Oooo KLM / vliegers tekort jaja

hiha

New member
Van Luchtvaartnieuws:


KLM zoekt onder vrouwen en buitenlanders naar nieuwe piloten

01-02-2008

AMSTELVEEN - KLM gaat alles in het werk stellen om een tekort aan piloten te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij zal niet alleen de eigen vliegschool op Eelde uitbreiden, maar zich ook extra richten op vrouwen en buitenlanders. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage vrijdag (1 februari) in de Telegraaf. Het aantal aanmeldingen bij de opleidingen blijft flink achter bij de vraag naar nieuw cockpitpersoneel.

“We moeten vooral ook vrouwen gaan werven en misschien wel in vrouwenbladen gaan adverteren. Onderstrepen dat het absoluut geen mannenberoep mag worden genoemd”, zegt operationeel directeur Ype de Haan van de KLM in de Telegraaf.

KLM zal ook eerder sollicitanten van buiten de eigen opleiding aannemen. De luchtvaartmaatschappij is niet van plan om te toelatingseisen te versoepelen. “Aan onze veiligheidseisen zullen we nimmer morrelen. Liever aan de grond dan schuiven met die grenzen om meer vliegers te krijgen”, aldus De Haan in het ochtendblad. De operationeel directeur doelt op Aziatische praktijken, waar vliegtuigen af en toe de lucht niet in kunnen omdat er te weinig piloten zijn.

Toch zal het bij de KLM voorlopig niet zover komen, concludeert de KLM’er. “Eén ding staat vast: alle vliegtuigen die zijn besteld en worden gebouwd, gaan vliegen. En daarvoor zijn piloten nodig. Om die te krijgen, moeten we wat meer doen.”

EN HIER MOET IK DUS VAN KOTSEN!

Wat nou tekort aan ervaren vliegers kijk eens om je heen.
 
Godver de GODVER

Godver de GODVER

En nu breekt mijn klomp,

Ik heb gvd een ATPL, heb bij 3 uitstekende bedrijven gewerkt waarvan nu bij EZ, heb 4000 uren op de teller. Mij moeten ze niet omdat ik geen NLS, KLS, KLU of MLD heb. Wel een RLD erkende opleiding gedaan, Nederlands, met Nederlandse standaard. Nee, de aanname eisen worden niet versoepeld. In plaats daarvan gaat men zich bij de KLM richten op buitenlanders en vrouwen. GODVERRRRRRRRRRRRRR wat een arrogantie. BAH BAH

Chupito
 
Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage

Hier moet natuurlijk staan dat onze "luchtvaartexpert" cut and paste heeft toegepast uit het e-mail bericht dat hij van Ype heeft ontvangen.

JB
 
Hier moet natuurlijk staan dat onze "luchtvaartexpert" cut and paste heeft toegepast uit het e-mail bericht dat hij van Ype heeft ontvangen.

JB



Zoek maar eens binnen dit forum op Arnold Burlage, kun je kijken wat voor een onzin die vent eerder al klakkeloos overgenomen heeft.... :bwah:

Dankzij dit forum weten we gelukkig wel beter!

PH-FLY
 
WAT EEN ARROGANTE RUKKERS ZIJN HET TOCH!!!

Er lopen zat jongens rond die wel willen vliegen bij de klm. Vooral mensen met uren!!
Maar ze mogen niet eens solliciteren vanwege hun vooropleiding.

Ik heb hetzelfde probleem, dfa.. niet erkend door de klm.
Nu roep ik ook al heel erg lang dat ik het niet eens meer hoef vanwege de arrogantie, maar ja.. Als je in NL wilt blijven zit je daar natuurlijk wel heel erg goed.
 
Citaat:
KLM zoekt onder vrouwen en buitenlanders naar nieuwe piloten

Maar euh,... die buitenlanders, hebben die dan wel KLS, NLS, MLD of KLU gedaan:huilt:

Pffff wat wordt ik hier toch moe van
 
CB heeft maar eens een gokje gewaagd en gebeld met de KLM Vliegdienst.

Ook al in bezit van rating en uren het huidig beleid blijft zoals het is, enige waar het artikel over gaat is dat mocht er in de toekomst inderdaad een tekort ontstaan, wat ze verwachten, dat dan wellicht de eisen worden verlaagd.

Groeten.
 
ja lekker dan! Waarom komen zulke stukken nu weer in de krant.
Vandaag al 3 telefoontjes gehad met: "de klm zoekt ook weer mensen he?! dus ik dacht ik zeg het je maar even" daar wordt je toch gvd zo moe van!!
 
CB heeft maar eens een gokje gewaagd en gebeld met de KLM Vliegdienst.

Ook al in bezit van rating en uren het huidig beleid blijft zoals het is, enige waar het artikel over gaat is dat mocht er in de toekomst inderdaad een tekort ontstaan, wat ze verwachten, dat dan wellicht de eisen worden verlaagd.

Groeten.


