RYANAIR en hoe verder?

En dan ga je MIJ verwijten dat ik niet relevant ben??!! Haha! Weet je hoe ik dit lees?
IK, Maverick, correct gekleed in UNIFORM (waarschijnlijk met bijpassende RayBans...helaas konden de Tomcat/Topgun patches niet op de jas gestikt worden) loop EVEN naar de LUCHTHAVEN naar MIJN Crewroom....Tering wat interessant! Leest als een boek man! Eddy Van Halens gitaar erbij en je hebt een film!
Maar gaaf joh....
Draaide de automaat niet 'that lovin' feeling'?
BUKTE je ook om het rolletje uit de automaat te pakken? Misschien werd je daarom wel aangesproken!

He nostrad- kringspier

Neem een chillpill!!

Waarom altijd dat gezeik over je uniform, beetje ijdel misschien? Uniform is niks meer dan werkkleding.
Als een postbode zegt dat ie zn uniform naar ZIJN postkantoor ging dan zou je er geen punt van maken.

Verder geen slecht woord over Ryanair; ik vlieg er niet. Wat ik wel weet is dat de bedragen voor SFO zoals geschetst door overload niet realistisch zijn. En dat is 1ste hand informatie van een SFO op een UK contract met meer dan 3000 uur die 3200gbp netto per maand verdient.

Hasta luego
 
Lieve Sandertje, dan liegt hij of je hebt hem verkeerd begrepen. Ik ga het niet nog een keer uitleggen. Er zijn geen SFO´s in de UK die 3200 netto verdienenen, tenzij ze de hele maand ziek zijn geweest. Dat is meer een begin salaris voor de eerst zes maanden en kan alleen als hij nog in training is. Ga nou geen onzin verspreiden in dit forum, daar help je de vraagstellers niet mee.
 
Waarom altijd dat gezeik over je uniform, beetje ijdel misschien? Uniform is niks meer dan werkkleding.
Als een postbode zegt dat ie zn uniform naar ZIJN postkantoor ging dan zou je er geen punt van maken.

Ook Sandertje kan kennelijk niet lezen. T-O-F beweerde dat ik selectief las.
Het noemen van uniform etc etc was helemaal niet relevant en onnodig te noemen in zijn verhaal over een encounter met een RYR-vlieger, en DUS zeik ik hem af...:D :D
Postbodes? Doen er ook niet toe...ben buschauffeur...

x
 
Jawel. Want hij werd als Thomson vlieger aangesproken door iemand van Ryr. En hij was herkenbaar als Thomsonvlieger door het uniform.
Tschussi
 
Last edited:
Or else? Er zijn zo'n 100 vliegers per week in selectie. Die is heel erg streng en 95 procent valt af.

Haha :grijns: laat me niet lachen!!..
Goeie vriend van mij was paar weken geleden gebeld.. Telefonisch interview.
Duurde 3 minuten geloof ik..
U weet dat u moet betalen? u kent het bedrijf? U weet echt dat u moet betalen?

Antw: JA.

ok van harte u bent door!!..

Sommigen stellen ryanair misschien te slecht voor.. Maar U mijnheer misschien iets te mooi!

Ciao.
 
Nee, meneer, niet gaan liegen hier.
Nu gaat hij eerst psycho doen, dan een interview en dan een sim sessie. Eventueel nog een Engelse test. Geloof me, ik zit dichter bij het vuur dan je denkt wat betreft selecties. Telefonische interviews doen we niet, dat is alleen een soort voor selectie/uitnodiging. En als hij ervaren is, hoeft hij niet te betalen, dan krijgt hij een bond.
Jammer van je poging tot onzin zaaien.
 
Haha :grijns: laat me niet lachen!!..
Goeie vriend van mij was paar weken geleden gebeld.. Telefonisch interview.
Duurde 3 minuten geloof ik..
U weet dat u moet betalen? u kent het bedrijf? U weet echt dat u moet betalen?

Antw: JA.

ok van harte u bent door!!..

Ehm... Ik geloof niet erg dat dat telefoontje de hele selectie is. Dat was zeker niet mijn selectie ;)
 
Waar heb ik gelogen over salarissen dan? Tot nu toe ben jij de enige die liegt hier en ik begrijp niet zo goed waarom je dat doet. Ik heb al een baan, ik probeer alleen hier de juiste info te geven aan mensen die willen solliciteren. Wat heb jij er nu precies aan om dan dingen te gaan posten die niet waar zijn? Zoiets doe je toch niet. Ik vind dat echt erg slecht.
Ik begrijp dat je je zorgen maakt over de eventuele overname van EY door Ryr, maar dat is nog geen reden om je zo te gaan gedragen.
 
Ehm... Ik geloof niet erg dat dat telefoontje de hele selectie is. Dat was zeker niet mijn selectie ;)

Dat zei ik ook niet :D Maar ik vind het merkwaardig dat er zo op gehamerd wordt dat je moet betalen.. Het geeft in mijn opinie aan dat ze daar veel belang aan hechten!.. Als dat een voorbode is van de rest van de selectie....

Maar ik ga lekker een biertje pakken.. Topic begint een beetje rare toon te krijgen..

Ciao
 
Excuus dan, het kwam wel zo over. Afval percentage is 87 procent ongeveer. Er wordt inderdaad gevraagd of je weet dat je voor je TR moet betalen, want dat is niet bij iedereen het geval.
 
