Reclamevliegtuig neergestort op vliegveld Gelderse Teuge

Lion with Wings

New member
crashteuge-586x439.jpg


Reclamevliegtuig neergestort op vliegveld Gelderse Teuge

Op het vliegveld van het Gelderse Teuge is vanmiddag kort voor drie uur een vliegtuig neergestort. Bij de crash is volgens de politie één persoon zwaargewond geraakt.

Of de gewonde persoon de piloot van het reclamevliegtuigje was kon de politie nog niet aan persbureau Novum bevestigen. Ook is nog niet duidelijk hoeveel mensen er in het vliegtuigje zaten.

Bij de plek van het ongeval, het Nationaal Paracentrum Teuge, is volgens ooggetuigen een traumahelikopter gearriveerd. Naast de traumaheli zijn ook andere hulpdiensten massaal uitgerukt. Het vliegtuigje zou bij het opstijgen een fout hebben gemaakt en eerst steil omhoog zijn gevlogen, waarna het al snel met zijn neus in de grond terecht kwam.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/02/vliegtuig-neergestort-op-vliegveld-teuge/
 
Heel naar! Ik heb een tijd niet gevlogen bij Sky Service, maar is dit niet een van hun vliegtuigen?

Sterkte toegewenst!
 
De berichtgeving, zelfs op nieuws-sites die beter zouden moeten weten, is veelal foutief, suggestief en bijzonder ergerlijk. Copy-pasten van Twitter is géén journalistiek. Voor zover ik heb begrepen vecht de piloot nu voor zijn leven. Hopelijk haalt hij het.
 
De berichtgeving, zelfs op nieuws-sites die beter zouden moeten weten, is veelal foutief, suggestief en bijzonder ergerlijk. Copy-pasten van Twitter is géén journalistiek. Voor zover ik heb begrepen vecht de piloot nu voor zijn leven. Hopelijk haalt hij het.

Hier sluit ik mij volmondig bij aan. Sterkte aan alle betrokkenen
 
Inmiddels weten we ook dat het om een 28 jarige man uit Zutphen ging.


Piloot verongelukte vliegtuig Teuge overleden

TEUGE - De 28-jarige piloot van het donderdag verongelukte reclamevliegtuigje op het vliegveld Teuge (Gelderland) is donderdagavond in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.

Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag laten weten.

De ervaren piloot uit Zutphen was de enige inzittende van het toestel.

Het ongeval gebeurde bij het oppikken van een reclamesleep. De oorzaak is nog onbekend. Volgens het KLPD was het een ervaren piloot.

De Luchtvaartpolitie is op zoek naar beeldmateriaal van het ongeval. Er waren veel mensen rond het vliegveld aanwezig en de politie hoopt dat zij het incident met een camera hebben vastgelegd.

http://www.nu.nl/binnenland/2531259/piloot-verongelukte-vliegtuig-teuge-overleden.html



Veel sterkte aan de nabestaanden.
 
Last edited:
Ontzettend naar dit zeg! Waarschijnlijk is de kist in stall geraakt; kan natuurlijk zeer veel oorzaken hebben. De timing luisterd zo ontzettend nauw met reclamevliegen, misschien wel een vuiltje in de brandstofleiding waardoor de kist, na full throttle, een fractie van een seconde later reageerde. Maarja, dit blijft slechts gissen.

Veel sterkte aan de nabestaanden. Rust in vrede.
 
Ongelofelijk ! Mijn condoleances gaan uit naar de familie, vrienden en collega's van Barry. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
 
Back
Top