SBS6 presentator smokkelt bom aan boord van vliegtuig.

Daar gaan we weer... volgende week dus weer schoenen uit, riem af en een halve stiptease om door de security te gaan. En dan staan mensen opeens te gillen dat het weer zo lang duurt. Kunnen ze mooi daar weer een stuk over schrijven...

Vloog maandag vanaf het zo mooie Luton als pax naar huis, na 7 dagen hard gewerkt te hebben. Krijg ik, nadat ik compleet naakt door het security poortje ben gelopen, van de uitermate hoogbegaafde mevrouw van de security te horen, dat als ik als pax vlieg (in uniform) ik mij ID (die op mijn overhemd onder mijn colbertje zit) niet mag dragen!! :passed::dozey:

Als we dit soort regels kunnen gaan verwachten........ dan ga ik even laten zien hoe makkelijk het is om bij een SBS6 verslaggever een bom onder zijn bureau te plaatsen. ;) :grijns:

Grtz Mike5
 
Zo ik heb mijzelf weer in een dik matras gerold, want ik moet de deur uit. Het zou zomaar kunnen dat ik die auto niet zie, en hij mij ook niet. Dan hoop ik dat die auto niet harder rijdt dan 50 km/uur, want dan heeft het matras ook geen voldoende effect meer.Grtz Mike5
Pas op!!!!! die matrassen zitten vol giftige gassen uit China!!!!!!

Maar ook ik ben weer erg blij met deze "geweldige" journalist, dat wordt voor de engineers dus 1 1/2 uur reistijd van Schiphol oost naar Schiphol centrum ipv 3/4 uur..... heren vliegers: neem het ons niet kwalijk, blame SBS6 ;)
 
Nou nou, wat een onthullingen de laatste tijd. Eerst PRdV over de zaak Joran v/d Sloot, nu Alberto Stegeman over Schiphol.
 
Ben benieuwd wanneer ik voor het eerst getaserd ga worden omdat ik mijn pas niet snel genoeg tevoorschijn tover!!!

Alvast bedankt Albertooooo!!!!
 
Pas op!!!!! die matrassen zitten vol giftige gassen uit China!!!!!!

Nou das ook mooi, rijdt die auto netjes 30 km/uur in de zone (wat we allemaal doen natuurlijk :bwah: ). Overleef ik de klap, maar leg ik als nog het loodje door al die giftige gassen uit dat matras.

Ik durf de deur niet meer uit nu, want niemand kan mij 100% garanderen dat ik levend op Schiphol aankom. Ben ik zo gelukkig dat ik daar wel heelhuids aankom, wordt ik opgeblazen door een bom van een SBS6 verslaggever. Maar ja thuis blijven.... De terroristen kunnen ook een chemische aanslag op het waterleiding netwerk uitvoeren. Oke, dan maar aan de Spa blauw! Maar ja, wie kan mij 100% garanderen dat een gestoorde AH werkgever niet mijn flesje spa blauw vergiftigd heeft! HELP!!!!!!!!!


Grtz Mike5

@ Gelderen

Die George Carlin is echt goed zeg!!
 
Krijg vast een hoop kritiek, maar toch. Ik vind het ten eerste belachelijk dat deze uitzending niet zou mogen worden uitgezonden. Dat leidt alleen maar tot nog heftigere reacties: "Zie je wel, ze verbergen iets voor ons!", "Het is een samenzwering!", enzovoort, enzovoort. Bovendien moet je dat ook niet willen in een goede rechtsstaat.
Daarnaast kijk ik naar deze onthulling met een heel andere blik: ik hoop dat het eindelijk zal leiden tot een discussie over veiligheid. Dat er openheid van veiligheidseisen komt, zodat de regels die er zijn ook effectief zijn en niet gaan om schijnveiligheid. Zie de onthulling als kritiek op het huidige beveiligingsregime, waar jullie allen ook een grote hekel aan hebben. Ik kan me overigens best de frustratie van het beveiligingsregime en alle paniekmaatregelen wel voorstellen.
 
Last edited:
Ben nu pauw en witteman aan het kijken, die verslaggever is aan het woord. Vent schijnt met dagelijks grote tassen (waar dan ook die "bom" inzat) door de "achterdeur" van schiphol binnen te zijn gekomen. Onze Fem Halsema( mijn god laat dat mens eens haar kiezen van elkaar halen als ze praat !) is er ook . Groen links als een bok op de haverkist want er is weer een manier om schiphol de grond in te trappen.
Moet wel toegven dat die woordvoerder van schiphol een beetje laconiek doet. Het is gewoon zo dat de iedere pax gefistf*cked wordt door die analfabeten van de security, zodat de paxen denken"nou nou wat wordt er streng gecontroleerd ik voel me echt veilig" Achter de schermen kan iedereen blijkbaar zijn gang gaan. Gewoon een vals gevoel van veiligheid scheppen. Een mooi moment om die belachelijke vloeistofregel af te schaffen denk ik.
 
