Deze Alberto heeft zoals zovelen de verleiding naar de “fifteen minutes of fame’ niet kunnen weerstaan. Dit soort kunstjes worden overal ter wereld geflikt, inderdaad ook in de Verenigde Staten, en het lijd meestal tot niet veel meer dan wat amechtig verbaal geweld van andersdenkenden niet gehinderd door enige fundamentele kennis van de materie en een overheid/toezichthouder die met budget neutraal in de marge rommelend plijsterwerk komt aanzetten.
Moeten deze kunstenaars zoals hierboven geinsinueerd nu de gevangenis in, verbannen of een levenslang verbod krijgen tot het kopen van een vliegticket? Welnee, deze lieden zijn slechts ballenjongens met een bijrol op het grote speelveld. Ze doen er helemaal niets toe en kunnen de uitslag van de wedstrijd niet beinvloeden.
Degenen echter die tot in detail weten waar de gevaarlijke lekkages zitten in vliegveld en vliegtuig beveiliging doen er veel te weinig aan vanwege de kosten struktuur die een werkelijke aanpak met zich mee zal brengen.
Dat deze Aberto ons nu probeert wijs te maken dat hij iets heeft ontdekt wat wij in de industrie nu met stomme verbazing aanhoren slaat de plank, of zijn toetsenbord, volledig mis. Het enige wat bereikt is dat enkele zieltjes winnende politieke partijen over deze soap heenvallen alsof ze zes maanden geen seks hebben gehad.(of, zoals Diana zou zeggen, een bepaalde handeling op de knieen niet hebben uitgevoerd).
Er gebeurd alleen wat in de marge, nog meer etalage aankleding en de echte problematiek word niet aangepakt. ALLE vliegvelden hebben een achilleshiel en zijn op punten zo lek als een gatenkaas.
Ik kan genoeg vliegvelden opnoemen waar ik ongehinderd kan doen en laten wat ik wil omdat ik het systeem ken. Ik weet ook waarom er niet echt word ingegerepen om de gaten te dichten. Veel te duur. Wil je alle belly cargo verbieden, om maar een van de gaten te noemen? Of ALLE cargo voordat het aan boord van een freighter gaat minitieus onderzoeken? Zal niet gebeuren. Maar dat is wel waar de echte pijn zit, niet bij flesjes aftershave of nagelknippertjes. Ook niet bij would be opblazers met een geleend pasje. Zo werkt het in terroristen land helaas niet meer. De terrorist is een heel snel lerende mutant geworden en op elke cargo ramp ter wereld sta je vaak hoofdschuddend te kijken als het je net vijftig minuten heeft gekost om met uniform en ID door drie security gates te komen. Een enorme farce.
Een terroristische organisatie hoeft helemaal niet op de ramp te komen om hun geloofsbrieven neer te leggen.
Het scenario van een terrorist die met een slimmigheidje het platform opkomt om explosieven te plaatsen.? Wakker worden allemaal. De sophisticatie van de organisaties die ons infidels naar een hel zonder maagden wensen gaat veel verder dan deze Alberto nu met een hoog P.R de V. gehalte gedacht heeft aan te tonen.
En zolang de industrietak niet bereid is de hand heel diep in de eigen monetaire boezem te steken in plaats van in andermans/vrouw, blijft het een gatenkaas.
Hier nog even een leuke over safety briefing.
http://www.youtube.com/watch?v=GFW6NHbWX0E&feature=related
Cheers
Art