Dat zei ik ook niet :D Maar ik vind het merkwaardig dat er zo op gehamerd wordt dat je moet betalen.. Het geeft in mijn opinie aan dat ze daar veel belang aan hechten!.. Als dat een voorbode is van de rest van de selectie....

Maar ik ga lekker een biertje pakken.. Topic begint een beetje rare toon te krijgen..

Ciao

Dat deden ze 4 jaar geleden ook....alleen om gezeik te voorkomen dat iemand ineens niet voor de training kan betalen (wat gebeurd is).
Doen ze overigens niet alleen bij RYR. Dat je niet hoeft te betalen voor je TR bij sommige maatschappijen is zeker leuk meegenomen, maar is geen typisch ding van RYR.
En ja de selectie is behoorlijk streng omdat er toch altijd weer mensen langskomen die zich piloot noemen en geen bal kunnen vliegen....kunnen we niet gebruiken bij een circle-to-land in CCF.

Sandertje is gewoon een sneu geval van compensatie-gedrag....zal wel een klein pikkie hebben :grijns: :grijns: :grijns:
 
Sandertje is gewoon een sneu geval van compensatie-gedrag....zal wel een klein pikkie hebben :grijns: :grijns: :grijns:[/QUOTE]

hehe goeie observatie Nostradanus maar hoe weet jij dat van zn pikkie?? :grijns:

Sandertje Sandertje toch, hou nou toch op met je kinderachtige geblaat! Je loopt anderen voor leugenaar uit te maken terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt. Je hebt via via iets gehoord, dat is dus geen eerstehands informatie dus is het het niet waard om te noemen DUS DOE DAT DAN OOK NIET want daar hebben we (nogmaals, zuuuuucht) niets aan.

@ Altimeter

weet je waarom dit topic een nare toon krijgt? Doordat jij en een aantal van je collega-airworkers allerlei rare dingen lopen te verkondigen die gewoon pertinent niet waar zijn. Misschien moet ik het dan nog een keer benadrukken (let nou op), aan tweedehands info hebben we niets. Als je een vraag hebt of iets anders nuttigs te melden, dan graag! Zo niet, hou dan je ongestoelde meningen voor je en ga zeker geen mensen voor leugenaar uitmaken. Jullie onvolwassenheid, frustratie en misschien wel jaloezie kun je beter ergens anders ventileren. Jullie zijn het niet waard om op dit forum te posten, ik vind het best wel zielig voor jullie dat dit het enige is wat jullie kunnen toevoegen aan dit topic.
 
tsja, dat is een mogelijkheid... Of het is verkeerd begrepen of maar half verteld...

Over je vraag of er ook RYR FO's posten: jazeker, je leest nu zn post;) . En Nostradanus, Fish, Primer, Turning Final etc. Overload was ooit FO (grijs verleden)
We zullen het dus wel weten he? (Niet kwaad bedoeld naar jou toe Super G, wel naar de lariekoekpratende idioten hier)
 
Vakantiegeld is STG 60,- netto per dag sectorpay, bovenop je basic.

Veel info ... dank daarvoor! Alleen dat vakantiegeld dat snap ik niet zo goed. Begrijp ik nu dat je vakantiegeld STG 60 is voor elke dag dat je vliegt?

Als je genoeg uren hebt om captain te worden, zal je zelf moeten regelen dat je het upgrade proces ingaat bijvoorbeeld. Doe je dat niet dan zit je na een jaar nog te wachten terwijl de mensen om je heen hun upgrade doen.

Is het niet zo dat de mensen die aan de minimale eisen voldoen automatisch een evaluatieproces ingaan? En zo niet ... hoe moet je dat zelf "regelen" dan? Dit klinkt een beetje vreemd ....
 
Viper2,

als je een annual leave dag opneemt krijg je daar 60 pond sectorpay voor. Je hebt 28 dagen als je begint, en die neem je op met het zogenaamde 'wrap around' systeem: ik ga het proberen uit te leggen... Je rooster is 5 op 3 af (in mijn geval). Als je leave aanvraagt verandert je rooster niet. Als je dus 11 dagen vrij wil 'kost' dat je 5 annual leave dagen (drie vrij, 5 annual leave dagen en dan weer 3 vrij). Netto ben je dus een boel dagen per jaar vrij. En vanwege het stabiele rooster kun je dus vooruit plannen om het maximale uit je vrije dagen te halen. Vakantiegeld wordt uitbetaald als sectorpay (dus geen 13e maand ofzo).

Wat je zelf moet doen om het command proces te initieren is het up to date maken van je uren (ook je ervaring van voor Ryanair zou mee kunnen tellen). Dat is alles, als het goed is zou het proces zich dan in gang moeten zetten. Overigens, de base captain moet je recommenden (een van de selectie processen) dus effe bij hem/haar binnenlopen als je de uren hebt kan natuurlijk geen kwaad

Groeten!
en bedankt voor de eerste goede post in tijden;)
 
Overigens, als je nu begint bij Ryanair zal je wel op een 5/4 rooster beginnen. Je hebt dan minder vakantiedagen maar vanwege een extra vrije dag in je rooster ben je per saldo nog wat meer dagen vrij dan in mijn situatie

Snap je het nog?:dozey:
 
Back
Top