RYANAIR en hoe verder?

Binky Junior, gefeliciteerd met het behalen van de rating. Denk er wel aan dat ook al kun je verliezen verrekenen via de belasting, die krijg je pas volgend jaar terug. Niet direct. Dus tot die tijd is het magertjes en zeker geen vetpot. Veel nieuwe mensen gaan trouwens naar DUB op het moment. Dat zou dus ook wel 's je basis kunnen worden.

Voordeel op dit moment is dat de halfsector pay betaalde vliegers nu relatief veel vliegen omdat ze goedkoper zijn voor de maatschappij. Dit betekent wel dat na de 6 maanden je op full sector pay komt, maar je vliegen wordt dan waarschijnlijk minder. Veel FO's klagen momenteel dat ze te veel weinig verdienen, omdat ze het vooral moeten hebben van de sectorpay. En die is dus voor veel FO's momenteel laag. Captains hebben er minder last van, want die hebben een hoger basis salaris.

Ook ligt er momenteel een nieuwe pay proposal van de maatschappij. Daar wordt door de vliegers komende week (27 tot 31 maart) over gestemd. Maar deze heeft geen schijn van kans, omdat het een slechte deal voor de vliegers is. Maatschappij beweert dat de vliegers er behoorlijk op vooruit gaan, maar wie kan tellen ziet dat het zelfs een salaris verlaging is!! De training captains krijgen in deze deal er wel wat geld bij, maar dat wordt weer afgepakt van beginnende cadetten! Maar zoals gezegd, zeer dikke kans dat deze deal wordt afgewezen. Al krijgen nieuwe mensen (veel mensen die hier dus mailen!!) nog steeds deze deal, want zo deden ze dat vorig jaar ook. Toen werd de toen voorgestelde deal ook afgewezen, maar gaf de maatschappij alle nieuwe mensen toch die slechte nieuwe deal.

Succes.
 
Vanmorgen klaar met MCC.
Ik wordt voorgesteld voor de TR.

Moet alleen nog op gesprek in EM.


Kun je als beginner deze (slechte)deal afwijzen?
 
Vanmorgen klaar met MCC.
Ik wordt voorgesteld voor de TR.

Moet alleen nog op gesprek in EM.


Kun je als beginner deze (slechte)deal afwijzen?

Is voor iedereen beetje verschillend denk ik.
Een hoop geld, maar wel een job.

Kan je aan een andere job geraken zonder dit te betalen, is het zoieso een betere optie lijkt me (al is deze job dan minder betaald en op een minder aantrekkelijk type).

De enige waar je deze vraag kan aan stellen is de persoon in de spiegel vrees ik...
 
Zoals die gozer al schrijft...
voor low timers is het een lastige keus. Je wilt toch wel vliegen en het geld doet er niet zo toe.
Ben benieuwd straks.

@capt. relax: probeer niet op alle posts te reageren...iig niet van mij. je praat veel maar zegt in feite helemaal niets. logisch gezien het feit dat je afgestudeerd bent in het orrienteren.
even goeie vrienden he!:biertje:
 
Zoals die gozer al schrijft...
voor low timers is het een lastige keus. Je wilt toch wel vliegen en het geld doet er niet zo toe.
Ben benieuwd straks.

@capt. relax: probeer niet op alle posts te reageren...iig niet van mij. je praat veel maar zegt in feite helemaal niets. logisch gezien het feit dat je afgestudeerd bent in het orrienteren.
even goeie vrienden he!:biertje:

Het zal wel gaan zeker? (zie niets verkeerd in men huidige post)
En ik kan je overigens aanraden van een iets volwassener houding aan te nemen tegenover andere meningen (welke niet eens ver van de jouwe liggen, integendeel).
Anders zal je het in een professionele omgeving (geen idee hoe oud je bent) niet lang uitzingen.

No offence en we drinken ooit nog een biertje aan dezelfde toog ;)
 
Wat ik me de hele tijd afvraag: na het behalen van jullie type worden jullie tewerkgesteld. Hoe denken jullie financieel te overleven? Ik kan me best voorstellen dat erbij zijn die een lening aangaan voor de type.

