RYANAIR en hoe verder?

De kans is altijd aanwezig daar te starten Weeze of Hahn. Zou je in je gesprek moeten aangeven. Voor Weeze is er een zeer grote wachtlijst maar wie weet heb je geluk....
 
ff een vraagje aan de toekomstige ryanairpiloten: naast jullie rating hoeveel budgeteren jullie extra??

eerste 9 maanden extra omdat ze niet goed betalen a 1000 euro p/m maar daar moet je zelf maar even over na denken, en eerste 9 maanden renten. Dan nog kosten voor een auto, huis, verzekeringen, evt borg voor huis. En misschien wat extra's voor onverwachte omstandigheden... succes!
 
ff een vraagje aan de toekomstige ryanairpiloten: naast jullie rating hoeveel budgeteren jullie extra??

Hangt volledig af van hoe snel alles verloopt. 9 maanden is nogal ruim genomen, 6 maanden is zeker mogelijk en dan praat ik over TR, base-en linetraining. Als je zuinig leeft zou je met je trainingsvergoeding een heel eind kunnen komen. Deze vergoeding begint pas na je basetraining. Uiteraard kan ik niet naar je huidige situatie kijken, maar heel ruim genomen zou je zo een 500 euro (kun je nog dronken worden ook) per maand moeten bijleggen tijdens je linetraining. Deze duurt zo een twee maanden. Extra kosten tijdens je TR hangt natuurlijk volledig af van of je de TR bij CAE doet en eventueel ook nog thuis kunt blijven wonen of dat je het bij de SAS flight academy doet en daar 6 weken in een hotel moet zitten.

x
 
of 7 weken in het Bokloster appartementen komplex zit.

scheelt mega euro's!

Bytheway bijna alle ryanair cadets of captains die hun TR bij de SAS doen zitten hier.


PS: woensdag base training succesvol afgerond!
2 van de 5 cadets niet gehaald die moeten volgende week nog een keer.
 
PS: woensdag base training succesvol afgerond!
2 van de 5 cadets niet gehaald die moeten volgende week nog een keer.

Moeten die dat dan ook zelf betalen die extra circuitjes? Schijnt dat je bij Bluewings in Duitsland je eigen circuitjes a 1000 euro per stuk moet lappen. Kan nog wel eens een kostbare aangelegenheid zijn dan...
 
@bird..

Even serieus, Dus bovenop je Type rating (wat kost die tegenwoordig bij RYR?) mag je ook nog eens:

9 mnd x €1000
9 mnd x € 400 (huis)
9 mnd x € 500 (huidige studierente)
9 mnd x € 200 (autokosten)
9 mnd x € 200 (counsil taxen/verzekeringen)
9 mnd x € xxx (reiskosten omdat je misschien eens naar huis wilt?)
-------
€20700,-
+/- €35000,- (? type rating, of zit ik er ver naast?)
----------
€55700,- Dit bedrag moet je dus meebrengen voor je baan?

Als je dit optelt bij je initiele opleidingskosten a €115000 (incl rente), dan begin je dus op een leuke kist, maar start je met een schuld van €170.700,-?

fucking shit hey, Wil geen discussie starten, maar was wel verbaasd toen ik die bedragen zag. Cru gezegt, maar als je er in feite nog zo'n 40K extra bij zou neerleggen zou je in lichtsnelheid de KLS opleiding achter je vliegopleiding aan kunnen doen ipv die type rating bij RYR, en zo voor 40K meer bij de KLM terecht komen.... ik noem maar wat..
 
Last edited:
fucking shit hey, Wil geen discussie starten, maar was wel verbaasd toen ik die bedragen zag. Cru gezegt, maar als je er in feite nog zo'n 40K extra bij zou neerleggen zou je in lichtsnelheid de KLS opleiding achter je vliegopleiding aan kunnen doen ipv die type rating bij RYR, en zo voor 40K meer bij de KLM terecht komen.... ik noem maar wat..

Da's makkelijk l*llen met een 737 rating op zak.
Je moet het even zien vanuit de ogen van de mannen die niet bij de KLS terecht zijn gekomen en nu heel graag een baan willen hebben. ;)
 
Gezeik van mensen om elke keer weer te beginnen over de klm.
dit is informatie over de FR.

ga de klm maar aanbidden in een ander forum.

wordt kotsmisselijk van zulke mensen.

als je niks nuttigs te melden hebt post dan ook geen reply.