Ik vertrek alvast naar het buitenland en laat me asap ombouwen tot vrouw! Maak ik weer meer kans om bij de KLM aan de bak te komen! :bwah:

PH-FLY
 
Schandalig dat ze het woord 'vliegveiligheid' er bij betrekken.
Is dit geen ernstige insinuatie naar andere airlines toe? (in andere woorden; piloten bij andere airlines zijn onveilig dus vlieg maar met ons)

Ben benieuwd in hoeverre de KLM zulke dingen mag zeggen.
 
Vandaag al 3 telefoontjes gehad met: "de klm zoekt ook weer mensen he?! dus ik dacht ik zeg het je maar even" daar wordt je toch gvd zo moe van!!

Hahahahah
Bij mij hetzelfde.
En ik ben nog wel vrouw, dus nou solliciteren is niet meer nodig zou ik zeggen.

(Maar nee helaas, elke keer brief terug met helaas niet de goede vooropleiding.)

Misschien volgende keer persoonlijk mn brief brengen, rokje aan, haar los enz. kunnen ze zien dat ik vrouw ben.
Ben benieuwd, jullie horen hoe het is afgelopen.
 
Misschien volgende keer persoonlijk mn brief brengen, rokje aan, haar los enz. kunnen ze zien dat ik vrouw ben.
Ben benieuwd, jullie horen hoe het is afgelopen.

Ja is goed. Post je voor die tijd even een foto dan? Kunnen wij ook meegenieten :kiss:

C.
 
Het is gewoon weer een advertentie voor die overgewardeerde hangar daar in Eelde. Niets anders. Laat je niet gek maken, zet die die Burlage en luchtvaartniets.nl op je geestelijke ignore list. Als de klem echt mensen nodig heeft zullen ze wel een advertentie in de flight zetten, pas dan hebben ze die belachelijke eis laten varen. Dit is gewoon een reclame stunt net zoals alle vorige pseudo artikelen.
Over een paar jaar zullen waarschijnlijk alle aannames via Air France gaan anyway :grijns:
 
Last edited:
Gewoon belachelijk hoe Ype de H. andere vliegers en maatschappijen belachelijk maakt op deze manier.

Gewoon misselijk makend met betrekking tot vliegveiligheid zou de KLM nog een hoop kunnen leren van andere maatschappijen zeker gezien de ongevallen die veroorzaakt zijn door mensen die "veiliger" zijn dan anderen.

Mischien dat de Telegraaf voortaan kleine lettertjes advertentie kan zetten boven de stukjes van Arnold Burlage
 
Last edited:
Vandaag al 3 telefoontjes gehad met: "de klm zoekt ook weer mensen he?! dus ik dacht ik zeg het je maar even" daar wordt je toch gvd zo moe van!!

Hahahahah
Bij mij hetzelfde.
En ik ben nog wel vrouw, dus nou solliciteren is niet meer nodig zou ik zeggen.

(Maar nee helaas, elke keer brief terug met helaas niet de goede vooropleiding.)

Misschien volgende keer persoonlijk mn brief brengen, rokje aan, haar los enz. kunnen ze zien dat ik vrouw ben.
Ben benieuwd, jullie horen hoe het is afgelopen.


Goed plan Flybye! We zien de foto's wel tegemoet! ;)

Niet vergeten een buitenlandse taal te gebruiken, anders hebben ze misschien nog door dat je Nederlandse bent! :dozey:

Greetz,
PH-FLY
 
Vliegveiligheid,..... VLIEGVEILIGHEIG, laat me niet lachen.....

Iedere CRM cursus komt de Tenerife ramp weer naar boven, was die ramp niet de grootste luchtvaart ramp ooit?

En oh ja die Saab die ze in een weiland hebben geparkeerd hoe zat dat ook al weer.

Laat me niet lachen wat een arrogante eik@ls zijn dat daar zeg.
 
Vliegveiligheid,..... VLIEGVEILIGHEIG, laat me niet lachen.....

Iedere CRM cursus komt de Tenerife ramp weer naar boven, was die ramp niet de grootste luchtvaart ramp ooit?

En oh ja die Saab die ze in een weiland hebben geparkeerd hoe zat dat ook al weer.

Laat me niet lachen wat een arrogante eik@ls zijn dat daar zeg.


Wat is je punt?? Het is toch logisch dat dat in de media zo wordt verkondigd. Ik lees het als, meer mensen mogen nu bij de KLM gaan solliciteren maar de selectie eisen blijven keihard.
 
Wat is je punt?? Het is toch logisch dat dat in de media zo wordt verkondigd. Ik lees het als, meer mensen mogen nu bij de KLM gaan solliciteren maar de selectie eisen blijven keihard.

642, je zult het toch met ons eens zijn dat het BS is als men buitenlanders wilt gaan werven wanneer die sowieso geen KLS hebben gedaan? (een van de belachelijke sollicitatie-eisen!)
Lees alsjeblieft even de posts goed door voordat je zo'n reactie post!

PH-FLY
 
Back
Top