Ikzelf heb paar maand geleden op punt gestaan om ook bij ryanair te gaan. De type kon ik nog net zelf betalen alleen wist ik echt niet hoe ik financieel dan verder moest overleven.
 
Voor de type moet ik inderaad geld bij gaan lenen. Echter, ik zorg dat ik een paar duizend euro over heb om de eerste maanden door te komen. Heb een aardig zakcentje op de bank staan op dit moment, zeker niet genoeg voor de TR, maar wel meer dan genoeg om een paar maanden van te leven.
 
wat is vliegen toch een mooi elitair rijkeluis kindjes sport geworden he?
 
Inderdaad... waar is toch die goeie, ouwe tijd waar iedere boerenl*l vlieger kon wor.... euh..... oh nee, die tijd was er nooit. :D
 
Lijn Training

Lijn Training

Binky Junior, gefeliciteerd met het behalen van de rating. Denk er wel aan dat ook al kun je verliezen verrekenen via de belasting, die krijg je pas volgend jaar terug. .

Beste CrazyHorse en anderen,

Mijn verliezen zijn bij de belastingdienst bekend/erkend. Dit betekent dat wanneer ik in Nederland woon, dit moet aangeven bij de belastingdienst. Vervolgens heeft Nederland recht om belsting te heffen over mijn salaris.

Vanwege mijn verliezen, kan ik voorlopig (afhankelijk van de hoeveelheid van mijn salaris en de hoogte van mijn verliezen), een aantal jaar genieten van een BRUTO = NETTO inkomen :yeehaa: .

Ik hoef niets af te geven aan de Nederlandse belasting wel moet ik dit AANGEVEN, dit wordt aan het eind van het jaar verrekend, dus MAANDELIJKS WORDT ER GEEN BELASTING ingehouden, maar verrekend.

CrazyHorse, zo zit mijn situatie in elkaar, wat betreft mijn lijntraining.

Er zijn binnen Ryanair een hoop INDIANENVERHALEN ( LOONIES ). Dit komt vooral door negatieve aandacht in de media.

Een mooi voorbeeld:
De CAA Controleerd Ryanair erg strikt in verhouding tot EasyJet e.a. Low Cost Airlines. Dit komt voornamelijk vanwege de negatieve publiciteit.
Ryanair heeft gewoon gedurfd om kosten te besparen waar ze maar kunnen DUS OOK de privileges en extras voor piloten. Dat maakt ze succesvol.

Als je graag op je wenken bediend wilt worden DAN MOET JE NIET VOOR RYANAIR kiezen.

Het gras is altijd groener bij de buren!

Ik houd men op de hoogte over nuttige informatie!

Groetjes BJ
 
OK Binky, dan heb ik een vraag voor je:
Wil je je hele carriere bij een bedrijf blijven vliegen, waar je zelfs geen fles water aan boord krijgt?
 
Ryanair heeft gewoon gedurfd om kosten te besparen waar ze maar kunnen DUS OOK de privileges en extras voor piloten. Dat maakt ze succesvol.

BJ,

Ryanair is niet succesvol omdat "ze", het management, gedurfd hebben om kosten te besparen op de T&C's van het personeel,
maar eerder omdat het personeel veel tijd en geld heeft "opgeofferd" om met zijn allen een bedrijf uit de grond te stampen wat in korte tijd zeer succesvol is geworden.

Nu RYR voor het zoveelste jaar achtereen flinke winsten heeft weten te boeken, zou het gepast zijn het personeel daarvoor te belonen.
En dus niet zoals met de onlangs voorgestelde paydeal, die als je hem even hebt doorberekend t.o.v. de inflatie, een korting op je salaris is!

Verder moet je Ryanair gewoon zien voor wat het is;
- goede typerating
- goed salaris, maar niet fantastisch
- goed rooster, ik ben er blij mee in ieder geval.
- als de T&C's verbeteren een goede carriere optie.

Het wel of niet beschikbaar zijn van een flesje water aan boord vind ik nou niet zo belangrijk.
 
Inderdaad

Inderdaad

BJ,

Ryanair is niet succesvol omdat "ze", het management, gedurfd hebben om kosten te besparen op de T&C's van het personeel,
maar eerder omdat het personeel veel tijd en geld heeft "opgeofferd" om met zijn allen een bedrijf uit de grond te stampen wat in korte tijd zeer succesvol is geworden.

