Actieman
New member
Hellow,
Zoals velen van jullie misschien al hebben gehoord is er een kist, op Congonhas ( Sao Paolo ), van de baan gegleden na een landing.
Het bleek na een lange periode weer geregend te hebben waardoor de landing distance required fors was toegenomen, blijkbaar. De kist is van de baan gegleden en een gebouw ingegaan, het heeft 200 mensen hun leven gekost .. r.i.p
Anyway, wat mij nu zo verbaasd is dat dit heeft kunnen gebeuren. Het lijkt mij dat dit soort nieuws toch wel wordt doorgegeven aan de cabine. Plus het feit dat je als opgeleid piloot weet ( aldan niet behoord te weten ) dat de landingsafstand toeneemt bij een natte baan met daarbij nog een komend aquaplanningsgevaar.
Vandaar mijn vraag ... hoe wordt binnen de cockpit omgegaan met dit soort dingen .. wordt het tijdens een approach uitgezocht ? .. wordt het aangegeven .. hoe gaat dit ?
Cheers
bron: Sao Paolo Crash link
Zoals velen van jullie misschien al hebben gehoord is er een kist, op Congonhas ( Sao Paolo ), van de baan gegleden na een landing.
Het bleek na een lange periode weer geregend te hebben waardoor de landing distance required fors was toegenomen, blijkbaar. De kist is van de baan gegleden en een gebouw ingegaan, het heeft 200 mensen hun leven gekost .. r.i.p
Anyway, wat mij nu zo verbaasd is dat dit heeft kunnen gebeuren. Het lijkt mij dat dit soort nieuws toch wel wordt doorgegeven aan de cabine. Plus het feit dat je als opgeleid piloot weet ( aldan niet behoord te weten ) dat de landingsafstand toeneemt bij een natte baan met daarbij nog een komend aquaplanningsgevaar.
Vandaar mijn vraag ... hoe wordt binnen de cockpit omgegaan met dit soort dingen .. wordt het tijdens een approach uitgezocht ? .. wordt het aangegeven .. hoe gaat dit ?
Cheers
bron: Sao Paolo Crash link