Personal records

Dus als je iets challenged, dan wordt t brugpiesen? Hmmm typisch Nederlands...Dan ga ik morgen posten dat ik 3x rond de wereld ben gevlogen in 12 minuten...
O ja ik heb een member van 25 cm lang...heb ik je al verteld dat ik in een vorig leven tailgunner was? Dat ik VIER barrel-rolls heb gemaakt in een kist vol met passagiers? En dat ze het nog leuker vonden dan de Efteling? Dat dat niet kan gewoon (want die van mij is 20cm ;) ) is dus gewoon van secundair belang?

Persoonlijke records is leuk om te lezen....Zijn haalbaar als je geluk hebt, maar veilig als je je aan de regels houdt...Kunnen we even reeel blijven graag?
 
180 eruit en erin in 12 minuten??? Die hadden dan nul handbagage bij zich!
 
met de ietwat nasale stem en zachte g van Storm: " Rock Hudson kenneuh jullie die? ...........Rock Hudson ! Die kon vanuit stilstand naar de maan springen en weer terug man,.. nou jij weer Edje Kadetje" :yeehaa:
 
619 kts GS in een 737-700
621 kts GS in een A319

Wbt de turnarounds in DTM; 12 minuten is heel snel maar ik ben daar 2 jaar gebaseerd geweest voor Easy en ik moet zeggen dat het daar heel efficient ging met de push in etc.
We deden daar de snelste turnarounds van het hele Easy netwerk en ik geloof dat in de tijd dat ik daar zat de snelste turnaround (obv ACARS tijden) 14 minuten was incl schoonmaken en securiy check. Of de vluchten vol zaten weet ik niet.....
 
Ooit het boek "Nuts" gelezen van Herb Kelleher, een van de oprichters van Southwest?
Om het systeem te laten werken moesten de kisten 3 vluchten Dallas-Houston-San Antonio-Dallas doen per dag. De enige manier omdat te doen was door een 10 minuten turn around te hebben. Dit was met een B737-200 (120 pax). Een ground ops manager zei dat hij dat kon doen terwijl iedereen hem voor gek verklaarde. Hij speelde het klaar en dat werd voor SWA de standaard turn-around tijd. Later met de komst van de -300 hebben ze het bijgesteld naar 15 minuten.

Besef wel, dit zijn normale operaties, niet iets uitzonderlijks waar iedereen speciaal klaar staat.
Het hele gebeuren rondom een SWA kist is ook heel mooi om te zien. Alle equipment staat klaar, is bemand, en het lijken wel stoottroepen die de kist aanvallen zodra de parking brake gezet is. Niet zoals bij andere bedrijven waar er eerst een belt loader komt, 5 minuten later een mannetje om koffers uit te laden en pas 15 minuten later een tug met wat karretjes om de baggage weg te halen.
Dit is ook een van de redenen dat SWA zo succesvol is. De kisten vliegen terwijl de concurrentie aan de grond staat te wachten.

Mijn record: 26 uur slapen na een zeer zware week metro vliegen
 
Persoonlijke records is leuk om te lezen....Zijn haalbaar als je geluk hebt, maar veilig als je je aan de regels houdt...Kunnen we even reeel blijven graag?

Leuk initiatief deze thread. Gevaar bestaat natuurlijk dat er weer een aantal mensen niet zo goedgelovig zijn als de rest van dit forum :grijns:

Aangezien het persoonlijke records zijn die niet in het Guiness Book of Records komen te staan en derhalve dus ook niet gevalideerd hoeven te worden door een professional, is een fotootje van de prestatie dus wel handig. 12 Minuten turn-around tijden zijn jammer genoeg niet te fotograferen, dus zullen we de beste man/vrouw op zijn/haar woord moeten geloven. En met wat geduld blijkt dat sommige verhalen toch niet compleet onzin zijn, als anderen het nog sneller kunnen.

Iets minder hard van de toren blazen.... geldt voor iedereen.

Truste!
 
Geloof me, jullie willen niet met mij in een pissing contest:

(Ik heb moar een eenvoudige...)
 
Ik heb nog liever een wortelkanaalbehandeling..... Of wacht.....is chupito een meisje......
In dat geval: laat maar komen!
 
kortste vlucht op de 737-800 was van belfast city naar prestwick.
van airborne naar landing in 19 minuten. was opzich wel leuk. op toc ik dacht FL100 controls overgeven setup en briefing en meteen daarna decent en controls weer overgeven. ik denk niet dat de cabin crew nog een service hebben gedaan.

maar dit is vast niet de korste vlucht ooit op een 737-800, maar voor mij was dit mijn personal record.
 
Heb ooit Munster - Dortmund gedaan in 12 minuten airborne 24 min block in de A319 en een keer 18 minuten airborne tussen Doha en Bahrein in de 777 (het BA record staat op 15 min is me verteld.)
 
Let's see:-

Strongest jetstream 200 knots over the N Atlantic (120 knot headwind component :huilt:)

Have also experienced 120 knots wind at FL120. 70 knots at 3000 ft.

8+18 flight time in a B757-200.

Groundspeed 639knots B757-200. A few days after encountering the 200 knot jetstream.

Rate of descent briefly hit -9500ft/min on descent into Narita last month. Beats my previous record of -9200ft/min.

Shortest sector 9 minutes flight time. (Schiphol - Rotterdam/Arrecife - Fuertaventura).

1 blind take-off in the DC-3 as PNF - you couldn't see across the runway!
 
Vandaag mijn langste vlucht. 4:34 vluchttijd en 4:49 block.

En dat voor iemand die short haul vliecht :)
 
Tevens in het kader van 'lange' short haul:

Korste vlucht: Storuman - Vilhelmina (Fokker 50 in Zweden), block 00:14, flight 00:11

Langste vlucht: Keflavik - Roskilde (Fokker 50), block 04:35, flight weet ik niet meer..maar zal niet veel minder geweest zijn.

Highest GS: 601 kts (Geen F50 dit keer haha...Fokker100 met 156 kts jetsream)
 
Last edited:
HAHAAHHAHA, Go ONassis GO!!!!!!


110 knopen groundspeed in een Cessna 150..........:eek:fftopic:
De 111 kts ging net niet :-(
 
Back
Top