Oooo KLM / vliegers tekort jaja

Het feit dat je vliegveiligheid erbij gaat betrekken bewijst enkel hoe bekrompen ze daar zijn. Hoe kan je mensen van andere maatschappijen met soms tientallen keren meer ervaring dan mensen die beginnen bij KLM onveiliger noemen? Ik durf toch maar te hopen dat dit artikel niet is opgesteld door iemand van de vliegdienst bij de KLM. Anders mogen ze daar nog wel een lesje CRM krijgen. CRM gaat namelijk al lange tijd verder dan enkel tussen de twee piloten.
Er zijn erg veel goede piloten bij de KLM maar ik vind dergelijke uitspraken niet echt bevorderend voor het "imago" van de KLM.
 
Last edited:
KLM zal ook eerder sollicitanten van buiten de eigen opleiding aannemen. De luchtvaartmaatschappij is niet van plan om te toelatingseisen te versoepelen.

Ik lees hier toelatingseisen als selectie(Maarsen, sim en COVA). Anders slaat dit bericht idd nergens op. Maar onthou wel dat AB dit heeft geschreven en niet KLM!!
 
Wat is je punt?? Het is toch logisch dat dat in de media zo wordt verkondigd. Ik lees het als, meer mensen mogen nu bij de KLM gaan solliciteren maar de selectie eisen blijven keihard.

:haha:

eisen blijven keihard. Zo hard zelfs dat mensen/piloten met over de 4000 uur niet aangenomen worden bij KLM omdat ze niet voldoen aan de strenge eisen van deze pruts club. Echter deze mensen komen wel in aanmerking om bij bv BA, lufthansa of Virgin te gaan vliegen en dat dus ook doen. (Hoef je overgens niet over de 4000 uur voor te hebben)

Mijn punt is dat KLM zegt strenge eisen te hebben maar dat ze misschien wel de verkeerde eisen hanteren. Ze zijn er niet veiliger dan andere (bv BA, Lufthansa Virgin, Easyjet etc) door geworden, of wel dan?

Maar ze laten wel mensen links liggen die OOK heel goed dezelfde klus kunnen klaren en die ook nog eens een hele berg ervaring meebrengen. Misschien nog wel veeeeeeeeeeeeel veiliger.

Laat maar:boring::boring::boring:
 
Ik word hier echt pissig van. Journalistiek bestaat niet meer, zaken van meerdere kanten belichten ook niet. Op TV nodigen we een gast uit die wat eenzijdig L*lt en kranten zijn vaak niet meer dan ANP-artikelenschuivers of persberichtschuivers.

Ik nodig piloten die de andere kant van het verhaal ervaren uit naar de Telegraaf te schrijven over hun situatie en bij de KLM te informeren voor een leuke baan. Komen ze met eisen m.b.t. bijvoorbeeld uren, dan lijkt het mij logisch dat ze in je investeren, er is toch een tekort?
 
:
Mijn punt is dat KLM zegt strenge eisen te hebben maar dat ze misschien wel de verkeerde eisen hanteren.

Zoals zoveel andere maatschappijen ook. Denk nu niet dat de KLM de enige is!!

Veiliger zullen ze zeker niet zijn. Maar begrijp je dan niet dat ze dat in de media altijd over veiligheid moeten praten (dit is voor leken). Ik lees btw nergens dat ze zeggen dat ze veiliger zijn dan andere maatschappijen.....
 
Zoals zoveel andere maatschappijen ook. Denk nu niet dat de KLM de enige is!!

Veiliger zullen ze zeker niet zijn. Maar begrijp je dan niet dat ze dat in de media altijd over veiligheid moeten praten (dit is voor leken). Ik lees btw nergens dat ze zeggen dat ze veiliger zijn dan andere maatschappijen.....

Kom jij van een andere planeet of zo?

De reden dat IEDERE niet KLS/NLS/KLU/MLD piloot bij zijn afwijzing krijgt is dat ze niet voldoen aan hun zeeeeer strenge aanname eisen. Ga toch weg met je onzin over dat ze altijd in de media over veiligheid moeten praten. Daar gaat het hier niet over. EERST LEZEN!

