metrodriver
New member
Als je onder radarvectors vliegt en je krijgt "cleared for approach" dan mag je NIET zakken naar de hoogte totdat je op een gepubliseerd deel van de approach zit (meestal loc established = 2 dots als ik me dat goed herinner).
Dit heeft enkele decennia geleden een DC9 of 727 de kop gekost die op Washington Dulles zou gaan landen en na de klaring meteen ging dalen naar de g/s intercept hoogte en een van de Blue Ridge Mountains invloog. Hierna zijn controllers in de VS verplicht gesteld om te zeggen "maintain xxxx feet untill established".
Zelf heb ik een captain wat bijles moeten geven op een arrival in Rio Negro, Colombia. Hij wou ook meteen naar beneden (10.000'), maar er zat nog een 12000' berg tussen. Oeps!
Dit heeft enkele decennia geleden een DC9 of 727 de kop gekost die op Washington Dulles zou gaan landen en na de klaring meteen ging dalen naar de g/s intercept hoogte en een van de Blue Ridge Mountains invloog. Hierna zijn controllers in de VS verplicht gesteld om te zeggen "maintain xxxx feet untill established".
Zelf heb ik een captain wat bijles moeten geven op een arrival in Rio Negro, Colombia. Hij wou ook meteen naar beneden (10.000'), maar er zat nog een 12000' berg tussen. Oeps!