Participaties op Lelystad?

Was dat maar zo.
Ik zit in de DA-20 stichting.
Een stichting met een piper zou een mooi alternatief zijn. ff iets meer bagane/passagiers mogelijkheden, maar aanzienlijk minder inleg dan in de DA40.
 
Was dat maar zo.
Ik zit in de DA-20 stichting.
Een stichting met een piper zou een mooi alternatief zijn. ff iets meer bagane/passagiers mogelijkheden, maar aanzienlijk minder inleg dan in de DA40.


Zit zelf ook in DA 20 stichting.... het lijkt er nu al vlot op dat je drie potentiele participanten hebt voor een piper stichting? Zou ook best iets ruimers willen vliegen. wie doet er nog meer mee?


Overigens is de DA-20 stichting een prima stichting
 
Past dat bij je brevet?

Binnen de Nederlandse 'territoriale' grenzen is 'n NL JAA-FCL PPL(A) of nationaal brevet voldoende (§ 61.3).

Anders heb je 'n § 61.75 Certificate (= U.S. gelijkstelling) voorzien van English Proficient of volwaardig U.S. Certificate voorzien van English Proficient + FAA Medical Certificate en FCC Certificate nodig.

Note: vandaag de dag worden er alleen nog § 61.75 Certificates uitgereikt met een vervaldatum !!
De § 61.75 Certificate vervaldatum is gelijk aan de vervaldatum van het basisbrevet!

Bedenk wel, dat er een 'reële' kans bestaat dat operaties met niet €A$A geregistreerde burgerluchtvaartuigen op termijn 'geheel" aan banden wordt gelegd, zie: Saving the FAA IR (AOPA UK)
 
Bedankt voor de feed, wilde net de info opzoeken. Het is wel een enorme limitation met een N kist te vliegen.

Zijn er geen andere stichtingen in NL of in de buurt van EHLE, na een sessie google heb ik niets kunnen vinden, dus wanneer er mensen zijn die wat weten, en anders will opstarten? Er zijn volgens mij genoeg liefhebbers.
 
Bedankt voor de feed, wilde net de info opzoeken. Het is wel een enorme limitation met een N kist te vliegen.

Zijn er geen andere stichtingen in NL of in de buurt van EHLE, na een sessie google heb ik niets kunnen vinden, dus wanneer er mensen zijn die wat weten, en anders will opstarten? Er zijn volgens mij genoeg liefhebbers.

You're welcome ;)

BTW op HV staat een '84 PA28-181 Archer (PH-DRT) van Dutch 'Rock and' Roll B.V.

Nooit geschoten is mis geschoten.
 
Dat is een participatie club?

Zoals ik 'al' schreef: "nooit geschoten is mis geschoten" of te wel, neen heb je en ja kun je o.v.b. van voldoende vliegervaring/juiste attitude krijgen ;)

Of de kist 'op papier' is ondergebracht in 'n Stichting of Besloten Vennootschap (B.V.) is ff niet van belang.

Een PA28-181 Archer is en blijft 'n leuke kist.

BTW Kijk voor 'n betaalbare (EHLE) PA28-181 Archer II 'ook' eens bij de KLM Aeroclub ;)
 
Last edited:
Mensen,

Zo moeilijk is het allemaal niet, als je een Piper wil hebben en die indezelfde vorm wil gieten als de Diamondflyers, dan is dat geen "rocket sience".

Wat je wel moet hebben is een aantal mensen die serieus mee willen doen en van te voren hun limieten willen aangeven.

1. maximaal bedrag waar mee men wil inleggen in de op te richten stichting.
2. maximaal aantal participanten dat mee mag doen (mijn advies is max 20, dat werkt in de praktijk het beste, na een jaar kan je er dan nog een paar toelaten, want dan is het nieuwtje er af en is de kist beter beschikbaar)
3. Wat de kist moet kunnen (IFR/VFR, hoe oud, welke motor enz enz)

Wat echt ULTIEM belangrijk is is dat je een 3 tal mensen nodig hebt die er zich voor inzetten, want niets gebeurt vanzelf, dus je moet een goeie voorzitter en een goeie secretaris hebben. Net als bij elk ander bedrijf moet de zaak gemanaged worden, en als belangrijkste punt, het geld moet bij de stichting binnenkomen.

Ik zou een plan opstellen van wat je wil, en als dat gebeurt is er de boer mee op gaan. Advertentie in de P&V flyers op EHLE in het havengebouw ophangen en op EHTE en EHRD en EHHV.

In de trant van " wie doet er mee, shared ownership in de "Stichting Piper Flyers"
We willen een jonge gebruikte Piper Warrior kopen en in shared ownership mee vliegen. Kortom, vliegen in een zo goed als nieuwe kist tegen kostprijs!

Leuke foto er onder van een piper welke je te koop weet en klaar ben je. Als er genoeg aanmeldingen zijn een info avond organiseren en daar meteen de participatie aanmeldingen uitdelen zodat mensen kunnen instappen.

deze kist bijvoorbeeld

Het is ook handig dat je tegen die tijd al een leuke kist op het oog hebt zodat je het e.e.a. snel kan regelen.

Succes!

Groeten

:radar: André :radar:

PS: zorg dat je een kist koopt die op autobenzine mag vliegen, dat scheelt pas ECHT!
 
Als deze/vergelijkbare kist op EHTE komt heb ik wel (weer) interesse. Mits hij op MOGAS mag vliegen (weet eigenlijk niet wat de regels daar voor zijn?).
 
Tegenwoordig vliegen meer en meer toestellen op Mogas...Ik zal eens een serieuze rondvraag doen. Kijken of er echt geinteresseerden zijn.
 
Zeer zeker interesse van deze kant, moet er wel alvast bij zeggen dat ik voor organisatorische bezigheden helaas geen tijd vrij kan maken op dit moment. C172 zou ik wel voor gaan, met Pipers nog geen ervaring, maar alles is te leren natuurlijk.

Columbus
 
Last edited:
participatie DA20 op EHLE te koop

participatie DA20 op EHLE te koop

Zoals de titel al zegt.
Participatie is per augustus beschikbaar.
PM me voor meer info.
 
Zit zelf te denken aan de DA20 participatie. Maarrr... als ik eenmaal brevet heb, kan en mag je dan een keer de DA40 pakken? Als je bijvoorbeeld 2 extra passagiers mee wil nemen? Of ben je echt verbonden aan de DA20?

De DA20 is stukken goedkoper dan de DA40, maar hoe groot is het vlieg verschil? Omdat deze kleiner is. Valt dat nog mee of is de DA40 toch beter, stabieler en prettiger te vliegen?

Ben al eens mee geweest in de DA40 bij de Diamond Flyers. Leuk en goed geregeld. Echter is een club met meerdere kisten ter beschikking ook erg aantrekkelijk. Alleen wel stuk duurder (per vlieguur e.d.).
 
Als je participeert in de DA20 dan kan je geen DA40 pakken.
Maar als je goede contacten opbouwt met de DA40 mannen dan kan je natuurlijk altijd mee vliegen.:rt:
 
Zijn er ook andere stichtingen mbt participaties voor Cessna, Piper etc? op Lelystad?

Ik ben misschien wel geïnteresseerd als het om een vierzitter gaat. Vanwege mijn grote gebrek aan kennis (ben nog bezig aan mijn RPL) zou ik dan wel eerst een wat meer uitgewerkt voorstel willen zien, zodat ik kosten en baten een beetje kan afwegen.

P.
 
Back
Top