Post hier je mooie pics.

Ik heb ook getwijfeld tussen Nikon en Sony. Ik kwam uiteindelijk bij Sony terecht. Ik vind de Sony de beste beeldkwaliteit hebben. Maar dat is natuurlijk maar een mening. Verder is de keus in lenzen voor mij ruim genoeg.

Met welke Nikon heb je m vergeleken dan? Ik vond de Sony juist tegen vallen wat betreft beeldruis en scherpte, maar dat kan met de 300 misschien verbeterd zijn.

Nou ja ik zeg ook niet dat je een Nikon of Canon móet kopen, het is alleen wel iets wat je in je hoofd moet houden als je toch zoveel geld gaat uitgeven aan een camera/lenzen etc.


Nou ja nog maar een paar plaatjes dan! :D Bedankt voor de complimenten trouwens!

Achter de maan aan boven Italie:
large.jpg



Uitzicht van een verstekeling:
large.jpg


Richting Canarische Eilanden;
large.jpg


En een nachtvlucht boven Duitsland;
large.jpg
 
Ik heb paar weken geleden de canon eos 450 D (rebel XsI) gekocht. Canon bevalt ons altijd al erg goed en idd zoals JPC al zei, voor de canons en nikons zijn de meeste lenzen.
Zat standaard een 18-55 IS lens bij en we hebben er een 55-250 IS lens bijgekocht. Bevalt erg goed tot nu toe!
 
Heb voor m'n vriendin alle Pentax, Olympus, Nikon, Sony en Canon reviews gelezen. De Sony Alpha 350 bood de beste mogelijkheden, maar de reviews gaven duidelijk aan dat de images wat soft en noisy waren. Tot ik een review tegenkwam waarin de A350 met een andere (niet Sony) lens getest werd, toen bleek hij ineens beter te zijn in noise en scherpte dan de vergelijkbare Canons etc. De standaard lens brengt het product duidelijk (jammer genoeg) naar beneden. Heb uiteindelijk een Sony A350 body met een Tamron 28-200 lens voor haar gekocht, het beste van alles.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor features je zoekt in een camera. De verstelbare liveview mogelijkheden van de Sony A350 zijn veel beter dan elke concurrent. En ik zie tot nu toe voldoende Sony, Minolta, Tamron, Sigma, etc lenzen voor de A350. De stabilizer zit op de body, dat scheelt weer. Dpreview is goed, maar vergelijken met andere review sites heeft mij dus geholpen omdat duidelijk werd dat de kit lens de camera verneukt.

Zelf gebruik ik een Canon G9 (voor pics zie thread gelinked bovenin topic, geen tijd nu) omdat ik geen grote hutkoffer de F50 in sleur en vaak aan m'n hesje en zonnebril voldoende heb. Ook op de motor heeft dit voor mij veel meer voordelen, maar het hangt helemaal van je eigen voorkeur en situatie af natuurlijk. Net een fisheye opschroeflens besteld op ebay voor de G9, ben benieuwd of ik beetje in buurt kan komen van JPC's juweeltjes. Zal in ieder geval nieuwere plaatjes voortaan hierop dumpen :cool:.

Eentje dan:

228789343_eA2fH-XL.jpg
 
Nog wat foto's van mijn oude camera:

Boven Noord-Afrika (Marokko, in de buurt van Fez):
AfricaII.jpg


737 boven ons:
737NGhigher.jpg


Italiaan op Duxford:
I-REDY.jpg


@JPC: zag laatst precies zo'n wheelwell shot op de voorpagina van a.net staan; was dat die?
 
Ja klopt! Is een vrij populaire foto geweest idd maar das alweer een hele tijd terug, sinds die nieuwe website krijgen ze geen fotos meer van mij! ;)
 
@ JPC: Erg gave foto die 'Richting Canarische Eilanden'.

@ Fish: Ook een prachtige plaat. Mooi licht. (Boven Noord-Afrika (Marokko, in de buurt van Fez)).


Zijn de foto's nog wat opgedirkt in photoshop of is dit puur natuur?
 
Vanwege de nieuwe voorwaarden bedoel je?

De nieuwe voorwaarden niet zozeer, maar de nieuwe frontpage en de manier waarop fotografen toen werden behandeld toen er kritiek op kwam.

Mijn fotos krijgen ze niet meer, stelletje arrogante commerciele eikels daar.


@ Jester,

Ik bewerk de foto's altijd een klein beetje, maar echt nodig is het niet. Zeker die 10,5mm maakt zulke heldere opnames dat de fotos er gewoon goed uit zien.
Die foto van het wheelwell is totaal onbewerkt, afgezien het watermerk.

Als ik ze bewerk verschuif ik altijd het contrast/helderheid een beetje tot het er wat leuker uit ziet, en verwijder ik alle stofjes en krasjes op de ruit die mij storen.
 
Heren mag ik even de aandacht trekken naar http://photosynth.net/ ?

Nieuwe tech van Microsoft dat aan de hand van je foto's (zoveel mogelijk) een 3d-omgeving creeert waar je doorheen kan 'lopen'. Misschien wel gaaf om zo'n synth aan te maken voor de verschillende vliegtuigen die hier gevlogen worden?
 
