Raadplaatjes (eerste ronde)

Ik vond het neusje ook typisch een Auster, maar kon de juiste variant niet vinden. Anyway, dit is 'm:

b4_in_flight.jpg
 
open vloer, daar maken we gebruik van. Merci Ojjo.

Bij deze een plaatje van een wentelwiek. Vraag 1 wat is dit voor iets en vraag b. om tijd te besparen bij de constructie zijn onderdelen gebruikt van andere toestellen. Van welk toestel voor welk onderdeel?

3c53a93ca3fd4c59a6eac698e3691260
 
Hughes XH-17

I Quote:

The front wheels came from a B-25 Mitchell and the rear wheels from a C-54 Skymaster. The fuel tank was a bomb bay-mounted unit from a B-29 Superfortress. The cockpit was from a Waco CG-15 and the tail rotor from a Sikorsky H-19 was mounted on a tubular fuselage extension
 
Hey, is dat Taildragger niet? ;)

Hell no! TD heeft helemaal niks met Austers, gek he? Wij hebben hier ook zo'n gebakje rondvliegen, maar heb nog nooit de neiging gehad om erop te gaan vliegen. Wel eens gedaan, vloog eigenlijk best goed, maar toch liever Piper/Tiger en dat soort spul!
 
Hughes XH-17

I Quote:

The front wheels came from a B-25 Mitchell and the rear wheels from a C-54 Skymaster. The fuel tank was a bomb bay-mounted unit from a B-29 Superfortress. The cockpit was from a Waco CG-15 and the tail rotor from a Sikorsky H-19 was mounted on a tubular fuselage extension

Hoe KRIJG je het allemaal (bij) voor elkaar! Petje af
 
Gebruikt in (grond) training rond WWII.

Als hij voor zijn bedoelde taak ingezet wordt, kan er maar beter geen piloot in zitten. Maar er is wel degelijk plaats voor een piloot, die hem dan zelf kan besturen.

De (niet officiële) bijnaam heeft iets met kerst te maken. Denk dat je zo weer vooruit komt.
 
Last edited:
Yup, nick name was Turkey maar als fabrikant is Cadet toch wat verkoopbaarder.

Ontworpen door de heer Mooney en bedoeld als target-practice toestel, maar volledig functionerend voor ferry flights. (Je zal tijdens je vlucht maar verdwalen in militair luchtruim :stapelge:)

Schijnt zeer gebruiksvriendelijk te vliegen.
 
Last edited:
Voor mij te moeilijk, heb geen enkel aanknopigspunt gehad. Leek wel op Cessna gear met Piper vleugels en staart. Alleen kloppen de dimensies niet echt meer.

Plus ik denk een aanstaande raadplaatjes-burn out ook mogelijk is.
 
Back
Top