Niet helemaal correct.
Volgens mij is het de bedoeling van schiphol/de overheid om de LCC's en vakantiecharters te verplaatsen vanaf Schiphol naar bv Lelystad of eindhoven, zodat Schiphol verder kan groeien in zijn hubfunctie.
Het past ook niet bij de Gulf-carriers: als zij willen groeien, dan kopen ze gewoon wat nieuwe kisten in Seattle of Toulouse. Ze hebben geen historie van overnames om te groeien, zoals bijvoorbeeld telefoonmaatschappijen wel hebben gedaan.
Ik denk dat je het te idealistisch ziet beste Viking
Het past ook niet bij de Gulf-carriers: als zij willen groeien, dan kopen ze gewoon wat nieuwe kisten in Seattle of Toulouse. Ze hebben geen historie van overnames om te groeien, zoals bijvoorbeeld telefoonmaatschappijen wel hebben gedaan.
Cargolux = 36% aandelen gekocht door Qatar, gevolgen worden spannend
Je weet van Air Berlin en Cargolux?
Cargolux = 36% aandelen gekocht door Qatar, gevolgen worden spannend
Air Berlin = 29,2% aandelen gekocht door Etihad
Dat is dan toch geen overname? Ze hebben bij lange na niet eens een meerderheidsbelang.
Waarom zijn de gevolgen spannend?
@49015:
Voor Nedelrand denk ik dat ook ja. Maar goed, de wereld is groter dan Nederland en met een luchtvaart die in Nederland naar de knoppen wordt geholpen blijft de wereld ook wel doordraaien. De (toekomstige) groei vindt dan alleen elders plaats. Dat is dan jammer maar helaas.....
Dat is dan toch geen overname? Ze hebben bij lange na niet eens een meerderheidsbelang.
Waarom zijn de gevolgen spannend?
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat KLM de weg maar al te goed weet te bewandelen naar de politiek.
Ik denk dat het Qatar Airways ook voor een groot deel om know-how te doen is. Er wordt hier een vrachtoperatie opgezet, denk dat ze daarom een aandeel in CargoLux genomen hebben...
49015 said:Kijk eens hoe Stelios met zijn 38% easyJet in zijn macht heeft.
KLM voor 100% verkocht door AF (aan Emirates?/China? ) :duh::duh:
Emirates is by choice not a member of any alliance, believing that customers' interests are best served by remaining independent.