Crazyhorse
New member
Nou ben ik nog pro RYR of welke andere club dan ook, maar je moet wel realistisch naar dingen kijken. Want zo mooi als ik RYR hier afgebeeld hoor/ zie worden heb ik in lange tijd niet gezien.
Overload zit duidelijk al een tijd bij RYR toen de salarissen aanzienlijk beter waren voor (beginnende) vliegers dan nu. 8900 euro bruto gemiddeld per maand denk ik niet dat een beginnende FO nu nog aan zal kunnen komen.
Zo erg goed betaalt is RYR niet meer vergeleken bij andere maatschappijen, zeker niet de beste in Europa! Zo keek ik onlangs naar een positie vergelijkbaar met die ik heb in RYR en daar verdiende ik op 2.000 euro per jaar na net zoveel als dat ik bij RYR zou verdienen op een basis in mainland Europe. Maar dan werk/vlieg ik wel bij die andere club 2/3 van wat ik bij RYR vlieg. Relatief is die andere baan dus beter betaalt! En die maatschappij is dan zogezegd 'maar' een charter maatschappij, maar wel met een prettigere werksfeer.
Verder is RYR tijdens het werk de minst sociale maatschappij waar ik tot nu toe heb gewerkt en je volledig een nummer bent en 'dispensable'. Het zal ze een worst zijn wie er op de stoel zit, als de kist maar vliegt. Er is niet eens zo erg veel voor nodig om het aangenamer te maken, maar daar is RYR gewoon niet in geinteresseerd. En zelfs Overload zal moeten toegeven, dat het er in de laatste 7 jaar niet beter op is geworden en de laatste terms en conditions, op het 5 en 4 rooster na misschien, zeker niet beter zijn geworden. Geld inhouden van cadets als ze zich ziek melden! Is dat een goede ontwikkeling? En wat betreft EMA, als je LPL, LTN of STN based bent krijg je geen hotel en huurauto voor je recurrent sim in EMA. En op en neer rijden twee dagen lang doet geen hond. Dus betaal je zelf je hotel en brandstof. Alle andere bases krijgen wel hotel en huurauto. Waarom? You tell me waarom STN, LTN en LPL dat niet krijgen, want daar moeten vliegers zonder auto ook er eentje huren. Vorige maand share options gekregen met waarde 40.000? Ja, als de koers van het RYR aandeel ruim verdubbeld in die 5 jaar. En wie garandeert dat? Dat zou mooi zijn hoor, maar is dus een speculatie waar je niet op moet rekenen.
Aan de andere kant is RYR ook weer niet zo slecht, want de pay is al met al nog niet slecht en 5 en 4 is ook niet verkeerd. De vliegers binnen RYR moeten er alleen voor zorgen dat de situatie niet verder verslechterd. Als je cadet FO bent of nieuwe Captain kun je snel uren maken en je vliegt in een relatief uitdagend netwerk, met aardig wat 'aparte' bestemmingen. Je maakt er snel carriere en dan ga je op zoek naar een betere baan. Zo gaat dat meestal bij RYR. Maar als dat is wat je zoekt is het een prima baan. Sommige blijven er langer omdat ze wonen waar ze willen en het naar hun zin hebben, maar vaak is dit wel op de kleinere bases. Verder kun je als cadet op bijv. een Brookfield contract aardig wat verdienen en kun je een aardige cent verrekenen in Nederland met de belasting vanwege je studieschuld en kun je daardoor de eerste jaren best lekker verdienen vergeleken bij andere maatschappijen, zoals KLM of Trans..... Zei ik KLM nou hardop?
Klaar.
Overload zit duidelijk al een tijd bij RYR toen de salarissen aanzienlijk beter waren voor (beginnende) vliegers dan nu. 8900 euro bruto gemiddeld per maand denk ik niet dat een beginnende FO nu nog aan zal kunnen komen.
Zo erg goed betaalt is RYR niet meer vergeleken bij andere maatschappijen, zeker niet de beste in Europa! Zo keek ik onlangs naar een positie vergelijkbaar met die ik heb in RYR en daar verdiende ik op 2.000 euro per jaar na net zoveel als dat ik bij RYR zou verdienen op een basis in mainland Europe. Maar dan werk/vlieg ik wel bij die andere club 2/3 van wat ik bij RYR vlieg. Relatief is die andere baan dus beter betaalt! En die maatschappij is dan zogezegd 'maar' een charter maatschappij, maar wel met een prettigere werksfeer.
Verder is RYR tijdens het werk de minst sociale maatschappij waar ik tot nu toe heb gewerkt en je volledig een nummer bent en 'dispensable'. Het zal ze een worst zijn wie er op de stoel zit, als de kist maar vliegt. Er is niet eens zo erg veel voor nodig om het aangenamer te maken, maar daar is RYR gewoon niet in geinteresseerd. En zelfs Overload zal moeten toegeven, dat het er in de laatste 7 jaar niet beter op is geworden en de laatste terms en conditions, op het 5 en 4 rooster na misschien, zeker niet beter zijn geworden. Geld inhouden van cadets als ze zich ziek melden! Is dat een goede ontwikkeling? En wat betreft EMA, als je LPL, LTN of STN based bent krijg je geen hotel en huurauto voor je recurrent sim in EMA. En op en neer rijden twee dagen lang doet geen hond. Dus betaal je zelf je hotel en brandstof. Alle andere bases krijgen wel hotel en huurauto. Waarom? You tell me waarom STN, LTN en LPL dat niet krijgen, want daar moeten vliegers zonder auto ook er eentje huren. Vorige maand share options gekregen met waarde 40.000? Ja, als de koers van het RYR aandeel ruim verdubbeld in die 5 jaar. En wie garandeert dat? Dat zou mooi zijn hoor, maar is dus een speculatie waar je niet op moet rekenen.
Aan de andere kant is RYR ook weer niet zo slecht, want de pay is al met al nog niet slecht en 5 en 4 is ook niet verkeerd. De vliegers binnen RYR moeten er alleen voor zorgen dat de situatie niet verder verslechterd. Als je cadet FO bent of nieuwe Captain kun je snel uren maken en je vliegt in een relatief uitdagend netwerk, met aardig wat 'aparte' bestemmingen. Je maakt er snel carriere en dan ga je op zoek naar een betere baan. Zo gaat dat meestal bij RYR. Maar als dat is wat je zoekt is het een prima baan. Sommige blijven er langer omdat ze wonen waar ze willen en het naar hun zin hebben, maar vaak is dit wel op de kleinere bases. Verder kun je als cadet op bijv. een Brookfield contract aardig wat verdienen en kun je een aardige cent verrekenen in Nederland met de belasting vanwege je studieschuld en kun je daardoor de eerste jaren best lekker verdienen vergeleken bij andere maatschappijen, zoals KLM of Trans..... Zei ik KLM nou hardop?
Klaar.