PO-1, de vliegertest, CVT vervalt! Feb2016 nieuwe selectie

Oei! Dat is wat minder om te horen. Mag ik vragen wat je er dan zo moeilijk aan vond, want je had je al wel voorbereid? En hoe zat het met de tijd, kwam je in tijdnood?
 
Poeh, tijdnood was er inderdaad. Maar meerendeel de opgaven die gewoon ,naar mijn gevoel te moeilijk waren. Zeker voor een nieuwe 1e selectie ronde veel te zwaar.

Mij werd ook gezegd dat doordat ze met de nieuwe selectie nu minder rondes zijn waar je wordt getest. Daarom is de test moeilijker gemaakt; het moet meerdere 'oude' testen vervangen.

Ik ga hem ook binnenkort maken, en zal dan ook vertellen hoe het gegaan is!
 
Net de test gemaakt, de tijd is inderdaad wel een dingetje.
Moeilijkheidsgraad ligt hoog, maar niet enorm naar mijn idee hoor.

Enfin; iedereen die hem nog moet maken, succes!
 
Moeilijker dan de voorbeeldopgaven die we opgestuurd kregen?

Ja zeker! De voorbeeldopgaven worden nog eens herhaald hoor. Maar het niveau is vrij hoog!

Tips heb ik niet echt, maar probeer veel te oefenen op de onderdelen waar je het meeste moeite mee hebt! En raak niet gestrest; de tijd gaat snel, maar blijf rustig en weet je het antwoord niet? Gok dan!

Succes allemaal!
 
Zojuist heb ik ook de test gemaakt! Qua moeilijkheidsgraad denk ik dat het een erg geschikte test is, niet gemakkelijk natuurlijk, maar zeker te doen. De tijd is inderdaad een dingetje, zeker bij de diagrammen is die snel om (25 seconden). De figurenreeksen zijn vrij snel te ontdekken. Hetzelfde geldt voor de cijferreeksen. In elk onderdeel zitten toch een aantal vragen, 1 of 2, die ik niet zo snel kon ontdekken.

Tip: kijk je antwoord goed na, je kan niet meer terug! Dat ondervond ik toen ik per ongelijk een verkeerd antwoord had geselecteerd, en iets te snel op 'volgende' drukte.

Ik heb dus ook geen idee wat de uitslag zal zijn, ligt aan de norm van de Klu. Afwachten dus!

Timo
 
Ik heb hem eindelijk gemaakt! Het niveau ligt inderdaad hoog, maar ik weet niet wat ze van ons verwachten wanneer hun minimale eis HAVO is. Maar goed, nu wachten op de uitslag! Laten jullie ook weten of jullie door zijn? Wat zegt jullie gevoel nu?
 
Zodra ik iets van ze hoor zal ik het hier even laten weten. Uiterste datum die ze bij mij gaven was 31 januari dus ze hebben nog even. Vraag me af of er al een vaste standaard is, lijkt me dat ze aan gaan kijken hoe het niveau gemiddeld ligt eind deze maand en hoe veel man ze nodig gaan hebben. Hij was redelijk pittig maar ik denk dat ik toch wel boven de aviation standard van 75% zit... ben benieuwd of ze de uiteindelijke score aan je vertellen of enkel of je wel of niet door bent.
 
Als ik het goed heb begrepen zijn de GVSS en VFS verleden tijd met de komst van deze IQ-testen. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen, want de beste vliegers kunnen echt niet grotendeels op basis van IQ geselecteerd worden lijkt mij. Dan kun je net zo goed gelijk aankloppen bij de cum laude afdeling van de Tu delft. Maargoed, bij Defensie zullen ze er wel uitgebreid over nagedacht hebben. 1000% ons best doen is het enige wat we kunnen doen. Goodluck!
 
Eerste post hier.
Ik heb een aantal weken geleden ook de test gemaakt. Ik moet zeggen dat het wel even slikken was. De test was veel moeilijker dan de oefenopgaves naar mijn idee. Ik snap dat het niveau omhoog gaat, maar dit verschil vond ik vrij groot en had misschien gecommuniceerd kunnen worden (of moeilijkere oefenopgaves). Dan had ik meer oefenopgaves gemaakt op andere websites.
Aan de andere kant snap ik het ook wel, je moet je gewoon maximaal voorbereiden.
Ik denk dat ik vooral fouten gemaakt heb bij de cijferreeksen, daar had ik toch niet vaak een zeker gevoel over mijn antwoord. De logisch opeenvolgende tekeningen vond ik wel goed te doen.
Uitslag nog niet gehad, maar ik heb er niet bepaald een goed gevoel over. Mocht ik wel door zijn dan ga ik nog even goed oefenen voor de vervolg test. Er zijn namelijk genoeg websites waar je voor een kleine vergoeding de zelfde soort vragen kan oefenen en ik heb wel het idee dat ik het beter kan maken.
Het gevaar van de eerste lichting zijn, je weet niet wat er te verwachten is. In het ergste geval probeer ik het volgend jaar nog eens.
 
Hallo, ik heb afgelopen jaar de vliegertest succesvol afgerond en ik moet nu dus ook aan de slag met de nieuwe selectieprocedure. Als iemand al wat verder is in de selectie, zou je dan voor ons allemaal een beetje uitleg kunnen geven hoe het er nu uit gaat zien?

En zou iemand een linkje kunnen maken van waar jullie oefenopgaven op internet gevonden hebben of een aantal screenshots kunnen maken van de oefenopgaven die je in de mail kreeg?

Iedereen heel veel succes gewenst met de selectie!
 
@ Hollywood
Wanneer heb je po-1 gedaan dan? Ik dacht dat iedereen die die gehaald had nu al de iq-test had moeten doen. De 30 dagen die ik kreeg na de mail zijn afgelopen weekend verlopen. Anyways, in die mail wordt door de Klu duidelijk verwezen naar sites en boeken om je voor te bereiden, en met een beetje googlen kom je er ook wel. Die 30 dagen zijn niet voor niks. Succes trouwens!
 
Back
Top