@JulietWiskey:
Lees net dat je wat geklokte uren RPL-sep kan meenemen. Das goed nieuws. Geld dat ook voor uren op een TMG?
Ik heb even gekeken op de site van de CAA (Engelse RLD/NLA/IVW-DL :grijns: ) en kwam deze tekst tegen:
Any previous flying experience gained in TMG
aircraft (i.e. Vigilant) may be counted towards the
45 hour minima required for the grant of a
JAR-FCL PPL(A) with TMG rating, however the
specific requirements under JAR-FCL (25 hours
dual instruction and 10 hours supervised solo-flight
time) must be completed. Individuals who have
already met the 45 hour experience requirement
will be required to complete discretional flying
training, at a Registered Facility or Approved FTO
One cross-country flight of at least 270km
(150nm), during which full stop landings at two
different aerodromes different from the aerodrome
of departure shall be made, and the PPL(A) Skill
Test with a CAA Authorised TMG Examiner.
Individuals who then wish to obtain the SEP rating
will be required to complete an SEP Class Rating
Skill Test.
bron: http://www.caa.co.uk/docs/175/SECTION C.pdf
Dus je mag inderdaad ook TMG uren gebruiken voor je PPL(A) maar je moet dus nog wel aan de bovenstaande eisen voldoen...
Als ik mag.. heb nog wat vraagjes:
Maar natuurlijk mag dat....
- Wat kan je nog vertellen over de theorie? Geven ze nog ground school? En wanneer doe je examens?
Theorie is in principe zelfstudie. alleen voor de R/T geven ze een paar uur les met een gepensioneerde examinator. Als je hier al in Nederland bezig bent geweest is het niet moeilijk om te doen. Je kan in Engeland, in tegenstelling tot hier, zelf aangeven wanneer je een examen wilt doen. Je kan dus gewoon gaan blokken en als je er klaar voor bent krijg je het examen van de instructeur en kun je beginnen.
Er is een grote maar.....
... in Engeland is het zo dat je een examen 3x(?) mag doen bij de vliegschool (dus ook bij AAA). Als je het dan nog niet hebt gehaald moet je naar Londen (hoofdkantoor van de CAA) om het daar te doen.
Maar maak je daar niet druk om de examens zijn veel makkelijker dan in Nederland. En de PPL confuser is dan ook een must...
Zoals al eerder is geschreven zijn er genoeg mensen die de boeken niet eens open doen. Zo kun je ook je examens halen maar als je in een noodsituatie terecht komt moet je toch echt weten wat je moet doen! (antwoord A,B,C of D heb je in dat geval niet zoveel aan
)
- Op de site melden ze dat je de boeken op loan mag hebben. Rekenen ze daar veel voor?
Nee, de boeken kun je gratis lenen. Van sommige vakken zijn veel boeken maar van anderen maar een paar exemplaren. Wees er dus vroeg bij. Ze gaan er vanuit dat je de boeken daar laat. Je kunt ze net zo goed aan het eind van de dag meenemen en de volgende dag weer terug brengen.
- In de prijs zit ook nog een FAA medical; doen ze die ook bij de school?
De FAA medical wordt gedaan door een arts die om de hoek zit van de vliegschool. Het is een hele ouwe maffe kerel (als hij nog leeft) die je 2 knie buigingen laat doen,bloeddruk en oogtestje doet en wat papieren in laat vullen en dan is het...
check je pm :rt:
Nog even een tip: zorg dat je met je theorie examens niet wacht tot op het laatste moment en een beetje een planning hebt mbt je praktijk examen.
Ik kreeg 3 dagen vantevoren te horen dat de examinator van de school op vakantie ging. Hierdoor moest ik 2 examens en nog 5 uur vliegen in die 3 dagen moest proppen terwijl ik van 6 dagen uit was gegaan...
Uiteindelijk het laatste theorie examen + nog 30 min solo vliegen op de dag van het praktijk examen moeten doen. Dus regelmatig overleggen met je instructeur en met Chris over wanneer je bijvoorbeeld je stage check en skils test gaat doen is zeker nodig...
... er zijn meerdere mensen zonder PPL vandaan gekomen omdat ze zelf geen goede planning hadden. Hou ook rekening met slecht weer (ik moest zelf 3 dagen wachten met mijn grote overland omdat de wind in de bergen te heftig was, veel turbulentie en downdrafts).
Tot slot viel de CAA erover dat ik in mijn logboek de oefeningen die ik gedaan had niet door een instructeur afgetekend waren. Volgens mij is dit in NL niet gebruikelijk. Maar de belofte dat ik dat zou doen was voldoende voor ze...
Ga misschien midden februari nog een paar weken uren bouwen in de VS. Misschien tot dan???
6477