probleem met ziekmelden

Staat in dat PDFje hierboven. De nederlandse artsen willen gewoon mensen beter maken en niet tegelijkertijd gaan oordelen of iemand naar zijn werk moet / recht heeft op geld etc. Dan komen ze in een interessensconflict.

In Duitsland is het normaal dat de artsen dat soort briefjes schrijven, alle werkgevers eisen dat ook vanaf de derde dag. Daar is het mogelijke conflict er natuurlijk ook. Echter veel artsen handhaven dat dus in twijfel voor de patient, en hebben ook geen zin om de verlengde arm van de werkgever / verzekeraar te gaan spelen. Dus krijg je gewoon een briefje als je je ziek vindt, en zijn ze niet zo benieuwd naar je zielige verhaal waarom je niet kunt werken.

Heb vorig jaar eens gehad dat ik niet kon werken vanwege ziek kind waar ik voor moest zorgen. Kinderarts gebeld, en kon het briefje zo komen afhalen bij de assistente, geen kind en geen arts aan te pas gekomen (behalve het krabbeltje eronder dan).
 
Last edited:
Tnx, zal hem eens doorlezen.
Als werkzame in DLD ben ik bekend hoe makkelijk het is. Meestal wordt op consult al gevraagd "hoe lang ben je ziek voor je ziektemelding". Mooi hé, die omgekeerde wereld.
Moet wel zeggen, dat is een vd weinige administratieve zaken die mákkelijker zijn in DLD????
 
Is in Oostenrijk ook zo makkelijk, je hoeft maar tegen de receptioniste te zeggen dat je een Krankenbestätigung nodig hebt en je krijgt er meteen 1 mee.
 
Heb het in Nederland stuk of twee keer geregeld bij een huisarts voor een buitenlandse werkgever, was nooit een probleem.
 
Back
Top