Post hier je mooie pics.

Overigens moet Sony denk ik niet helemaal onderschat worden. Ten eerste zijn de modellen gebaseerd op de Konica-Minolta spiegelreflexen, dus Sony is in die zin niet compleet onervaren (Sony heeft het deel van Konica-Minolta dat de fototoestellen maakten overgenomen). Sommige lenzen van Konica-Minolta zijn dan ook gewoon te gebruiken. Verder heeft Carl Zeiss ook lenzen voor de Sony SLR's. Wat ook bedacht moet worden is dat Nikon bijvoorbeeld gebruik maakt van beeldchips van Sony, dus er is heus wel expertise bij Sony aanwezig. Ten slotte heeft Sony nu ook een brede lijn van SLR's, dus ze willen zich serieus op de markt richten.
 
Mooi instapmodel vind ik de Nikon D40 of de D40X die x heeft even wat meer pixels. Mooi toestel voor de beginnende fotograaf, het toestel geeft ook adviezen aan je om bijvoorbeeld de flitser te gebruiken en andere instellingen om tot een beter resultaat te komen.

En daarnaast is de prijs heel aantrekkelijk, en komt hij zeer goed uit de bus in de meeste reviews. Het is een mooi instapmodel voor iemand die nieuw is in de DSLR camera's.

Kan je altijd later besluiten om over te stappen naar een geavanceerder model en toch je lenzen behouden.

Maar je kan op internet heel veel informatie erover vinden, meningen van andere mensen lezen ( tweakers.net). En goed voor jezelf beslissen wat je wil en wat je erin wil investeren, wat het kan een nogal dure hobby zijn.

Succes ermee
 
PH-JPC, Busair en Camel

Dank voor jullie reply, ik zal een research doen op het net met de links die hier geplaatst zijn en denk dat ik binnen kort ook maar eens van zulke mooie kiekjes gaat plaatsen onder dit topic.

cheers


Oftopic:
PH-JPC,
TOP GEAR was weer geniete, Eurofighter en de Bugatti veyron, audi R8...allemaal erg leuk mooi speelgoed!
Ach eerst maar eens kijken voor een leuke KIEKdoos...;)
 
De prijs van de Nikon D80 zal hoogst wsl heel wat lager zijn, nu dat de D90 net uitgekomen is. Alleen heb je bij de D80 niet de mooie snufjes die je bv. bij de Canon 450D voor dezelfde prijs wel hebt.
De D90 heeft wel de coolste feature; de eerste SLR met video functie, HD filmpjes draaien met elke lens je maar wil, slurpt wel gigantisch veel geheugen ;)
 
PH-JPC, Busair en Camel

Dank voor jullie reply, ik zal een research doen op het net met de links die hier geplaatst zijn en denk dat ik binnen kort ook maar eens van zulke mooie kiekjes gaat plaatsen onder dit topic.

cheers


Oftopic:
PH-JPC,
TOP GEAR was weer geniete, Eurofighter en de Bugatti veyron, audi R8...allemaal erg leuk mooi speelgoed!
Ach eerst maar eens kijken voor een leuke KIEKdoos...;)

Herhaling?

Anyway, om on topic te blijven - heb een Panasonic Lumix DMC-ZF28. Het is geen DSLR en alhoewel ik daar wel naar aan het kijken was toch niet gedaan omdat ik geen zin had in gekloot met lenzen. Maar deze kan ook aardig wat voor het geld (tot 18x optical en 10mp sensor!) en stop je toch net even wat makkelijker in je koffertje :) En de kwaliteit van de foto's is uitstekend!
 
100_1324.JPG

zie cockpitview
 
Last edited:
Overigens moet Sony denk ik niet helemaal onderschat worden. Ten eerste zijn de modellen gebaseerd op de Konica-Minolta spiegelreflexen, dus Sony is in die zin niet compleet onervaren (Sony heeft het deel van Konica-Minolta dat de fototoestellen maakten overgenomen). Sommige lenzen van Konica-Minolta zijn dan ook gewoon te gebruiken. Verder heeft Carl Zeiss ook lenzen voor de Sony SLR's. Wat ook bedacht moet worden is dat Nikon bijvoorbeeld gebruik maakt van beeldchips van Sony, dus er is heus wel expertise bij Sony aanwezig. Ten slotte heeft Sony nu ook een brede lijn van SLR's, dus ze willen zich serieus op de markt richten.

