Ppl ir of direct voor frozen atpl

The machinist

New member
Hoi iedereen,

Ik heb momenteel een ppl brevet maar zou graag een ir willen behalen. Misschien wil ik nadien wel verder gaan voor een frozen atpl. Daar ben ik momenteel nog niet helemaal uit. Ik zou de facto pas binnen een jaar of 5 ergens kunnen solliciteren of op free Lance basis aan de slag kunnen gaan (ik lig momenteel nog 5j contractueel vast tenzij ik een vrij zware opzegvergoeding betaal) je weet natuurlijk nooit wat er binnen 5j gebeurt dus daarom dat ik het atpl gedeelte even open laat. Maar een ir vind ik zoiezo nuttig. In de club hebben we ook 2 ifr equiped toestellen.

De vraag luid nu dat stel dat je een ir hebt en je theorie voor de frozen atpl gaat afleggen, krijg je dan vrijstellingen op het ir gedeelte? Of moet je alles opnieuw doen?

De ene zegt me dat je alles opnieuw moet doen, de andere zegt van niet. Ook diverse vliegscholen spreken mekaar tegen...
 
Leerdoelen van ATPL-theorie en IR-theorie verschillen van elkaar. Daarmee het toelatingsbewijs én de examens ook. Dan kun je zelf het antwoord wel verzinnen :d
 
Is alweer een tijdje geleden maar volgens mij waren het 9 van de 14 maar wel dezelfde examens.
Vraag is alleen als je de 9 examens doet hoeveel rest tijd je krijgt voor de 5.
 
Back
Top