Raadplaatjes (eerste ronde)

ik denk dat het een Harvard is.

jij denkt goed! PH-IIB van de SKHV Gilze-Rijen, de B 118 op de foto.
The floor is all yours!
Echelon Right.jpg
 
Dat, m'n beste N2024, is een Cessna CG-2 Glider. Je maakt het me wel heel erg makkelijk. Rechts klikken, eigenschappen opvragen en het plaatje heet nota bene Cessna cg-2glider.jpg. Even verifieren via Google en bingo. :biertje:

ok, my challenge:

raad1.jpg



ps de naam van de foto opvragen heeft geen zin.



http://studentpilotlog.blogspot.com
 
Ik zou zeggen Heinkel 51, maar de cowling is anders...

ps: Waarom is de B118 Harvard voorzien van vuurknoppen op de stick????
 
Last edited:
Henschel HS123 dan? Of is het soms een door de duitsers buitgemaakte Swordfish welke voorzien is van wielkappen...?
 
Last edited:
da's dom van mij...'t is heul geen tweedekker maar een parasoldekker!!
Denk dat Taildragger gewonnen heeft!
 
Technically...is dit geen "gewone" Avro Lancaster.
LancM2.gif


De Gewone Avro had dezelfde motoren als de Spitfire

Dit is een Avro Lancaster MkII met Hercules radial engines:

This was a MkII Lancaster built by Sir W.G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Whitley, Coventry. Part of the second production batch of 100 aircraft (LL617-LL653, LL660-LL704 and LL716-LL739) as part of contract No. 239/SAS/C4(C), all powered by Bristol Hercules XVI radial air cooled engines of 1,735 hp each. Only 300 of these aircraft were built during a temporary hiccup in Merlin engine production. Deliveries commenced October 1943; completed March 1944 (average rate of production slightly over 4 aircraft per week). 115 was one of a very few Squadrons which operated this type.
The Hercules, a double-row, fourteen-cylinder, sleeve-valve radial engine was developed in 1936. Hercules production continued through the Second World War years when it was used in the Wellington, Stirling, Halifax and Beaufighter as well as the Lancaster.

Even though the Hercules XVI engines were more powerful than the legendary Merlin power plant, they did not give the Lancaster better performance. The Hercules engines used more fuel and caused more drag thus the rate of climb, top speed and range were less then that of the Lancaster Mk. I

hercules.gif
 
Ik zou zeggen Heinkel 51, maar de cowling is anders...

ps: Waarom is de B118 Harvard voorzien van vuurknoppen op de stick????

Goeie vraag,
Guns knop omdat de Harvards 'provisions for' hadden voor .30 machinegeweer in een vleugel.
Bombs omdat deze Harvard met 2 andere heeft meegedaan aan' A Bridge too Far' en ' Soldaat van Oranje' waarin bommen moesten worden afgeworpen. Deze bommen waren vervaardigd van brandblussers. Echte neppers dus.
 
Afirm! Taildragger has the floor

Nou, dan nog eentje..... heeft even geduurd voordat ik kon antwoorden, maar mevrouw Taildragger wilde met dit mooie weer natuurlijk een terrasje pikken.
Vliegtuig moet niet moeilijk te vinden zijn denk ik. Eigenaar zit achterin, Taildragger zit voorin.
Victor en ik.jpg
 
Zlin 529 (van de SKHV)

Je bent warm, het is de Zlin 526 en niet van de SKHV, maar (ook warm) van een vliegend lid. Het is zijn eigen kist, gestationeerd op EHHV. N1 heeft de floor, goed antwoord en eerder.....
trouwens @N2024; wat een leuk spelletje is dit, dank voor het starten!
 
Technically...is dit geen "gewone" Avro Lancaster.
LancM2.gif


De Gewone Avro had dezelfde motoren als de Spitfire

Even tussendoor. Bovenstaand klopt als een bus. Wisten jullie dat de SKHV Spitfire PH-OUQ met een ex Lancaster Packard Merlin motor rondvliegt (vloog, eh, weer gaat vliegen)?
 
Back
Top