Viper2,
als je een annual leave dag opneemt krijg je daar 60 pond sectorpay voor. Je hebt 28 dagen als je begint, en die neem je op met het zogenaamde 'wrap around' systeem: ik ga het proberen uit te leggen... Je rooster is 5 op 3 af (in mijn geval). Als je leave aanvraagt verandert je rooster niet. Als je dus 11 dagen vrij wil 'kost' dat je 5 annual leave dagen (drie vrij, 5 annual leave dagen en dan weer 3 vrij). Netto ben je dus een boel dagen per jaar vrij. En vanwege het stabiele rooster kun je dus vooruit plannen om het maximale uit je vrije dagen te halen. Vakantiegeld wordt uitbetaald als sectorpay (dus geen 13e maand ofzo).
Mmmh ... ik denk dat ik het begrijp. Tijdens een vakantiedag krijg je dus gewoon sectorpay. En omdat je 28 dagen vakantie hebt komt dat gewoon neer op een maand vakantiegeld ... (alleen sectorpay dan). Alleen een andere manier van uitbetalen ... Snap ik het goed?
Wat je zelf moet doen om het command proces te initieren is het up to date maken van je uren (ook je ervaring van voor Ryanair zou mee kunnen tellen). Dat is alles, als het goed is zou het proces zich dan in gang moeten zetten. Overigens, de base captain moet je recommenden (een van de selectie processen) dus effe bij hem/haar binnenlopen als je de uren hebt kan natuurlijk geen kwaad
Duidelijk ... thanks....
Groeten!
en bedankt voor de eerste goede post in tijden
Beetje discussieren kan geen kwaad en is ook wel leuk. Als ik sommige berichten lees dan vraag ik me wel eens af hoe sommige discussies in de cockpits van diverse maatschappijen "uitgevochten" worden ....
Overigens schets je in mijn ogen wel een heel positief beeld van Ryanair. Ik zie ook heel veel andere berichten die erg negatief zijn. Ik ben er nog niet zo over uit... Maar ik moet eerlijk zeggen maar any info is welcome....
De perfecte maatschappij bestaat niet denk ik. Het gras is altijd wel ergens anders groener. Of dat lijkt zo .....
Hoe zit het op dit moment trouwens met DE captains positions by Ryanair. Heb je daar wat informatie over?