Raadplaatjes (eerste ronde)

Taildragger, de 1000e post in dit topic was al uwes, en ook de 2000e komt weer op jouw naam, gefeliciteerd!

@ Taildragger: Diana heeft jou ooit benoemd als exclusief moderator van dit topic (ik ben het nummer van de post even kwijt maar je zult je dat ongetwijfeld herinneren).
In de allereerste post van dit langlopende topic heeft N2024 min of meer de regels omtrent het plaatsten van foto's neergelegd. Ik quote: "Iemand plaatst een foto op dit thread, degene denkt te weten wat voor een kist het is meldt het." Einde quote.
Hieruit volgt mijns inziens expliciet dat het moet gaan om foto's van vliegtuigen, immers het woord "kist" is bij insiders bekend als een andere benaming voor het bij buitenstaanders meer gebruikelijke "vliegtuig". Fokker52 heeft nu een foto geplaatst van iets wat in de verste verte niets met vliegtuigen te maken heeft behalve dan misschien dat het een luchtfoto is. Ik wil niemand zijn pleziertje van het plaatsen van een foto misgunnen maar het lijkt me toch dat we dichter bij het oorspronkelijke onderwerp moeten blijven. Ik zou je daarom ook willen vragen een wijs besluit te nemen rond het plaatje van Fokker52.

groet, Ojjo29
 
Taildragger, de 1000e post in dit topic was al uwes, en ook de 2000e komt weer op jouw naam, gefeliciteerd!

@ Taildragger: Diana heeft jou ooit benoemd als exclusief moderator van dit topic (ik ben het nummer van de post even kwijt maar je zult je dat ongetwijfeld herinneren).
In de allereerste post van dit langlopende topic heeft N2024 min of meer de regels omtrent het plaatsten van foto's neergelegd. Ik quote: "Iemand plaatst een foto op dit thread, degene denkt te weten wat voor een kist het is meldt het." Einde quote.
Hieruit volgt mijns inziens expliciet dat het moet gaan om foto's van vliegtuigen, immers het woord "kist" is bij insiders bekend als een andere benaming voor het bij buitenstaanders meer gebruikelijke "vliegtuig". Fokker52 heeft nu een foto geplaatst van iets wat in de verste verte niets met vliegtuigen te maken heeft behalve dan misschien dat het een luchtfoto is. Ik wil niemand zijn pleziertje van het plaatsen van een foto misgunnen maar het lijkt me toch dat we dichter bij het oorspronkelijke onderwerp moeten blijven. Ik zou je daarom ook willen vragen een wijs besluit te nemen rond het plaatje van Fokker52.

groet, Ojjo29

Ten eerste: Laat ik dat van die 2000 nou écht niet in de gaten gehad hebben!
In elk geval een felicitatie voor N2024 die dit succesnummer heeft bedacht!
Proficiat RJ!

Ten tweede: Je hebt gelijk Ojjo dat we hier wel met vliegtuigen bezig zijn. Dat hoeft niet persé altijd een vliegtuigplaat te zijn, maar moet wel degelijk een directe (heel directe) link te hebben met een op de plaat terug te voeren vliegtuig.
Ik weet op geen stukken na wat Fokker52 met deze plaat bedoelt. Mogelijk een eiland waar een beroemd vliegtuig ooit is ontworpen? Geen idee. PM naar hem is onderweg en tot nader order geef ik Open Floor.

Greetz,
TD
 
Last edited:
Ok no problemo (was verward met die andere thread met restaurants verkeertorens etc)

Het was een foto tijdens de approach
 
Last edited:
Ok, Lee Richards Annular Biplane.

Een replica staat ergens aan de UK zuidkust, waar?

(Niet in Winthorpe)

db_Lee_Richards_Annular4.jpg
 
Ok, Lee Richards Annular Biplane.

Een replica staat ergens aan de UK zuidkust, waar?

(Niet in Winthorpe)

db_Lee_Richards_Annular4.jpg

Volgens mij ben je nog steeds een beetje in de war. Als je gewoon gevraagd had "wat is dit?" was ie al moeilijk genoeg geweest. Voor mij althans wel ;)
Maar no worries, we zitten weer redelijk op koers, hulde! :D

:eek:fftopic: Ik ben toch nog wel benieuwd welke eilandengroep dat nu was dan?
 
Ok, Lee Richards Annular Biplane.

Een replica staat ergens aan de UK zuidkust, waar?

(Niet in Winthorpe)

Volgens mij is er maar eentje van en die staat wel degelijk in Winthorpe te pronken (volgens de website vh museum, dus denk ik actueel).
Dit exemplaar is wel aan de zuidkust geweest, namelijk in Shoreham waar deze replica is gerestaureerd en vervolgens weer terug is gegaan naar Winthorpe.

Is dit toch niet meer een vraag in de 'wie, wat, waar etc.?

Greetz,
TD
 
Yep, Shoreham daar heb ik 'm in 2003 gezien en fotootje gemaakt.
Die kon ik niet uploaden, en de link was te makkelijk. Een aanvullend vraagje daarom.

kortom, tijd voor een nieuwe foto van taildragger

Mzzl FK52
 
wasda1.jpg

De ontwerper hiervan heeft zeker ook gekeken naar de ontwerpen van Frits Koolhoven, kijk maar hoeveel overeenkomsten.
Hij is duidelijk van 'Down Under'.

Welke kist?

Greetz,
TD
 
Vliegtuig : LJW6 Codock

Eerste vlucht: 06/03/1934
Ontwerper: Lawrence Wackett
Opmerkingen: Twin engined high wing airliner. Design was commissioned by Sir Charles Kingsford Smith.

cockatoo_codock_thumb.jpg


Mzzl FK52
 
Last edited:
Vliegtuig : LJW6 Codock

Eerste vlucht: 06/03/1934
Ontwerper: Lawrence Wackett
Opmerkingen: Twin engined high wing airliner. Design was commissioned by Sir Charles Kingsford Smith.


Mzzl FK52

Lawrence Wackett is goed, de rest helaas niet hoewel je wel warm bent;)
Toegegeven, de Codock is op de vrij vage foto's van toen moeilijk te onderscheiden van het vliegtuig van mijn plaat
 
Deze dan (?),

Wackett (Tugan LJW7) Gannet,

Hoewel er technisch wat verschillen zijn bijv twee extra kielvlakjes


tugan_ljw7_gannet_01.jpg



Militair
Wackett%20Gannet.jpg



Mzzl FK52
 
Last edited:
Chase, bedankt en natuurlijk gaat de eer volledig naar de 'originator' N2024.
:biertje::biertje::biertje::biertje::biertje:

BR heeft het goed, alleen was Fokker52 3 kwartier eerder met het goede antwoord.
He has the Floor!

Greetz,
TD

@Fokker52..... waar ligt het EU-eiland van de toekomst???
 
Last edited:
:eek:fftopic:

ja dat eiland zit mij ook een beetje dwars. Radiaal 10 vanaf JER. De enige JER VOR die ik kan vinden ligt echter in Jerome County, Idaho. En om nou te zeggen dat je daar veel eilanden vindt.... niet echt....
Dus?????
 
@ ojjo29, sorry de VOR drieletter code is JSY (heb het naderhand gecorrigeerd)
Dus vanaf JSY Rad010 en 5DME. Een eilandengroep waar je heerlijk wilde rock-oysters kunt "vangen"

@ taildragger, het EU-eiland van de toekomst da's een ander eiland


Mzzl FK52
 
Last edited:
Back
Top