Opleiding Lufthansa

Hoe is het eigenlijk op het moment met de productie van de Luftie Flight Academy en de aannames van de mainline/ Cargo/ GWI? Ik hoor op de lijn zoveel geruchten dat ik me nu afvraag hoe het er werkelijk voor staat. Ik kan zelf ook wel inschatten dat het niet rooskleurig is, maar weet iemand iets concreets.
 
als je nou eerst eens zorgt dat je :

1.de opleiding MAG gaan doen en
2.de opleiding haalt

maak je over de rest dan later maar druk..
 
Heb net gister een leerling van de vliegschool op de jump gehad. Is met zn eerste jaar bezig (atpl theorie dus) en heeft net zn "sollicitatie" geschreven voor de A320. In principe kun je aangeven wat je wilt, 737, 320 of 300, maar het ziet er nu naar uit dat van de mensen die de komende tijd van school komen en geen wachtlijst aan de broek krijgen, de meesten op de A320 komen.
Dit jaar worden er 120 man aangenomen op 50% deeltijd basis (deeltijd is voor max 3 jaar, daarna 100%). Wachtijd op dit moment 7 maanden, loopt op naar een stuk meer.

gr
C
 
CAPRICORN, je bent in de war met de LFT en de LH flight academy (die in FRA is)
Bij de LFT is dat inderdaad zo. bij de LH Flight academy moet je weer volledig gaan solliciteren, naar mijn weten...
 
Zou best eens kunnen ja.

Er lopen hier 2 dingen door elkaar volgens mij. Maar goed, ff voor de duidelijkheid:

Mijn verhaal boven heeft betrekking op de lufthansa vliegschool in Bremen, waar de leerlingen een jobgarantie hebben en de opleiding deels betaald wordt.

Verder heb je in oa FRA:

1 intercockpit
2 Flightcrew academy

deze zijn dus voor de "vrije" markt zeg maar, waarbij nr 2 een initiatief is van CLH en GWI.

Volgens mij hebben we het nu op een rij. any aanvullingen?

gr
C
 
Er waren hier op het forum een aantal posts over een duitse airwork. Mag ik misschien de link?

Alvast bedankt!
 
Ja, ik bedoelde de Pilotenboard! Dank je wel camel! Van waar die naam eigenlijk, rook je camel sigarettes :eek: ?
 
bump2.jpg
 
- Voor LH-Cityline CLH minimaal HAVO

- Voor Lufthansa of LHCargo min. VWO of propadeuse HBO

Ik weet dat de thread al vrij oud is en dat de gebruiker die ik nu citeer al maanden niet meer actief is op het forum, maar toch had ik een vraag over wat hij zei.

Welke HBO propedeuse kan/kunnen me heel goed helpen in een verdere vliegopleiding? Ik heb HAVO afgerond met alleen Wiskunde A en geen Natuurkunde. Een advies over wat voor bijspijker cursus Natuurkunde goed aansluit op vlieg opleidingen is uiteraard ook welkom.
 
Back
Top