Om me hierbij aan te sluiten (ben zelf bezig met het orrienteren op de Sony A350/A300) Er zijn inderdaad zeer veel lenzen beschikbaar op de markt voor de Sony Alpha serie, zie de lenzen database: http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php en http://tweakers.net/pricewatch/cat/...8=&a588=&d587=&scoreMin=0&scoreMax=5&x=21&y=8

Ook investeer je nog steeds in de toekomst want Sony is flink bezig met het ontwikkelen van nieuwe modellen en komen ook steeds meer naar de professionele kant van de DSLR markt. Daarbij krijg je naar mijn mening bij Sony op dit moment meer waar voor je geld dan bij Canon en Nikon. Neem bijvoorbeeld het Live-View systeem wat in sommige lastige hoeken best handig kan zijn, dat werkt bij Sony zeer netjes met een tweede sensor en een kantelbaar scherm, en werkt bij Canon en Nikon gewoon niet.
 
Sony, Nikon en Canon zullen inderdaad niet zo veel met elkaar verschillen. Het is meer een persoonlijke keus. Gewoon naar een winkel gaan en zo veel mogelijk proberen. Kijk welke het fijnst in de hand ligt, kijk naar het gebruikersgemak enzovoort.
 
Een paar eigen foto's als non-pilot:

Mountain mist @ Istanbull
cufbb.jpg


KLM 747
jr9ugo.jpg


Enroute Marrakech - Agadir
auwn7c.jpg


Villige near Marrakech
9qur1e.jpg


Approaching Stanstad
29cs0ad.jpg


Bea-146 over Londen Towerbridge
29cw61g.jpg
 
Last edited:
Zoals ik al zei; het is persoonlijk en hangt ook erg af van hoe serieus je er in verder wil gaan en wat je er mee wil doen.
Mocht je er echt veel meer mee willen gaan doen zou ik persoonlijk niet voor een merk kiezen dat zich nog aan het ontwikkelen is en nog vele lenzen op de markt moet gaan brengen (sony oid).
Zoek je een goeie camera om gewoon lekker foto's mee te schieten dan kan je met bijna alle spiegelreflexen prima uit de voeten.

@ DBx; mooie fotos zeg! Vooral die 747 springt er uit!

@ Jester747; het hangt zoals ik al zei af van wat je er mee wil. Wil je gewoon plaatjes schieten dan zijn veel merken toereikend. Mocht je er uiteindelijk meer mee willen doen zal je andere eisen moeten gaan stellen en wordt je keuze dus wel beperkter.
 
Nice... Die F-18's, was dat op de Cleveland Airshow dit jaar?


Ook nog een paar fototjes dan...

Klein vissersdropje in Benin;
medium.jpg


Berglandschap Afghanistan (again...);
medium.jpg


Halo rond de cockpit...
medium.jpg
 
Last edited:
Nee maar ik heb er wat foto's van gezien en t zag er erg indrukwekkend uit!
Wie weet een andere keer!
 
Heb vrijwel altijd een klein fototoestelletje bij me tijdens het vliegen. Helaas is de kwaliteit niet zo goed maar beter dan niets!
Ps, vanuit de heli gemaakt.

Terschelling


Tel de zeehonden!


Vanochtend gemaakt tijdens een vroege dienst.
 
Heb vrijwel altijd een klein fototoestelletje bij me tijdens het vliegen. Helaas is de kwaliteit niet zo goed maar beter dan niets!
Ps, vanuit de heli gemaakt.

Vanochtend gemaakt tijdens een vroege dienst.

Heli Holland toevallig, leveltje 90 terug?;)
 
Back
Top