Net in Hart van Nederland, een meneer die al eerder wist dat de veiligheid van vliegtuigen niet super was. Hij was 4 jaar geleden op RTM geland en kon zo aanschuiven in de passagiersrij! Maatregel die RTM nam: handling voor GA verplichten. Deze man is trouwens veel bedreigd en van de vliegclub gezet..

Geloof me, als je echt wil kun je toch wel kwaad.
 
Last edited:
Net in Hart van Nederland, een meneer die al eerder wist dat de veiligheid van vliegtuigen niet super was. Hij was 4 jaar geleden op RTM geland en kon zo aanschuiven in de passagiersrij! Maatregel die RTM nam: landingsgeld voor GA verviervoudigen. Deze man is trouwens veel bedreigd en van de vliegclub gezet..

Geloof me, als je echt wil kun je toch wel kwaad.

RTM heeft niets met het landingsgeld gedaan, maar afhandeling verplicht gemaakt. Zo kunnen mensen niet zonder begeleiding het platform op etc.

Groeten Steef
 
RTM heeft niets met het landingsgeld gedaan, maar afhandeling verplicht gemaakt. Zo kunnen mensen niet zonder begeleiding het platform op etc.

Groeten Steef

Sorry mijn fout, naar zijn zeggen was het in elk geval 4 x zo duur geworden om op RTM te komen.
 
ik hoop dat het eindelijk zal leiden tot een discussie over veiligheid.

En toen werd je wakker in the real world....
Klinkt leuk je verhaal en zo zou het inderdaad moeten zijn, maar helaas zal dit niet gebeuren.
Dit hele verhaal wordt weer een stok om mee te slaan en wederom zal de luchtvaart op de korrel worden genomen.
Stel; ik ben een linkse rakker die van de luchtvaart af wil c.q. de luchtvaart aan banden wil leggen. Dan wordt op deze manier weer de munitie aangeleverd om mijn woorden kracht bij te zetten.

Natuurlijk is veiligheid erg belangrijk, maar we moeten wel realistisch blijven. Je kunt niet iets 100% waterdicht krijgen en overal lopen rotte appels rond. Deze twee factoren bij elkaar opgeteld zorgt ervoor dat er altijd wel iets of iemand achter de douane gesmokkeld kan worden. Spijtig, maar waar.

Je zult het tot een minimum moeten beperken op de meest klant-/passagier-/werknemer-vriendelijke manier die er is.
Maar goed... dat zijn mijn twee centjes en ook dit verhaal zal ook ongetwijfeld op de korrel worden genomen. :D
 
Deze Alberto heeft zoals zovelen de verleiding naar de “fifteen minutes of fame’ niet kunnen weerstaan. Dit soort kunstjes worden overal ter wereld geflikt, inderdaad ook in de Verenigde Staten, en het lijd meestal tot niet veel meer dan wat amechtig verbaal geweld van andersdenkenden niet gehinderd door enige fundamentele kennis van de materie en een overheid/toezichthouder die met budget neutraal in de marge rommelend plijsterwerk komt aanzetten.
Moeten deze kunstenaars zoals hierboven geinsinueerd nu de gevangenis in, verbannen of een levenslang verbod krijgen tot het kopen van een vliegticket? Welnee, deze lieden zijn slechts ballenjongens met een bijrol op het grote speelveld. Ze doen er helemaal niets toe en kunnen de uitslag van de wedstrijd niet beinvloeden.

Degenen echter die tot in detail weten waar de gevaarlijke lekkages zitten in vliegveld en vliegtuig beveiliging doen er veel te weinig aan vanwege de kosten struktuur die een werkelijke aanpak met zich mee zal brengen.
Dat deze Aberto ons nu probeert wijs te maken dat hij iets heeft ontdekt wat wij in de industrie nu met stomme verbazing aanhoren slaat de plank, of zijn toetsenbord, volledig mis. Het enige wat bereikt is dat enkele zieltjes winnende politieke partijen over deze soap heenvallen alsof ze zes maanden geen seks hebben gehad.(of, zoals Diana zou zeggen, een bepaalde handeling op de knieen niet hebben uitgevoerd).;)