Nu RYR voor het zoveelste jaar achtereen flinke winsten heeft weten te boeken, zou het gepast zijn het personeel daarvoor te belonen.
En dus niet zoals met de onlangs voorgestelde paydeal, die als je hem even hebt doorberekend t.o.v. de inflatie, een korting op je salaris is!

Verder moet je Ryanair gewoon zien voor wat het is;
- goede typerating
- goed salaris, maar niet fantastisch
- goed rooster, ik ben er blij mee in ieder geval.
- als de T&C's verbeteren een goede carriere optie.

Het wel of niet beschikbaar zijn van een flesje water aan boord vind ik nou niet zo belangrijk.

Breaking Clouds,

Ik ben het volkomen met je eens, je hebt gelijk, ik heb het verkeerd uitgelegd.

Wat ik bedoelde met risicos nemen geldt natuurlijk ook voor het personeel van RYR.

Ik ben jong, onervaren en voor mij is dit wellicht een maatschappij waar ik een les kan leren, na x-aantal uren, ben ik aantrekkelijk genoeg voor andere maatschappijen. Maatschappijen waar ze misschien wel goede goede arbeidsovereenkomsten e.d. hebben.

-Ik heb geen vrouw of kinderen
-Ik heb geen verplichtingen tot iemand of anderen in sociaal opzicht,
slechts een toren hoge schuld die ik redelijk gewijs a.s.a.p. wil aflossen.

My first airline heb ik bewust voor Ryan gekozen, misschien leer ik de slagen van de zweep op een JET het beste hier.

Als je flink aantal uren hebt en een heleboel ervaring, dan begrijp ik dat RYR niet bepaald een optimale luchtvaartmaatschappij is.

Nogmaals,

IK HEB 175HRS ACTUAL waarvan het meerendeel op een C150. NU ik jet mag vliegen, moet ik niet klagen en dat doe ik dus ook niet.

Ik wil hard werken en veel leren! Daarna ga ik pas zeuren over salaris en arbeidsvoorwaarden

Hoe slecht RYR ook mag zijn, het is altijd beter dan op je luie reet zitten wachten op iets wat misschien nooit gaat komen.
 
Ryanair heeft gewoon gedurfd om kosten te besparen waar ze maar kunnen DUS OOK de privileges en extras voor piloten. Dat maakt ze succesvol.

Als je graag op je wenken bediend wilt worden DAN MOET JE NIET VOOR RYANAIR kiezen.

Ik ben jong, onervaren en voor mij is dit wellicht een maatschappij waar ik een les kan leren, na x-aantal uren, ben ik aantrekkelijk genoeg voor andere maatschappijen. Maatschappijen waar ze misschien wel goede goede arbeidsovereenkomsten e.d. hebben.

Je begrijpt natuurlijk wel dat de maatschappij waarvoor jij gaat werken de hele markt on der druk zet, evenals de T&Cs van menig vlieger. Iedere Regional is aan het vechten om te kunnen overleven door de concurrentie van de LoCos. Bedrijven waar de condities achteruitgaan omdat Ryanair ze anders de nek omdraait.
Nu ben jij dus zo hypocriet dat je eerst voor zo'n outfit kiest, maar graag toch wel later ergens aan de slag gaat waar de arbeidsomstandigheden beter zijn dan bij Ryanair. Bij een outfit waar de vliegers (je weet wel, die die op hun wenken bediend willen worden) zich met hand en tand aan het verzetten zijn tegen de negatieve spiraal waar onze T&Cs zich in bevinden.

Dus, ga lekker voor ze werken, maar ga ze nou alsjeblieft alsjeblieft niet lopen verdedigen want je weet dat de vliegers uitgemolken worden als perverse hobby van het management. Want eerlijk is eerlijk, Crewcosts maken maar enkele procenten uit op de kosten van de operatie.

Sterkte, en ik hoop dat je in de toekomst - als je een nieuwe werkgever krijgt- nog steeds van je vrije tijd en een redelijk inkomen kan genieten.:biertje:
 
superpilot -

Heb nog een leuk topicje voor je lopen in luchtvaart algemeen...
 
Back
Top