fijne avond!
 
Het is natuurlijk heel erg sensationeel gebracht, maar er zit wel een kern van waarheid in het verhaal.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik als vlieger aan strenge lichamelijke controles word onderworpen en tot voor kort zelfs nog mijn riem af moest doen terwijl grondpersoneel ongecontroleerd van de landside naar de airside kan komen. Op alle Duitse velden hebben ze gebouwen waar al het personeel door een metaal dectector moet. Wij staan daar als vliegers en cabine crew netjes in de rij tussen platformmedewerkers en zo hoort het ook!

Het spijt me voor platformmedewerkers, maar als het even tegen zit duurt het per keer ook 10 minuten voordat ik door de security ben en dan zijn er gevallen dat je er meerdere keren per dag doorheen moet omdat je in het BMC moet zijn.
 
Tsja dat Schiphol niet veilig was dat wisten we toch al? Volgens mij is het geen geheim onder de werknemers als ik rondloop op het platform. Er werd gisteren dan ook helemaal niet verbaasd op gereaggeerd. Het lastige is dat er verschillende doorgangen zijn met verschillende regels. Bij de ene mogen voertuigen erdoorheen die op de luchthaven mogen komen. Bij de ingang die deze verslaggever heeft gebruikt (naast martinair als ik me niet vergis) hoef je alleen je pasje te laten zien. En de doorgang naast Crew centre (KLM) daar moet je met irisscan doorheen.

Helaas (of misschien gelukkig) kan ik nog steeds het platform opkomen zonder dat iemand mij controleert op bezittingen of de juiste pas. Dus ja......Wat doe je daaraan?

Maar ik denk overigens dat vermeende terroristen aandachtig SBS6 hebben gevolgd en zich rot hebben gelachen. Want..............dit wisten ze toch al?
 
Back
Top