Raadplaatjes (eerste ronde)

Beech 2000 Starship

er vliegen er helaas nog maar een hand vol.. geloof zelfs dat Beechcraft ze terugkoopt om ze te, echt waar, te vernietigen...

http://www.bobscherer.com/Pages/Starship.htm

Ik was ooit een keer met een rental Ce172 te Tampa Int om m'n vriendinnetje op te halen die daar net uit NL aankwam om mij na dik vijf maanden in de vliegopleiding eens op te zoeken. Ik parkeerde de tsjesna netjes op anwijzingen bij de FBO onder een soort gigantisch afdaak (drive tru) en naast een echte Starship. Het was al een beetje donker aan het worden en er stonden schijnwerpers op de gimmende imposante verschijning. I tell you, oh what a night.

Helaas te laat om de plaat te raden, maar vraag me toch af waarom ze zon kist terug kopen om te vernietigen. Wat is dit nu toch voor een onzin?

Op de Piaggio Avanti na is de Starship toch wel de mooiste kist die je privé kan vliegen?
 
@ B.R.

:eek:fftopic:

Quote"
Het was al een beetje donker aan het worden en er stonden schijnwerpers op de gimmende imposante verschijning. I tell you, oh what a night. "Unquote"

Kan ik nu aannemen dat jet het hier over je vriendin hebt en de verdere nachtelijke, eh, bezigheden?
Of heb je de nacht dorgebracht in innige omhelzing van een stuk glimmend aluminium en was je vergeten waarom je ook alweer in Tampa was?:D

Cheers
Art
 
@ B.R.

Kan ik nu aannemen dat jet het hier over je vriendin hebt en de verdere nachtelijke, eh, bezigheden?
Of heb je de nacht dorgebracht in innige omhelzing van een stuk glimmend aluminium en was je vergeten waarom je ook alweer in Tampa was?:D

Cheers
Art

Ik kreeg meer het idee van iets ongelooflijk romantisch dat zich vervolgens IN het betreffende vliegtuig heeft afgespeeld. Of gaat mijn fantasie nu met me aan de haal? BR mag het zeggen, maar als ik hem was ging ik niet verder dan een piepklein tipje van de sluier :grijns::grijns::grijns:

Greetz
TD
 
Beechcraft Starship correct.
Ooit twee keer van dichtbij gezien,eesrte keer 8000 uur geleden, tweede keer 6000 uur geleden.
Vroeg de piloot wat de eisen zouden zijn om er een te kunnen vliegen.
Zijn antwoord was .." first you have to find one..."
Zijn op een of twee na allemaal door de shredder gegaan.
 
Beechcraft Starship correct.
Ooit twee keer van dichtbij gezien,eesrte keer 8000 uur geleden, tweede keer 6000 uur geleden.
Vroeg de piloot wat de eisen zouden zijn om er een te kunnen vliegen.
Zijn antwoord was .." first you have to find one..."
Zijn op een of twee na allemaal door de shredder gegaan.

Waarom dan? (die shredder dus).
 
dit even lezen doen: http://en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_Starship

quote: Commercially, the aircraft was a failure, with little demand. Only fifty-three Starships were ever built, and of those only a handful were sold. Many of the aircraft were eventually leased by Raytheon, which allowed the company to control their distribution and operational life. Raytheon considered the cost of supporting a commercial fleet of just 53 aircraft with necessary parts and flight training to be prohibitive. Leasing the aircraft allowed Raytheon to effectively recall and ground most of the fleet at the end of their initial leases. end quote

quote: In 2003, Beechcraft deemed that the aircraft was no longer popular enough to justify its support costs, and has recalled all leased aircraft for scrapping. einde quote

Je kunt nog zo'n prachtig mooi vliegtuig hebben (imho), het draait uiteindelijk allemaal om centen. :niet_bli:

Brakes Released is aan zet!
 
well done there

grootlw6.jpg


http://www.racingt-6.org/pilotsplanes.html

die naam overigens niet googelen zonder T-6
 
Last edited:
:eek:fftopic:

hoe komt het toch dat er van de T-6 Harvard / Texan nog zo veel rondvliegen terwijl je andere warbirds met een vergrootglas moet zoeken?
 
Inderdaad ...

1479466.jpg


This is what happens when a friend buys an x drug runner, restores everything accept the paint in my hanger & then leaves for a week. Flew it like this for 3 months.The whole story is very funny

Floor is yours..
 
Hoe heet deze eilanden groep en waar liggen ze (tip het is laag water)

Sorry max 4.7KB uploadbaar (copy en open in paint ofzo)
 
Last edited:
Back
Top