RYANAIR en hoe verder?

Weten jullie trouwens ook iets over dat je je eigen base mag kiezen. Laatst met iemand gesproken die op dat moment ryan-selectie gedaan had. Tijdens het interview hebben ze hem gevraagd waar ie z'n base wou hebben. Zijn antwoord madrid. Na 6 maanden type-rating en training kan ie dan ook in madrid beginnen. Weten jullie of dit ook kan met bijvoorbeeld Brussel of Weeze?
 
Als je het mij vraagt zit het allemaal maar vaag en wazig in elkaar.....

Maar blijkbaar vinden vele van jullie dat allemaal geen probleem..

:eek!: adios
 
Eigen rating betalen, 6 mnd brookfield, dan pas FR contract. Halve sectorpay etc.

Waar ben je mee bezig man.
 
Waar gaat het inderdaad naar toe in de luchtvaart!!!
Je eigen TR betalen....
Je eigen assesment betalen....
Je eigen grading betalen....


Wat zijn de mensen stom die dat doen....



PS: zo denken de mensen die al een baan hebben....vraag maar niet wat zij er allemaal voor hebben moeten doen en wat zij allemaal hebben moeten betalen.

Ikzelf ook bezig bij ryan.....(in de selectie)
Veel succes aan BJ en unXpected!
 
Het zou wel mooi zijn om dit ooit te zien dat het er ook zo aan toegaat zoals in het normale bedrijfsleven. Auto van de zaak(heb je niks aan als vlieger denk ik), laptop en mobiel. Studiekosten worden betaald en je krijgt een (dikke) vergoeding ook als je in opleiding bent.


Denk je trouwens dat het ooit zover komt?
 
Goede kans dat ik over een maandje of twee ook by RYR kan beginnen, en financieel is het voor mij allemaal goed te doen als ik kijk naar de getalletjes die genoemd zijn. Ben nu met de grading bezig (tevens MCC voor NLS) maar dat gaat allemaal prima tot nu toe.

@superpilot: je begint inderdaad even slecht, maar als je de line training e.d. achter de rug hebt betaald Ryanair absoluut goed!

Natuurlijk zou ik ook liever hebben dat ik die TR gratis kreeg, maar helaas, je kan niet alles hebben. Die grading kost mij uiteindelijk niets (sterker nog, ik krijg totaal 500 euro terug :bwah:).
 
Goede dag airworkers

Ik ben nu ongeveer een maand klaar met mijn opleiding. (JAA coversie)
Ik heb mijn MCC bij Park gedaan, omdat ik gehoord had dat je dan meer kans maakt bij Ryanair.

Mijn vraag is dan ook, hoe lang duurd het voor dat je iets terug hoor van deze club? Moet ik rekenen op een maand of twee of meer iets van een jaar?

Wat is jullie ervaring ermeer?

Groeten
 
Beste Fish,

ik weet niet wie je dat verteld heeft en hoe je aan de wijsheid komt, maar dat Ryanair "absoluut" goed betaald na linetraining, etc is "absoluut" een fabeltje. Als je als cadet (dus weinig ervaring) binnenkomt bij RYR is het zeker het eerste jaar financieel alles behalve fantastisch.
:stapelge:
 
Beste Mensen,

Om in het onderwerp te blijven van deze topic het volgende:

Ik heb kort geleden de type rating afgerond en de bijbehorende circuits. Alles bij elkaar 7 weken geduurd. Ik krijg binnenkort een mail betreffende mijn base.

Het heeft nog geen 2 weken geduurd na mijn type om te mogen beginnen met de lijntraining. Zoals ik begrepen heb via OPS, komt dit omdat ze een heleboel voor de zomer klaar willen hebben. Mijn lijntraining gaat 2 a 3 mnden duren, afhankelijk van mijn progressie.

Daarna half sector pay + lijntraining salaris(2300EURO) na deze 2 a 3 mnden. Aangezien ik nog een heleboel verliezen heb staan via mijn belastingadviseur uitgerekend, is voorlopig mijn salaris prima.

De eerste 2 mnden wordt even door de zure appel bijten, daarna begint het langzaam ergens op te lijken.

Ik hoop, dat het duidelijk is voor iedereen die niet voor Ryanair werkt en slechts indianenverhalen plaatsen omdat ze via via wat horen duidelijk is dat Ryanair natuurlijk niet rozengeur en maneschijn is voor beginnende piloten.

Maar het is een prima start voor ambitieuze en carriere gerichte piloten, waar hard werk uiteindelijk goed beloond wordt.

Groetjes BJ
 
Gefeliciteerd BJ!

Ik hoop dat ik je binnenkort kan joinen. Ik zit momenteel in stockholm en heb een heleboel jongens ontmoet die nu de TR doen voor ryanair. Ik hoor veel goeie en een paar minder leuke dingen over ryanair. Maar zoals je al zei het is inderdaad voor een beginnende vlieger een mooie maatschappij om voor te vliegen.

Veel succes op de lijn!
 
Kan nu ook zeker bij Ryanair beginnen :) Moet nog ff wachten op wat papierwerk e.d. maar zal denk ik beginnen met de typerating in mei. Goed, in principe moet ik de typerating halen om echt officieel te mogen beginnen, maar dat moet wel gaan lukken denk ik zo.
 
Leuke en minder leuke dingen.

Leuke en minder leuke dingen.

Turning Final,

Kan je even onder elkaar zetten wat voor leuke dingen en minder leuke dingen je gehoord hebt over Ryanair? Dat zou voor sommigen onder ons wel interessant zijn denk ik.

Bij voorbaat dank!

:radar: André :radar:
 
Leuke dingen wil ik meer dan graag posten.

De minder leuke dingen doe ik liever niet hier op het forum.

Je hoort mij zeker niet klagen, als beginner mag ik blij zijn dat ik ergens aan de slag kan. de minder leuke dingen neem je nu voor zoete koek.

Als ik later ervaring heb opgebouwd kan ik gaan naar een maatschappij waar ik wat betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden kan krijgen.
 
Beste Airworkers,

Het is zover, ik ben aangenomen, ik heb te horen gekregen dat ik op 2 april mag beginnen bij EMA. Vroeg me af of hier wat Airworkers zijn die ook op dezelfde datum beginnen. Indien dit het geval is, stuur me dan even een PM.

Happy trails.
Lear
 
Back
Top