Je bent zeker ook een KLM prutser..... :kiss:
 
Maar begrijp je dan niet dat ze dat in de media altijd over veiligheid moeten praten (dit is voor leken). Ik lees btw nergens dat ze zeggen dat ze veiliger zijn dan andere maatschappijen.....

en

De luchtvaartmaatschappij is niet van plan om te toelatingseisen te versoepelen. “Aan onze veiligheidseisen zullen we nimmer morrelen. Liever aan de grond dan schuiven met die grenzen om meer vliegers te krijgen”

Hiermee stellen ze dus wel dat ze, doormiddel van hun eigen selectie, veiliger zijn dan andere maatschappijen.
Als ze nu hun o-zo op veiligheid gebaseerde vliegers-selectie :)dozey:) zouden veranderen... nou phoe dan is het wachten op de volgende Teneri.... ehh vliegramp.

En termen als vliegveiligheid in de mond nemen met als excuus dat je het tegen dom volk hebt dat niets van luchtvaart snapt vind ik schofferend en zeer ongepast naar andere airlines en vliegers toe.
Niet dat ik mij persoonlijk voel aangevallen maar als normaal bedrijf zijnde doe je zulke dingen gewoon niet.

Zijn er een aantal KLM-vliegers hier aanwezig die kunnen vertellen hoe binnen de KLM tegen dit soort berichten wordt gekeken?
Vloog laatst mee op de jump met een KLM kist en die mannen wisten niet wat ze hoorden toen ik vertelde van de huidige aanname eisen. Kan me voorstellen dat er van binnenuit toch ook wat weerstand moet komen onderhand.
 
Zijn er een aantal KLM-vliegers hier aanwezig die kunnen vertellen hoe binnen de KLM tegen dit soort berichten wordt gekeken?
Vloog laatst mee op de jump met een KLM kist en die mannen wisten niet wat ze hoorden toen ik vertelde van de huidige aanname eisen. Kan me voorstellen dat er van binnenuit toch ook wat weerstand moet komen onderhand.


Men is hier over het algemeen niet mee bezig. Maar vele vinden het als er over gesproken wordt idd belachelijk.

Ik lees het bericht anders dan jullie....en zou er zelf ook baat bij hebben als de aanname eis (lees KLS etc. regel) geschrapt zou worden. Maar zo te lezen zouden weinige echt gaan solliciteren....dus vanwaar de commotie.
 
De gemiddelde KLM vlieger neemt dit ook met een flinke korrel zout. Er is veel kritiek op het aanname beleid. Helaas doet dat de heren die erover gaan kennelijk weinig.
 
Ik lees hier toelatingseisen als selectie(Maarsen, sim en COVA). Anders slaat dit bericht idd nergens op. Maar onthou wel dat AB dit heeft geschreven en niet KLM!!


Ofwel AB is zelf van de KLM, ofwel AB heeft alles 1 op 1 overgenomen, ofwel AB is nooit geslaagd voor zijn opleiding journalistiek.
Nu ik erover nadenk, ik denk dat het hier alle 3 betreft! De prutser!
 
Hmmm wat zijn de opties....

vrouw worden doen we maar niet, loop ik de hele dag aan mezelf te friemelen, kom ik niet meer aan vliegen toe.

buitenlander worden? Morgen toch maar eens op de gemeente een formulier "Luxemburger Worden" aanvragen.

Tsja, wat valt hierover te zeggen.

Wat ik me dan wel bedenk is hoe de partij vliegers binnen KLM, die aangenomen zijn zonder aan de voornoemde eisen te hebben voldaan, zich onder deze uitspraken voelt. Leuk dat je dan door je eigen baas op een lager podium wordt gezet.

Ach zie het helemaal voor me:

A: Hé leuk Y, dat we weer eenn een lunchje doen
Y: Ja, zeg, zat laatst weer op dat bulletin board,met al dat vrije markt schorrie morrie....
A: Och nee, breek me de bek niet open, ze schrijven me steeds e-mailtjes over het gebruik van noodlanding in mijn teksten, alsof voorzorgslanding verkoopt....
Y: Ja leuk en aardig maar hoe gaan we ze weer eens over de rooie jagen?
A; Ach ik zal mijn teksverwerker weer eens opstarten en iets over aanname eisen schrijven, een tekort over vliegers, kwaliteit bla bla ja di ja. Komt wel goed.
Y: Waar wilde je ook al weer heen met vrouwlief deze zomer......
 
