Online Bioscoop

Yab Yum dicht ........... Ja het wordt hier wel saai, hoewel ik mezelf geen regular zou willen noemen. ;)
 
Laten we er maar om lachen. Lessons learned, so to say.

In het kader van 'het glas is halfvol':
- het is een zeepbel gebleken.
- we hebben weer bevestigd gekregen dat de regering ook maar mensen zijn (zucht)
- Wilders gaat nu definitief van zijn drempeltje (voetstuk was het toch al niet).


Cheers! :biertje::biertje::biertje:
 
Eikie, bedankt voor je post! Ik ben blij dat er meerdere mensen hier actief zijn met een diepgaande kennis van het Midden-Oosten. Ik kom begin volgende week op je post terug.

gr

Q.
 
@ll@h heeft ons bevolen deze religie wereldwijd te verspreiden.

De boodschap van de Islamitische Revolutie is wereldomvattend en is niet beperkt tot een bepaalde tijd of plaats.

De dag zal komen dat wij over Amerika zullen heersen!

De dag zal komen dat wij over Groot Brittannië en de hele wereld zullen heersen!

Gij zult Europa overnemen.
Gij zult hen allemaal verslaan!
Gij zult de overwinning behalen!

Vanwege allerlei bedreigingen aan het adres van Live Leak is FITNA ondertussen offline .....

liveleak_148620a.jpg
 
Last edited:
Wat erg fout is aan de film is dat er inderdaad veel quotes uit de Koraan zijn gehaald zonder deze in het daglicht te plaatsen waarin ze geschreven zijn... Vergeet niet dat Mohamed in die tijden moest vechten tegen allen en iedereen.

Vergeet ook niet dat (wat weg gelaten is in de film van Wilders) dat er ook in de Koraan staat dat zodra de vijand het zwaard neerlegd, gij ook het zwaar moet neerleggen.

etc etc.
 
Volgens mij is het belang van de film niet zozeer de inhoud, maar juist aantonen wat al die reacties zijn, en van waar de (extreme) reacties komen. Wilders heeft een punt gemaakt. Niet omwille van de inhoud van de film, maar net de film zelf. Dat een film die een mening verkondigd van een site als liveleak gehaald moet worden omdat deze resulteren in (ernstig te nemen) doodsbedreigingen, dan vind ik dat erg. En dan ben ik eigenlijk een tikkeltje blij dat er zo een film is die aantoont wat komen kan. Nu gaat het over fitna, volgend jaar wordt het 7de seizoen van 24 misschien geboycot omdat daar ook soms negatieve dingen over moslims gezegd worden.

U zegt nu waarschijnlijk 'dat zijn enkele extremisten'. Correct, maar extremisten voelen zich meer gesterkt en krijgen sneller de 'heldenstatus' wanneer er een hele gemeenschap (in dit geval moslimgemeenschap) zich achter hen schaart omdat deze hele gemeenschap er over eens is dat het een film is die niet mocht verschijnen.

Denk eens -hypothetisch- aan de omgekeerde situatie. Een film maakt het christendom belachelijk. Zou er 1 pastoor zijn die liveleak gaat bedreigen met de dood ? Zou de hele westerse wereld het midden-oosten willen boycotten ? Zou er überhaupt iemand van wakker liggen ?
 
Hetzelfde met het verschijnen van 'het' boek van Salman Rushdie, voordat het ook maar goed en wel uit was waren er al meerdere fatwa's en andere minder aardige dingen uitgesproken door Imam's die zelf niet kunnen lezen, laat staan dat ze de moeite zouden nemen om het boek te lezen.

Verder heb je gelijk wbt die soera's FD, maar punt is dat extremistische moslims ze wél zo interpreteren! Zal d'r verder niet te ver op in gaan, maar 't komt er in het kort op neer (met natuurlijk uitzonderingen daargelaten) dat de Moslimcultuur een paar honderd jaar achterloopt, en de verlichting nog moet doormaken. (Onder andere het veranderen van een schaamte-cultuur naar een schuld-cultuur, toevallig gister nog een heel mooi voorbeeld gezien op Nat. Geographic...over de Egyptair crash vanaf JFK)
 
Denk eens -hypothetisch- aan de omgekeerde situatie. Een film maakt het christendom belachelijk. Zou er 1 pastoor zijn die liveleak gaat bedreigen met de dood ? Zou de hele westerse wereld het midden-oosten willen boycotten ? Zou er überhaupt iemand van wakker liggen ?
Niets hypothetisch. In het midden oosten laait hte anti-semitisme enorm op, al in 2006 was er in Iran een tentoonstelling met holocaust cartoons en begin deze maand nog een artikel in het Nederlands dagblad over cartoons in Iraanse kranten met dezelfde strekking.

En ondertussen blijft het westen muisstil....
 
Ja uit Iran valt weinig goeds te verwachten. Ik heb geen hekel aan moslims en al helemaal niet aan de islam, maar als ik zie wat oa in Iran gebeurt, dan maak ik me wel zorgen.

Het meest misbruikte woord in deze discussie is het woord respect. Het verbranden van een vlag levert daar geen bijdrage aan. Als ik de koran publiekelijk verbrand dan ben ik mijn leven niet zeker, maar het verbranden van een vlag is blijkbaar volkomen acceptabel. Ik haal er mijn schouders over op, maar je bent wel lichtelijk primitief als dat je manier is om je onvrede uit te drukken.

Ik vind het schandalig hoe onze vrienden in Den Haag bepaalde groepen maar naar de mond praten. Ik zou het plezierig vinden als er ook (!) rekening wordt gehouden met autochtone Nederlanders.
Generaal pardon : '20000 nieuwe Nederlanders'. Over de rug van de belastingbetaler 20000 kiezers voor PvdA, SP of GL.

Maar laten we het gewoon weer over vliegen hebben :biertje:
 
[YOUTUBE]http://youtube.com/watch?v=W3_qelW5qp4[/YOUTUBE]

Nu kijkend naar het debat over de film, wordt het wel enorm duidelijk dat Wilders niets anders in zijn zin heeft dan shockeren. Samen met de film een gemiste kans om eventuele problemen echt aan te duiden en op te lossen.
Wel jammer dat er zo weinig kamerleden ingaan op zijn recht om dergelijke films te maken en de pogingen hem te beletten dit te doen in de afgelopen weken...
 
Last edited:
Back
Top