Beste forumleden,
Net als vele andere voor mij wil ik graag mijn PPL/CPL +ME en IR halen met als doel uiteindelijk mijn ATPL of wellicht mijn instructeurs titel behalen. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar wil beginnen met mijn PPL en CPL.
Wie ben ik?
Ik ben van huis uit sinoloog en heb master gedaan aan de uni van Leiden. Jaren geleden heb ik bij de Klu gesolliciteerd om vlieger te worden. Had het destijds tot de laatste GVSS vluchten geschopt maar helaas toch afgevallen omdat ze nog twijfelden. Omdat ik het niet zo zag zitten om een grote smak geld te lenen en bij KLS in te stromen heb ik mijn droom destijds onderdrukt. Nu ben ik 31 en kriebelt het nog altijd, nu meer dan voorheen voelt het alsof ik te laat ben en dat vreet aan me. Ik wil graag leren vliegen en carrière maken als piloot/instructeur. Nou heb ik het geluk dat ik familie in Red Deer Canada heb waardoor ik redelijk goedkoop daar kan verblijven om aldaar mijn PPL en CPL te halen. Helaas kan ik (nog) niets vinden over een aanbieder die ook een ATPL opleiding aanbiedt vanaf Red Deer. Ik ben wel bekend met Montair.
Ik vind het lastig om de voor's en tegen's op een rijtje te zetten omdat ik met veel vragen zit. Mijn hoop is dan ook gevestigd op de gecombineerde kennis van het forum.
Allereerst ben ik nu werkzaam in Den Haag en op deze manier wil ik mijn opleiding bekostigen en daarnaast betaal ik daar mijn hypotheek mee af. Ik ben afhankelijk van dit inkomen en kan daardoor niet meer dan 2 maanden per jaar naar het buitenland (wellicht kan ik wat langer wegblijven in overleg).
Mijn idee is nu om in de zomervakantie(s) in fases/modules mijn PPL en CPL te doen bij Skywings in Red Deer. Heeft iemand ervaring met Skywings? Is dit een realistische gedachte? Ik heb een jaar de tijd om alvast te beginnen met de theorie voor mijn PPL.
Maakt het voor een carrière binnen de Europese (Of Noord-Amerikaanse) luchtvaart nog uit dat ik in Canada bij Skywings mijn brevet heb gehaald? Wat zou een logische (en betaalbare) stap zijn na ME en IR ratings in Red Deer om een ATPL te halen? Met wat moet ik nog meer rekening mee houden? Wat moet ik zeker niet vergeten of onderschatten? Alle tips en kennis zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Menno
Net als vele andere voor mij wil ik graag mijn PPL/CPL +ME en IR halen met als doel uiteindelijk mijn ATPL of wellicht mijn instructeurs titel behalen. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar wil beginnen met mijn PPL en CPL.
Wie ben ik?
Ik ben van huis uit sinoloog en heb master gedaan aan de uni van Leiden. Jaren geleden heb ik bij de Klu gesolliciteerd om vlieger te worden. Had het destijds tot de laatste GVSS vluchten geschopt maar helaas toch afgevallen omdat ze nog twijfelden. Omdat ik het niet zo zag zitten om een grote smak geld te lenen en bij KLS in te stromen heb ik mijn droom destijds onderdrukt. Nu ben ik 31 en kriebelt het nog altijd, nu meer dan voorheen voelt het alsof ik te laat ben en dat vreet aan me. Ik wil graag leren vliegen en carrière maken als piloot/instructeur. Nou heb ik het geluk dat ik familie in Red Deer Canada heb waardoor ik redelijk goedkoop daar kan verblijven om aldaar mijn PPL en CPL te halen. Helaas kan ik (nog) niets vinden over een aanbieder die ook een ATPL opleiding aanbiedt vanaf Red Deer. Ik ben wel bekend met Montair.
Ik vind het lastig om de voor's en tegen's op een rijtje te zetten omdat ik met veel vragen zit. Mijn hoop is dan ook gevestigd op de gecombineerde kennis van het forum.
Allereerst ben ik nu werkzaam in Den Haag en op deze manier wil ik mijn opleiding bekostigen en daarnaast betaal ik daar mijn hypotheek mee af. Ik ben afhankelijk van dit inkomen en kan daardoor niet meer dan 2 maanden per jaar naar het buitenland (wellicht kan ik wat langer wegblijven in overleg).
Mijn idee is nu om in de zomervakantie(s) in fases/modules mijn PPL en CPL te doen bij Skywings in Red Deer. Heeft iemand ervaring met Skywings? Is dit een realistische gedachte? Ik heb een jaar de tijd om alvast te beginnen met de theorie voor mijn PPL.
Maakt het voor een carrière binnen de Europese (Of Noord-Amerikaanse) luchtvaart nog uit dat ik in Canada bij Skywings mijn brevet heb gehaald? Wat zou een logische (en betaalbare) stap zijn na ME en IR ratings in Red Deer om een ATPL te halen? Met wat moet ik nog meer rekening mee houden? Wat moet ik zeker niet vergeten of onderschatten? Alle tips en kennis zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Menno