Zat er laatst al aan te denken om of het mogelijk is een kort geding aan te spannen tegen de KLM.
Dit is toch gewoon pure discriminatie. Als je dit soort artikelen, waarbij de de heer Y de H letterlijk wordt geciteerd, bij een rechter onder zijn neus duwt, dan mag Ype tegen de hele rechtbank gaan vertellen waarom wij dan zo'n verschrikkelijke prutsers zijn.

Maarja de persoon die het kort geding aangaat is natuurlijk de L*l, die wordt gewoon keihard gefailed.
 
Wat ik me dan wel bedenk is hoe de partij vliegers binnen KLM, die aangenomen zijn zonder aan de voornoemde eisen te hebben voldaan, zich onder deze uitspraken voelt. Leuk dat je dan door je eigen baas op een lager podium wordt gezet.


Zijn er dan vliegers die aangenomen zijn bij de KLM, zonder dat zij KLS/NLS/EPST hebben gevolgd???
Zo ja, willen zij zich dan melden en even aangeven hoe ze bij de KLM aan de bak zijn gekomen?

Greetz,
PH-FLY
 
Daar gaat het juist om, als ze mensen nodig zijn veranderen ze de eis wel. Zo zijn de vrije markters er destijds ook bij gekomen. Waarschijnlijk hebben ze nu nog geen tekort en wordt de klm alleen als propaganda voor de kls gebruikt.
 
ja : martinair vliegschool
anderhalf jaar ploeteren op de gond bij de KLM.
dus......en das nog niet zo lang geleden.
dus het KAN!!!!

Zijn er dan vliegers die aangenomen zijn bij de KLM, zonder dat zij KLS/NLS/EPST hebben gevolgd???
Zo ja, willen zij zich dan melden en even aangeven hoe ze bij de KLM aan de bak zijn gekomen?

Greetz,
PH-FLY
 
ach , volgens mij is KLM de enige pij in de wereld waarbij coco's een funtie capt 50 kunnen krijgen na het behalen van hun 1500 ste vlieguur heavyjet.....
zegt genoeg lijkt me...
Schandalig dat ze het woord 'vliegveiligheid' er bij betrekken.
Is dit geen ernstige insinuatie naar andere airlines toe? (in andere woorden; piloten bij andere airlines zijn onveilig dus vlieg maar met ons)

Ben benieuwd in hoeverre de KLM zulke dingen mag zeggen.
 
precies, ze moeten de schoolbanken vullen van de KLS!!!! en niet onbelangrijk de onderhandelingen starten met de VNV om het pensioen leeftijd op te krikken!!!
1 ding wat zeker is: de KLM zit met een erg groot tekort aan vliegers momenteel.....dus open die deuren!!!!! het zal mij niks verbazen als er weer wat vluchten worden xcnld door tekort.




Daar gaat het juist om, als ze mensen nodig zijn veranderen ze de eis wel. Zo zijn de vrije markters er destijds ook bij gekomen. Waarschijnlijk hebben ze nu nog geen tekort en wordt de klm alleen als propaganda voor de kls gebruikt.
 
Heeft een ieder die bij klm vliegt eigenlijk wel minimaal een Mavo-diploma of soortgelijks?
Dit is rhetorisch hoor...weet dat er genoeg types bijzitten met een volks-MBO en/of een rijke papa ( type omhooggevallen tegelboer / dito tapijtverkoperd , u kent ze wel ) met de juiste contacten..

Veiligheid , don't get me started : Coco's die net van de Clearasil af zijn met een minimum aan uren baasje maken op zo'n truttenklutser.

Dat er nog steeds zoveel mensen zich door dit soort volk op laten naaien , als je er toch niet bij wilt horen - ga dan ergens anders werken.
(Waar het cockpit-personeel wel gewoon een middelbare school diploma moet hebben bijvoorbeeld , steek je nog es wat op;))

Ging laatst even een krantje bietsen bij de klm buurmasjien F-70 in BLQ , krijg je te horen
" Je wilt zeker de Telegraaf?Die lezen de vliegers bij ons allemaal."
:eek:Pijnlijke stilte mijnerzijds.En een klein glimlachje bij het denken aan het woord "A-merk":grijns:

succes ermee allemaal!
 
Last edited:
Back
Top