capt. Kebab
New member
http://www.mda.mil/news/gallery_altb.html
Handjes afhakken? Zet dit ding eens in! Oog om oog, laser om laser.
Handjes afhakken? Zet dit ding eens in! Oog om oog, laser om laser.
Dat is ook al zo'n rare verdediging... dat geloof je als rechter toch niet... hoe kan je nu met een laserpen aantonen dat er kerosine geloosd wordt? (overigens ook m.b.t. logica een onzinnig verhaal; welk vliegtuig gaat nu meteen na t/o brandstof lozen voor z'n plezier? Ook voor een willekeurige leek is dit een zeer onzinnige aanname)
Het wordt een drukke boel in je inrichting. Lees de reacties op de telegraaf site en zie dat drommen mensen denken dat je niet in de cockpit kan schijnen, want die zit immers aan de bovenkant en jij schijnt van onderen, dat een klein laserstipje onmogelijk langer dan een milliseconden op de cockpit gericht kan worden of dat een laser op die afstand geen effect meer heeft...Stoeptegels van een viaduct afgooien is ook zoiets, even mijnheer chauffeur laten schrikken. Er zijn er helaas bij die zich doodgeschrokken zijn. Helaas pas daarna is het fenomeen pas afgenomen (hoop ik).
Maar, tevens mag je een beetje common sense verwachten. Ik bedoel, ze gaan niet zelf, toen ze het lasertje uit het doosje haalden, eens kijken wat het laserpointertje bij hun eigen ogen deed. Ze weten donders goed dat dat niet in hun voordeel zou zijn. Dus waarom zou dat bij piloten dan geen probleem zijn. Als je dat IQ niet hebt, mag je van mij naar een gesloten inrichting. (Als ze PVV stemmen mogen ze ook het land uit.)
Het wordt een drukke boel in je inrichting. QUOTE]
Zo te lezen op de TG site wonen we in een grote inrichting ...
Ja, dat is inderdaad een hele domme opmerking....Het zal wel als een hele domme opmerking opgevat worden maar misschien zet het toch sommigen aan het denken.
Zo raar is het niet dat er individuen zijn die met een laser naar een vliegtuig schijnen.
Als ik s'avonds laat met mijn hond wandel dan zie ik ook allerlei soms zeer felle lampen van de airliners naar beneden schijnen. Die lampen kunnen soms heel erg fel zijn en in ieder geval de aandacht trekken.
Is het dan niet logisch dat er soms lieden zijn die terug schijnen. Zeker als die niet beseffen wat ze met hun speeltje eigenlijk aan kunnen richten.
Wellicht moet er eens nagedacht worden over het nut van die headlights tijdens de approach en landing en take off. Als die dingen uit gaan of misschien minder hinderlijk zichtbaar worden op de grond, heb ik het gevoel dat er ook minder met lasers naar boven geschenen wordt.
Doen we die lichten niet aan juist om gezien te worden? Mischien wel iets pre-tcas maar om ze nou op 50 ft aan te zetten voor sjonnie gaat zeker te ver mi
Goh, niet? :yeehaa:Reach,
Was ook niet helemaal serieus net...
En wie kan nu met droge ogen zeggen dat hij last heeft van landingslichten? :blabla:
Maar wat voor last heb je dan? Ik snap het echt niet. Wordt je verblind terwijl je op de A9 rijdt? Wordt je zo door de lichten beschenen dat je niets meer kan zien? Is het licht zo intens dat je vlekken ziet en een tijdje niet meer fatsoenlijk dingen kan onderscheiden?Zonder nu in de aanval te willen gaan, meer als discussie bedoeld.
Je begaat nu exact dezelfde fout als die persoon met zijn laserlampje van 5mW die denkt die piloot heeft daar toch geen last van.
Als je in de polder kijkt naar de naderende kisten dan is het licht van een kist die op 40 mijl voor touchdown al zijn landingslicht aandoet soms wel hinderlijk.
Ik denk dat met zo lang zo'n felle lamp aan dat je zoveel aandacht naar jezelf trekt dat je erop kan wachten dat er mensen naar je terug gaan schijnen.
Het verhaal van Pre-TCAS enz is toch wel een beetje onzin. In het donker kan jij aan een lamp echt niet zien of die kist op 10 NM van je zit of op 3 NM. Zeker niet als het sky clear is. Ik heb dan liever dat je echt op ATC of TCAS vertrouwd.