Nouja, omdat 'men' hier zo negatief is over EHLE
assed:
In vogelvlucht.
Vanaf 19
74 heb ik de evolutie meegemaakt
Op FTO/FBO gebied zijn
MVS,
WOH en
VCF de pioneers.
Vanwege de 'soppige' ondergrond (klei) en het vele (les)verkeer (77.000 vliegbewegingen in 1977), werd er in eerste instantie (1978) alleen de taxi route (05-23 t/m kop NW baan) verhard.
Pas in 1981 was er een verharde landingsbaan (05-23), met voldoende lengte en breedte om er (voorbeeld) zelfs 'n gepensioneerde Boeing 747 Classic (PH-BUK) 'eenmalig' in te vliegen (zie:
F I L M P J E) :grijns:
In 1991 werd de landingsbaan verlengd naar 1250 x 30 meter en voorzien van nachtvlieg verlichting.
In 1993 werd EHLE onderdeel van de Schiphol Groep, welke de verplichting op zich nam om het uit te bouwen naar 'n Bussiness Airport :niet_bli:
Zie (ook)
#32,
#35,
#37 en
#44
Naar ik mag hopen zal de economische recessie de
VET betaalde en
NON kleine luchtvaart gezinde bollebozen tot inkeer brengen :grijns:
M.a.w. de 'geplande' baanverlenging naar 2100 meter incl. de verplaatsing van circa 9.500 SPL vluchten naar LEY, wordt (tegen beter in) niet doorgedrukt
Hoe dan ook, de pioneers en alle nadien gevestigde kleine luchtvaart ondernemingen, Clubs en gebruikers, betalen links of rechtsom 'mee aan' de rekening :huilt:
Moraal van het verhaal: LEY behoort toe aan de kleine luchtvaart en Regional Airliners (F50, F70/100, ATR's, A318, A319, A320 en B737's e.d.) horen op LEY
niet thuis