Oooo KLM / vliegers tekort jaja

Maar ja met een grijns op m'n typebord...er was eens een tijd dat de RLD bevool dat KLS/NLS geen school examens voor de B1 vakken meer mochten doen. Net als iedereen de staatsexamens in Nieuwegein.
Het slagings niveau lag zwaar onder het vrijemarkters gemiddelde...deze exercitie heeft dan ook 1 examenronde geduurt...:haha:

Was dat in die tijd dat de RLD ( vroegah ) ontdekte dat de vragen geruime tijd voor de examendatum al op de kls circuleerden in de vorm van een "eindrepetitie"ter voorbereiding op het echte examen in bepaalde vakken?
Is wel goed voor je gemiddelde natuurlijk:grijns:

Maar we dwalen af..
 
Dwaling of niet, misschien voer voor ander goed onderbouwd kranteartikel, daar waar allemaal mee begon..:rolleyes:
 
Was dat in die tijd dat de RLD ( vroegah ) ontdekte dat de vragen geruime tijd voor de examendatum al op de kls circuleerden in de vorm van een "eindrepetitie"ter voorbereiding op het echte examen in bepaalde vakken?
Is wel goed voor je gemiddelde natuurlijk

Maar we dwalen af..

ach dat is nog steeds zo neem ik aan.
Toen ik in 2001 examen deed kreeg ik ook van iemand van de kls een "proef" examen onder mn neus om nog eens door te lezen, was wel handig zei die.....
Het was gewoon 100% het echte examen wat we kregen!

mja we dwalen af....
Ze willen immer alleen de beste mensen...
 
Druk wel nee hoor (positieve smilies),

Was standby en had effe niks te doen en las de hele thread (zelden tijd voor) en kon zo wat aanvullende opmerkingen bedenken :biertje:
 
Dag mensen,

Na lang nagedacht te hebben heb ik besloten om in plaats van te blijven vliegen op een Airbus bij een Low-Cost maatschappij, mij toch maar aan te sluiten bij de betere piloten van ons land. Ik ga alsnog, na 3 typeratings, command course en meerdere CRM cursussen, een vliegopleiding (heropvoeding) doen bij of de KLS of de NLS. Welke het wordt hangt af van het resultaat van de strenge selectie procedure en welke opleiding mij de beste heropvoeding kan bieden. Wellicht na een zware periode van theorie en praktijk (MCC'tje misschien nog) maak ik dan toch eindelijk kans bij de KLM. Ik hoop dat de maatschappij in kwestie mij niet te vervuild vindt door mijn voorgaande opleiding en werkervaring en mij alsnog aanneemt. Symbolisch zal ik mijn logboek verbranden, immers, mijn voorgaande vliegervaring (zo'n 4000 uurtjes) doet er niet toe. Wie doet mee?

Gr. C.
 
........

willen mensen zoals jij (met 3 ratings, een command course, meerdere crm cursussen en 4000 uur) nog wel FO worden op fokker dan?...want dat is nou eenmaal de entrypositie. Misschien zitten ze idd wel helemaal niet te wachten op jou omdat je je niet in die rol zou kunnen schikken. Of zou je geen moeite hebben om naast een gezagvoerder te zitten van 24 jaar?
 
Je leest niet goed, Chupito is bereid om helemaal op nieuw te beginnen, wat ik overigens heel goed begrijp. Iedereen zou zo'n kans grijpen om een verkeerde keuze uit het verleden recht te zetten. Ik heb er ook vaak aan gedacht om me in te schrijven voor de KLS-selectie. Daar heb ik nog een vraagje over trouwens. Moet ik in pak komen voor de PO1? Want ik heb wel een nette zwarte broek (van m'n werk) maar geen colbertje. Mijn huidige werkgever is namelijk erg casual.
 
Dan kan je wel wat records zetten. Solo binnen een half uur bijv. (Euh ja, veel flight sim gedaan ziet u...)

Of je instructeur wat dingen bijbrengen....
 
Beste Thumbs On Fly!

Je hebt blijkbaar geen idee hoe vernederend het is om ELKE keer op een verjaardagsfeestje te moeten uitleggen waarom ik NIET voor de KLM vlieg!

Ook ik heb er genoeg van en sluit mij aan bij Chupito!! Ik gooi mijn trots overboord (incl. 3 typeratings op Boeing en Mc Donnell Douglas) en meld mij ook aan voor een heropvoeding bij de KLS. :bwah:

Het word tijd om de feiten onder ogen te zien.......ik wil nu eens GOED leren vliegen!!

Cheers :angel:

Doc.
 
........

Of zou je geen moeite hebben om naast een gezagvoerder te zitten van 24 jaar?

Ik zou me vereerd voelen. Leer ik misschien nog iets. En het feit dat ik al solo vloog in een zweefkist terwijl hij/zij nog in Sinterklaas geloofde, daar heb ik geen moeite mee nee.

C.
 
Ik zou me vereerd voelen. Leer ik misschien nog iets. En het feit dat ik al solo vloog in een zweefkist terwijl hij/zij nog in Sinterklaas geloofde, daar heb ik geen moeite mee nee.

C.


Ben je niet te oud om aan de selectiecriteria's te voldoen? :naund:
 
Hoi Chupito,

Misschien zijn ze bereidt om leeftijdsdispensatie toe te passen omdat je toch al een paar uur ervaring hebt en de stof misschien sneller op zal pikken. En anders een hele goede motivatiebrief schrijven.
 
Hoi Chupito,

Misschien zijn ze bereidt om leeftijdsdispensatie toe te passen omdat je toch al een paar uur ervaring hebt en de stof misschien sneller op zal pikken. En anders een hele goede motivatiebrief schrijven.
Weetje wat het is. Al die uren ervaring is geen blauwe ervaring.
Geen blauwe ervaring= geen ervaring ;)
Stel je voor! Safety shall never be compromissed!:kiss:
 
Al die ervaring is eigenlijk negatieve ervaring, dus ik zou er niet over beginnen als er niet direkt over gevraagd wordt. Logboeken verbranden zou ik echter niet doen:

1 het is niet eerlijk tegenover de KLM.
2 Wat als je toch niet aangenomen wordt? Ik weet niet wat andere maatschappijen het meest waarderen, uren of een opleiding genoten bij de KLS/NLS.
 
32? Ik weet het eigenlijk niet. Maar er is vast wel iemand die me dat kan vertellen.:rolleyes:


Als je kunt aantonen dat je aanleg hebt om later als captain op te treden, dan zullen ze wel een uitzondering maken... :blabla:

Zou wat zijn als ze tijdens de selectie zouden zeggen dat jij geen vliegaanleg hebt en het waarschijnlijk beter is om op zoek te gaan naar iets anders. Sta je dan met je duizenden uren vliegeravring en je TR's... :passed:
 
Hey Chupito en 49 -

Zie ik jullie binnenkort wel voor fase 2 op Eelde !! Ook ik wil een echte piloot worden deze keer, en ben inmiddels door fase 1 heen !! Ben nu nog opzoek naar een goede zonnebril (hebben jullie een rayban?) zodat ik goed voor de dag kan komen voor fase 2.

Ik heb overigens besloten om gewoon te zwijgen over m'n evaring, daar ik tot de conclussie kwam dat mijn ervaring in het niets valt met mijn nog te genieten opleiding in Eelde, of allicht een bridgecourse.

Iemand tips voor fase 2?
 
Back
Top