Opleiding Aviation op HvA, 2007

Jerster

New member
Hallo,

Nog meer mensen hier, die september dit jaar beginnen met de opleiding Aviation op de HvA?
Ik ben in ieder geval van de partij!
 
Gaan jullie deze opleiding doen om later het traject van Stella in te kunnen voor piloot, of willen jullie gewoon later bij een airline of ander luchtvaartgerelateerd bedrijf werken als engineer?

Of ben je daar nog niet uit en vond je dit een mooie kans om tijd te winnen voor je beslissing ;)

Immortal
 
-
Oke dan, ga je ook naar die introdagen?
-
Ik heb voor deze opleiding gekozen, omdat ik zeker weet dat ik wat in de luchtvaart wil gaan doen, twijfel alleen nog aan mezelf of het beroep piloot wel echt wat voor me is. De wil en motivatie zijn er zeker, maar je moet ook realistisch blijven.
Kortom dus om tijd te winnen voor mn beslissing;)
 
nee inderdaad, ikzelf vond het eerste jaar druk genoeg.
Ben inmiddels gestopt en begin in november bij de NLS
 
Hmm oke, nja ik heb er in ieder geval veel zin in, en ga er gewoon voor!:D
Waarom ben jij gestopt Kaaskopje? Welke vooropleiding heb je gehad ?
 
Het 1e jaar is echt goed te doen. Deed weinig en had geen enkele herkansing nodig. Wel gaat er veel tijd in de projecten zitten.
Alvast succes!
 
Hmm oke, nja ik heb er in ieder geval veel zin in, en ga er gewoon voor!:D
Waarom ben jij gestopt Kaaskopje? Welke vooropleiding heb je gehad ?

Ben gestopt omdat ik toch liever ging vliegen, dus tijdens de opleiding selecties bij de NLS gedaan en ben aangenomen.
Ik heb hiervoor HAVO gedaan...
 
-
Oke dan, ga je ook naar die introdagen?
-
Ik heb voor deze opleiding gekozen, omdat ik zeker weet dat ik wat in de luchtvaart wil gaan doen, twijfel alleen nog aan mezelf of het beroep piloot wel echt wat voor me is. De wil en motivatie zijn er zeker, maar je moet ook realistisch blijven.
Kortom dus om tijd te winnen voor mn beslissing;)

Maar ben je niet bang dat als je bijvoorbeeld manager bent van een stelletje mechanics die vliegtuigmoteren onderhoudt dat je elke dag spijt hebt dat je geen piloot bent geworden? Dat elke keer dat je een vliegtuig van binnen ziet dat je denkt: "kon ik daar maar elke dag in vliegen"?

Immortal
 
Maar ben je niet bang dat als je bijvoorbeeld manager bent van een stelletje mechanics die vliegtuigmoteren onderhoudt dat je elke dag spijt hebt dat je geen piloot bent geworden? Dat elke keer dat je een vliegtuig van binnen ziet dat je denkt: "kon ik daar maar elke dag in vliegen"?

Immortal

Daar ben ik zeker bang voor;), daarom is een extra jaartje niet verkeerd vind ik !
-
3Bergen: Hoe is het eerste jaar je bevallen? en weet jij al welke richting je op gaat?
 
@ Jerster:
Eerste jaar is goed bevallen. Wel basic als je VWO als achtergrond hebt (wiskunde bijv.) Maar heb al veel geleerd. Je kan alleen wel pech hebben met je groepje tijdens het projectwerk. Als die echt niet willen....... Maarja het eerste jaar is prima te doen! Zeker als je genoeg tijd besteed aan de vakken/opdrachten. Dit jaar beginnen er weer een record aantal studenten aan de opleiding trouwens... Meer dan 250 waarmee ik vorig jaar ben begonnen.

Wat mijn keuze betreft: Flight for sure! Maar ik zou ook graag bij de KLS beginnen, dus ik moet op korte termijn nog beslissen of ik daar de selecties nog wil doen. Maar HBO wil ik eigenlijk ook wel achter de hand hebben. Je weet maar nooit....

Gr Edwin
 
@ Jerster:
Dit jaar beginnen er weer een record aantal studenten aan de opleiding trouwens... Meer dan 250 waarmee ik vorig jaar ben begonnen.

Vraag me af of we dan ook een dubbele dosis aan beschikbare computers krijgen. Het is nu al een ramp, laat staan als er weer volle lading binnenkomt...

Maargoed.. hoe meer zielen hoe meer vreugde...
 
Wat je zegt Kaasboer!

Weer een record aantal 1e jaars wat er weer binnenkomt.... Ben benieuwd of de pcs bij AVI ook echt voor AVI-studenten zijn haha... Lang leve de laptop ;)
 
Gaat iemand van jullie Air Traffic Management doen. Las op de website van HvA dat dit een nieuwe richting is binnen de opleiding.

PF
 
Back
Top