He dat ziet er cool uit zeg! Eens kijken of ik dat ook kan doen van de cockpit oid.

Nog een paar plaatjes dan maar... kan t niet laten! :kiss:

large.jpg



large.jpg



large.jpg


Ik ben zelf geen spotter maar deze foto maakt mij toch elke keer nog even stil... Naast de baan staan in een exotisch land en dan dit soort oude dames fotograferen die vlak voor je neus op de grond komen...
large.jpg



Hier een foto gemaakt net na departure vanaf een zeer zeer koud Kabul in de vroege ochtend. Op de neus van onze Fokkert zie je nog de ijskristalletjes zitten terwijl we al cirkelend hoogte proberen te winnen.
large.jpg
 
Heren mag ik even de aandacht trekken naar http://photosynth.net/ ?

Nieuwe tech van Microsoft dat aan de hand van je foto's (zoveel mogelijk) een 3d-omgeving creeert waar je doorheen kan 'lopen'. Misschien wel gaaf om zo'n synth aan te maken voor de verschillende vliegtuigen die hier gevlogen worden?

Moet je aardig wat foto's voor maken alleen...
 
Hahaha....toen ik deze thread zag, wist ik gelijk dat die mooie foto's van PH-JPC kon bewonderen! IMHO produceert hij de mooiste foto's die dit werk representeert! You ain't seen all!! Hoop er veel meer te kunnen zien! Die foto met al die sterren en dan dat bliksem in de wolk is echt mijn favoriet. JPC,...kan je geen foto maken van de melkweg een keer?

Alle andere foto's zijn ook gewoon gaaf gaaf gaaf! :D :D

Leuke thread indeed!
 
Moet je aardig wat foto's voor maken alleen...

Tja als je een keer aan de grond staat voor het een of het ander kan je natuurlijk mooi effe die tijd volmaken op deze manier.

Foto's bij elkaar poolen lijkt me wat minder geslaagd aangezien je dan toch weer andere lichtinval en dergelijke krijgt.
 
PH-JPC

Die onweers wolk is wel erg mooi hoor!...(de rest ook trouwens!)
Vorige week tijdens de terug vlucht van Bangkok naar Amsterdam was het weer erg onstuimig in BKK. vlak na T/O al slaloment om de onweerswolkjes omhoog geklommen. Vanuit de cockpit heb je dan de mooiste plaatjes om je heen... erg gaaf. Ben helaas niet in het bezit van zo`n prachtige camera, dus ben zins kort opzoek naar zo`n pracht apparaat.
Om geen foute keuze te maken ben ik op dit moment nog opzoek naar tips and tricks van wat ervaren (hobby)fotograven onder ons.
Do you have any?...

best regards
 
Last edited by a moderator:
Hoi!
Het blijft lastig om te adviseren over een camera of fotografie... iedereen heeft zijn eigen wensen en voorkeur, en het hangt ook maar net af van wát je precies wil gaan doen en hoeveel je er aan wil uitgeven.
Ik kan je in ieder geval aanraden als je toch veel geld gaat investeren in een camera/lens om voor een veel gebruikt merk te gaan met de meeste keuze.
Nikon of Canon dus.

Niet alleen zijn dit merken/camera's die zichzelf al lang hebben bewezen maar ze hebben ook een enorme hoeveelheid aan lenzen en accesoires. Mocht je dus een keer een andere lens willen aanschaffen, een afstandsbediening, een extra accu, een batterygrip, etcetcetc dan heb je met deze 2 merken ruime keus.
Andere merken leveren steeds vaker ook erg goede beeldkwaliteit, maar je bent wel beperkter in je lenskeuze en dat kan over een paar jaar erg gaan tegenvallen. Mocht je dan toch écht goede spullen willen heb je kans dat je dus alles van een ander merk moet gaan aanschaffen en ben je uiteindelijk nog veel duurder uit.

Ik heb het al eerder gezegd maar besef dat de lenzen de kwaliteit van de foto bepalen; het loont om daar in te investeren en niet in de camera zelf.
De body is eigenlijk maar een veredelde computer die na een paar jaar vervangen zal worden (beter model / spiegel aan vervanging toe). De lenzen gaan een stuk langer mee en kan je ook op andere modellen van hetzelfde merk zetten.
Mijn uiteindelijke keuze (Nikon) heb ik laten afhangen van de lenzen die er voor te vinden zijn.

Verder hangt het dus heel erg af van wat je wil gaan fotograferen. Ik heb speciaal voor nacht/vlieg fotos een zeer lichtsterke lens gekocht (10,5mm f/2.8) en merkte meteen het gigantische verschil met de standaard lens die ik eerst gebruikte (f/3.5).
Het is even diep in de buidel tasten maar de resultaten zijn er dan ook zeker naar.
Ik ben nu dan ook even aan het sparen voor een goede lichtsterke standaard lens om mijn 18-135mm te vervangen.

Als laatste tip zou ik je adviseren een goed fotobewerkings programma aan te schaffen (photoshop) en goed rond te neuzen op internet voor camera's en lenzen; die zijn daar vaak vele malen goedkoper te krijgen dan waarvoor ze in de winkel liggen.

Nou ik ga Topgear kijken! ;)
Hopenlijk heb je hier wat aan!

Groetjes!
 
Back
Top