Raadplaatjes (eerste ronde)

Dakota tailwheel?

Tomcat, je hebt het helemaal goed. De Dakota die de invasie heeft meegemaakt, de slag om Arnhem en nog veel meer. De oude dame vliegt nog steeds, zij het met gerepareerde gaten van Flak in de romp en een behoorlijk kogelgat in de rugleuning van de Captain's seat. Getekend door de strijd was ze afgelopen weekend van de partij en strooide 18 para's uit boven de Ginkelse Heide bij Ede terwijl wij er in de B25 naast hingen. Een onvergetelijke ervaring.... filmpje plaats ik nog wel op youtube
Je hebt de floor!
Dakota.JPG
 
Klinkt gaaf!!! :)

Maar het is eigenlijk een C-47 Skytrain dus? :)

Maar nu de nieuwe opgave...
Wederom is de moeilijkheidsgraad lastig in te schatten vanaf hier! Ik vertrek overigens morgenochtend voor vakantie dus als er dan nog niks is PM ik het antwoord naar taildragger (die dan uiteraard even buiten competitie is haha) en heeft die de "controle"

Maar voor hetzelfde geld is net zoals de vorige keer over tien minuten het antwoord al weer gegeven! :D

vliegtuigjer.jpg


succes!
 
Klinkt gaaf!!! :)

Maar het is eigenlijk een C-47 Skytrain dus? :)

Maar nu de nieuwe opgave...
Wederom is de moeilijkheidsgraad lastig in te schatten vanaf hier! Ik vertrek overigens morgenochtend voor vakantie dus als er dan nog niks is PM ik het antwoord naar taildragger (die dan uiteraard even buiten competitie is haha) en heeft die de "controle"

Je hebt helemaal gelijk, het is een C47 skytrain. Bonuspunten hebben we niet, maar je zou ze verdiend hebben....
Ik kijk morgenochtend wel hoe het er voor staat hier..............enne, een fijne vakantie!
 
Achtereind van een F111 volgens mij.

Ik kan dan wel geen foto's posten, maar raden lukt nog wel :)

Volgens mij zit jij goed! Vond het zelf wat lastig omdat er geen motoren meer aan zaten. Als je op het volgende plaatje kijkt zie je het het er met motoren uitziet. Nu even op MHA wachten totdat hij het zelf goedkeurt :rolleyes:
F111.jpg
 
Last edited:
Het is inderdaad de F-111 Aardvark ! In dit geval met de fuel-dump nozzle prominent in beeld. Op menig airshow geeft men hier een spectaculaire show mee.

Chaseplane.nl has the floor.
 
Dank, maar ik kan door omstandigheden nog steeds geen plaatjes posten op het moment. Ik stel de vloer dan ook open voor opkomend talent van alle leeftijden. Maak er maar een bonte avond van ;)

Op voorhand excuses voor het jaren 70 woordgebruik, maar ik vond het hier wel passen :)
 
Aaaah, Ome Art springt even in de Arena.

Uit de oude doos, maar er is een overduidelijke hint in het plaatje.



pg5vy0.jpg


Cheers
Art
 
Back
Top