Raadplaatjes (eerste ronde)

Net langer dan een halfuurtje heeft 'ie het volgehouden.

Wie weet in welke strip die ook weer een hoofdrol speelde. Was jaren te lezen in de Eppo. Ben zelf de naam vergeten (meende dat de cpt in de NLse vertaling iets van Ruud heette...)

Chaseplane, go your gang
 
Niet dat ik de Eppo veel gelezen heb, maar was dat niet Buck Danny misschien?

Dan de nieuwe raadplaat. Ik hoop dat het dit keer een pittige voor jullie is:

watisdit.jpg


Nou?
 
Wat is dat nu? Ik heb toch niet gezegd dat het niet vloog. Het is volgens mij een al dan niet vliegend dakraam van een hele oude 172 (gok ik dan maar....) Toen omnivision nog echt omnivision was ;)
 
Oh, ik dacht dat je het dakraam van gate F08 bedoelde :passed:

Maar het is ook geen dakraam van een hele oude Ce.172. Daar vliegen er bovendien nog wel meer van rond.

Een klein hintje dan alvast: de foto is van binnen uit het vliegtuig genomen . . .
 
Net langer dan een halfuurtje heeft 'ie het volgehouden.

Wie weet in welke strip die ook weer een hoofdrol speelde. Was jaren te lezen in de Eppo. Ben zelf de naam vergeten (meende dat de cpt in de NLse vertaling iets van Ruud heette...)

En werd die kist niet 'FATTY' genoemd in die strip??
 
Een klein hintje dan alvast: de foto is van binnen uit het vliegtuig genomen . . .

ja :duh: , en hij is oud gezien de groene aanslag en unpressurised gezien de spleet bovenin. En misschien is dat groene spul wel algvorming waarmee het op een watervliegtuig zou kunnen duiden. Iemand nog meer hints?
 
Het is géén watervliegtuig. De alg komt van het lange buitenstaan. Ik zei al dat deze puzzle pittig kon zijn, maar de vorm is heel specifiek . . . :)
 
Vooruit dan:
- Je kijkt naar achter,
- Het toestel is een transportkist.

Moet nu toch wel te doen zijn? ;)
 
Last edited:
Nog maar een hint, dan? Ik kwam op het idee om deze foto te plaatsen door de foto van de C119 eerder in dit topic.

Wie maakt me los?
 
Achterin de Noratlas zitten van die pleeraampjes, daar hou ik het op :rolleyes:
En....ja, die laatste hint had ik wel nodig, maar toen viel het kwartje
 
Precies, het is een Noratlas. Een plaatje van Internet waarop de raampjes van de buitenkant te zien zijn:

Noratlas-4.JPG


Gefeliciteerd, Taildragger. Your turn in this ever continuing story . . .
 
Last edited:
Back
Top