Raadplaatjes (eerste ronde)


(Klikbaar ;) )

Wat is hier koos vleugelloos? (Volgens mij crop ik veel te makkelijk...)
 
Last edited:
Het is een kaalgeplukt Ka-8'ie inderdaad. Metrodriver trekt aan het langste eind.


ztyaf7.jpg

Edit: compressie :stapelge:
 
Last edited:
Hoofdwiel zat te ver naar achteren voor een ka-7. Deze foto brengt goede herinneringen terug. Ik zal later vandaag naar een plaatje gaan zoeken
 
tsja, die verste is een Twin Otter lijkt me.

Maar om de andere kist alleen aan zijn onderkant te herkennen is lastiger. Ik denk dat ik rechts in de bovenhoek een propellorblad zie, dus dan zou het een lichte low wing twin kunnen zijn. Een Navajo of een Chieftain misschien?
 
Yep, that's it. Een beetje actueel plaatje omdat die genomen is in Cap Hatien (Haiti). Dit was mijn tweede vlucht daar en op 11000' (dalende) kwamen we in de bewolking met behoorlijke turbulentie en zware regen. Eerst een rondje in de hold om hoogte te verliezen, daarna de VOR approach gevlogen met 1000fpm descend rate. op 2 mijl van de runway braken we uit de bewolking en zagen de baan. 1 probleempje: de baan is 8000', maar bij een resurfacing project was na 5000' het beton op. Er staat een versleten verflijntje op de rand van de afgrond (10cm hoogte verschil) en bij droog weer zie je oud zwart beton en nieuwer lichter beton. Bij regen zie je het verflijntje en het kleurverschil niet. Om deze reden koos ik voor een circle-to-land. 30 graden naar links draaien, anderhalve minuut timen (120kts=2 miles per minuut, 1 1/2 minuut is 3 miles wat me op 1 1/2 mijl van de threshold brengt op 450' voor een normale 3 graden glidepath naar de runway. Nu heb ik 5000' goed beton, en nog eens 3000' na een 10cm val. Toen de passagiers uitstapten zeiden ze allemaal dat ik Jezus of God was, en de ene helft ging meteen op de grond om de grond te kussen, de andere helft stond aan de andere kant van de kist te pissen.

De foto is genomen toen we onder de kist zaten te schuilen voor de regen en de zon doorbrak.
 
Back
Top