Raadplaatjes (eerste ronde)

N1. Ik ben het helemaal met je eens. De enige keren dat ik een plaatje op tijd raad is als TD of CP slapen of met vakantie zijn ;)

Nou, dat valt erg mee hoor. Ik zie vaak genoeg afbeeldingen waar ik ook geen touw aan vast kan knopen. En slapen, dat doe ik gelukkig ook met regelmaat of zit ik een beetje moedwillig te soezen hier. Het is gewoon leuk en fair om zoveel mogelijk mensen een kans te geven. Zo houden we dit topic een beetje lekker. :kiss:
Heel benieuwd naar FC's product en N1: wie houdt er niet van op de plank liggende uitdagingen?

Greetz,
TD
 
Nice :)

Anyways, ik denk dat ik wel een mooie heb. De foto zelf en een aantal kenmerken op het toestel zelf zullen wel de nodige aanwijzingen geven, dus met een beetje goed googlen kun je het ook raden:

raadplaatje5bs0.jpg

By flightcadet68 at 2009-02-18
 
Ik hou het op een Heinkel nog wat. Gokje! toch niet :( Ik moest voor td en cp zijn :)

Pak ik 'm toch maar even mee, het is per slot van rekening weer eventjes geleden:

Het is een VL Sääski II, gebouwd in 1930 (de fabriek was bijna failliet en de Finse overheid besloot een handje te helpen met een bestelling van 10 stuks).
Dit vliegtuig staat in het Keski-Suomen Ilmailumuseo in Vantaa Finland.
Blijft een vreemd gevoel die Finse kisten te zien met hun swastika.

800px-VL_S%C3%A4%C3%A4ski_II.jpg


Greetz,
TD
 
exhibit A was just presented to judge and jury ladies and gentlemen!

overigens was mijn opmerking in good fun bedoeld he en met alle respect :)
 
exhibit A was just presented to judge and jury ladies and gentlemen!

overigens was mijn opmerking in good fun bedoeld he en met alle respect :)

Ja, dat snapte ik, don't worry ;)

We gaan meteen maar door, ik heb eentje gevonden die me wel intrigeert:
raden4.jpg


Er bestaat er nog eentje van, hoewel niet helemaal compleet. Je vindt hem als 6e van links in het rijtje dat begint met de Beech Starship. De vleugels zijn ingekort:
6e van links.jpg

Hint: RVS

Go go go
 
Last edited:
Heheh, de VL Sääski II was helemaal goed.
Technisch gezien is het symbool op de finse toestellen geen Swastika, maar een Fylfot. De armen wijzen soms ook de andere kant uit (de indo-chinese versie in ieder geval), en hij staat rechtop, en is dus ook geen symbool voor arische heerschappij ;)
 
@ Taildragger: het is een Budd RB-1 Conestoga. De laatste bestaande staat in het Pima Air Museum in Tucson, AZ.

(niet erg moeilijk zo met de coördinaten van Google maps zichtbaar :grijns: )
 
@ Taildragger: het is een Budd RB-1 Conestoga. De laatste bestaande staat in het Pima Air Museum in Tucson, AZ.

(niet erg moeilijk zo met de coördinaten van Google maps zichtbaar :grijns: )

Wou het ook niet té moeilijk maken ;)
Inderdaad de Conestoga, een financiële ramp voor de fabrikant. Echter wel een revolutionair vliegtuig van roestvast staal gemaakt, overal gepuntlast. Vandaar zijn uiterlijk dat mij in elk geval doet denken een dame met cellulitis.....
Ojjo, doe je ding
 
Een vliegtuig van roestvrij staal? Best zwaar, niet?:bwah:

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Toch kon het bul nog meer dan 6 ton meenemen (incl. fuel etc. natuurlijk), zie de specs hieronder maar.
De huid moet echt flinterdun zijn geweest. Je kunt dit ook wel zien aan het ribbelige uiterlijk.

Specifications (RB-1)

General characteristics

* Length: 68 ft 0 in (20.73 m)
* Wingspan: 100 ft 0 in (30.48 m)
* Height: 31 ft 9 in (9.68 m)
* Wing area: 1,400 ft² (130.06 m²)
* Empty weight: 20156 lb (9143 kg)
* Gross weight: 33860 lb (15359 kg)
* Powerplant: 2 × Pratt & Whitney R-1830-92 air cooled radial engine, 1200 hp (890 kW) each

Performance

* Maximum speed: 197 mph (317 km/h)
* Cruise speed: 165 mph (266 km/h)
* Range: 700 miles (1127 km)

Greetz,
TD
 
Back
Top