Mensen,
Zo moeilijk is het allemaal niet, als je een Piper wil hebben en die indezelfde vorm wil gieten als de Diamondflyers, dan is dat geen "rocket sience".
Wat je wel moet hebben is een aantal mensen die serieus mee willen doen en van te voren hun limieten willen aangeven.
1. maximaal bedrag waar mee men wil inleggen in de op te richten stichting.
2. maximaal aantal participanten dat mee mag doen (mijn advies is max 20, dat werkt in de praktijk het beste, na een jaar kan je er dan nog een paar toelaten, want dan is het nieuwtje er af en is de kist beter beschikbaar)
3. Wat de kist moet kunnen (IFR/VFR, hoe oud, welke motor enz enz)
Wat echt ULTIEM belangrijk is is dat je een 3 tal mensen nodig hebt die er zich voor inzetten, want niets gebeurt vanzelf, dus je moet een goeie voorzitter en een goeie secretaris hebben. Net als bij elk ander bedrijf moet de zaak gemanaged worden, en als belangrijkste punt, het geld moet bij de stichting binnenkomen.
Ik zou een plan opstellen van wat je wil, en als dat gebeurt is er de boer mee op gaan. Advertentie in de P&V flyers op EHLE in het havengebouw ophangen en op EHTE en EHRD en EHHV.
In de trant van " wie doet er mee, shared ownership in de "Stichting Piper Flyers"
We willen een jonge gebruikte Piper Warrior kopen en in shared ownership mee vliegen. Kortom, vliegen in een zo goed als nieuwe kist tegen kostprijs!
Leuke foto er onder van een piper welke je te koop weet en klaar ben je. Als er genoeg aanmeldingen zijn een info avond organiseren en daar meteen de participatie aanmeldingen uitdelen zodat mensen kunnen instappen.
deze kist bijvoorbeeld
Het is ook handig dat je tegen die tijd al een leuke kist op het oog hebt zodat je het e.e.a. snel kan regelen.
Succes!
Groeten
:radar: André :radar:
PS: zorg dat je een kist koopt die op autobenzine mag vliegen, dat scheelt pas ECHT!