Er gebeurd alleen wat in de marge, nog meer etalage aankleding en de echte problematiek word niet aangepakt. ALLE vliegvelden hebben een achilleshiel en zijn op punten zo lek als een gatenkaas.
Ik kan genoeg vliegvelden opnoemen waar ik ongehinderd kan doen en laten wat ik wil omdat ik het systeem ken. Ik weet ook waarom er niet echt word ingegerepen om de gaten te dichten. Veel te duur. Wil je alle belly cargo verbieden, om maar een van de gaten te noemen? Of ALLE cargo voordat het aan boord van een freighter gaat minitieus onderzoeken? Zal niet gebeuren. Maar dat is wel waar de echte pijn zit, niet bij flesjes aftershave of nagelknippertjes. Ook niet bij would be opblazers met een geleend pasje. Zo werkt het in terroristen land helaas niet meer. De terrorist is een heel snel lerende mutant geworden en op elke cargo ramp ter wereld sta je vaak hoofdschuddend te kijken als het je net vijftig minuten heeft gekost om met uniform en ID door drie security gates te komen. Een enorme farce.

Een terroristische organisatie hoeft helemaal niet op de ramp te komen om hun geloofsbrieven neer te leggen.
Het scenario van een terrorist die met een slimmigheidje het platform opkomt om explosieven te plaatsen.? Wakker worden allemaal. De sophisticatie van de organisaties die ons infidels naar een hel zonder maagden wensen gaat veel verder dan deze Alberto nu met een hoog P.R de V. gehalte gedacht heeft aan te tonen.
En zolang de industrietak niet bereid is de hand heel diep in de eigen monetaire boezem te steken in plaats van in andermans/vrouw, blijft het een gatenkaas.

Hier nog even een leuke over safety briefing.


http://www.youtube.com/watch?v=GFW6NHbWX0E&feature=related

Cheers
Art
 
Ik heb zelf op schiphol een tijdje een grondfunctie op het platform gehad en kan uit eigen ervaring vertellen dat je toch nog weleens random gecheckt werd, en dan ging ook je hele tas ondersteboven, zelfs je portemonnee ging open, en dat deze man met een tas naar zn werk gaat is niet heel vreemd, je moet je toch even omkleden voor het koffers slepen, dus het klinkt voor de buitenwereld weer een stuk interessanter dan dat het is, hij heeft waarschijnlijk dus gewoon geluk gehad met de controles.
 
Art je zou bijna gaan hopen dat er elke week een idioot met een pakkie bloem het platform op rent :D!
 
heerlijk deze verhalen!!!! schiphol is niet 100% veilig en dat zal ook nooit gebeuren!!!! alleen jammer dat de controles voor het vliegendpersoneel nog meer wordt aangescherpt door deze actie!!!!

wat mij altijd verbaasd heeft is dat na 11 sept. al 2 maal de metros zijn opgeblazen (madrid (trein) / london. wie oh wie roept daar iets over?????

nee de luchtvaart . lekker makkelijk scoren...
 
nee de luchtvaart . lekker makkelijk scoren...

De luchtvaart blijft voor een groot aantal mensen natuurlijk een groot vraagteken.. Hoe werkt het nou allemaal in zo'n vliegtuig, en hoe zit zo'n hele vlucht nou in elkaar? Onwetende mensen zijn héél easy bang te krijgen.
 
Waarom er geen iris scan voor al het personeel begrijp ik niet. Ben je in een klap van alle pasjes wissels af en weet je wie waar is. Kan het beveiligingspersoneel meer gaan checken wat je mee hebt.

Trouwens lachen hoe Femke Halsema roept dat het allemaal strenger moet terwijl ze bij GL continue roepen dat het allemaal minder moet met preventief fouilleren, etc :dozey:
 
Ik denk dat als het een echte bom was geweest ze hem wel hadden gedetecteerd, aangezien een echt bom uit een aantal componenten bestaat (wat was het ook alweer ontsteking etc.)

Aangezien dit dingetje van hem hoogstwaarschijnlijk niet aan de eisen voldeed van een bom, kon het bij wijze van spreke net zo goed een broodbakje zijn.

ach ja, het nieuws staat er weer bol van, Schiphol krijg top zijn dak, lang leve de lol,
Voel ik me nu onveiliger,
Absoluut niet!!!!

Net als die schoen bom die zij ook niet konden detecteren.!!!
 
heerlijk deze verhalen!!!! schiphol is niet 100% veilig en dat zal ook nooit gebeuren!!!! alleen jammer dat de controles voor het vliegendpersoneel nog meer wordt aangescherpt door deze actie!!!!

wat mij altijd verbaasd heeft is dat na 11 sept. al 2 maal de metros zijn opgeblazen (madrid (trein) / london. wie oh wie roept daar iets over?????

nee de luchtvaart . lekker makkelijk scoren...

Idd, Ik hoop dat de veiligheidsmaatregelen in de bussen en metro's ook worden aangescherpd.!!!
 
Back
Top