Disclaimer: sorry voor me taalgebruik, maar elke keer weer komt de f*cking klm weer ter sprake. ik heb daar geen moeite mee, maar ga ze maar ergens anders ophemelen. niet kls/klm-ers zitten niet op jullie visie van de zaken te wachten.
dat de rest maar duur is of slechter of bla bla bla.....
 
Er zitten heel wat KLS-ers bij Ryanair.
Thumbs on Fly, ik snap je post niet. Waarom zou je geld moeten bijleggen? Je verdient genoeg om in je eerste jaar ruim te leven en je typerating terug te betalen. Ongeveer hetzelfde als een Captain F70 bij de KLM.
 
@bird..

Even serieus, Dus bovenop je Type rating (wat kost die tegenwoordig bij RYR?) mag je ook nog eens:

9 mnd x €1000
9 mnd x € 400 (huis)
9 mnd x € 500 (huidige studierente)
9 mnd x € 200 (autokosten)
9 mnd x € 200 (counsil taxen/verzekeringen)
9 mnd x € xxx (reiskosten omdat je misschien eens naar huis wilt?)
-------
€20700,-
+/- €35000,- (? type rating, of zit ik er ver naast?)
----------
€55700,- Dit bedrag moet je dus meebrengen voor je baan?

Als je dit optelt bij je initiele opleidingskosten a €115000 (incl rente), dan begin je dus op een leuke kist, maar start je met een schuld van €170.700,-?

fucking shit hey, Wil geen discussie starten, maar was wel verbaasd toen ik die bedragen zag. Cru gezegt, maar als je er in feite nog zo'n 40K extra bij zou neerleggen zou je in lichtsnelheid de KLS opleiding achter je vliegopleiding aan kunnen doen ipv die type rating bij RYR, en zo voor 40K meer bij de KLM terecht komen.... ik noem maar wat..

Die berekening snap ik totaal niet. Negen maanden? Je zit niet negen maanden zonder loon. Eerste paar maanden linetraining (officieel zes maanden maar in de praktijk minder zover ik weet, misschien maar twee / drie maanden) tegen vergoeding, en daarna vlieg je gewoon voor een goed loon waar je wel van moet kunnen leven.
 
Je verdient genoeg om in je eerste jaar ruim te leven en je typerating terug te betalen. Ongeveer hetzelfde als een Captain F70 bij de KLM.

En dat is dan na het betalen van inkomstenbelasting, pensioenregeling, ziektekostenverzekering etc?
 
Ja, ongeveer 6000 Euro netto. Na belasting, pensioen etc.

(Wat overigens, in tegenstelling tot wat mensen wel eens beweren, gewoon door Ryanair geregeld wordt.)
(En alle vliegers hebben deze maand een bonus van (op dit moment) zo'n 40.000 Euro in opties gekregen, daar nog bovenop)
 
.. dus met opties meegerekend betekend het dat na 1 jaar FR je ongeveer E9500 per maand NETTO verdiend! Lekker. Is dat met een FR of Brookfield contract?
 
Ik heb het getal 9 (mnd) hier ergens gelezen! Geen flauw idee hoelang een trainingsperiode bij die club duurt! Ik prijs ook geen klm aan. Ik gaf een voorbeeldje dat de kosten voor typerating en de hele handel bijna 50% kost van nogmaals een vliegopleiding...

Ik had na mijn opleiding ook ergens kunnen starten als ik had betaald maar deed dat niet. Stomweg omdat ik het niet had. En als ik het wel had, deed ik het denk ik nog niet. Betalen van een type is niet zo erg als je het wil, maar de hele periode uitzingen zonder loon is kut!

@turn

Manse praatjes, maar dat verdien je NOOIT. Ik heb op heel LTN base nog geen tevreden RYRgast gezien die niet wilde overstappen naar oranje, een ander tintje blauw of wat dan ook. Dat is geen grap!

mazzel!
 
Raar, ik ken heel wat tevreden mensen in LTN en ik denk dat bijna een vijfde van de Ryanair vliegers in STN van Easyjet komt, dus het is net andersom lijkt me.

Als je naar KLM gaat, betaal je meer voor je typerating dan bij Ryanair. Omdat je simpelweg veel en veel minder verdient.


Ik hoor net dat er een groep mensen van Cathay in selectie is en dat er weer een paar KLM-ers zijn aangenomen....
 
Last edited:
Back
Top